Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@20:14:10 GMT

سرانه مطالعه کتاب در کشور پایین است

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۱۸۷۳

سرانه مطالعه کتاب در کشور پایین است

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان با اشاره به وجود کتابهای دیجیتال و اینترنت گفت: در جامعه امروز ما سرانه مطالعه بسیار پایین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ حمیدرضا ناهیدی فر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی که از ۲۳ تا ۳۰ آبانماه با شعار “حال خوش خواندن” برگزار می شود ستادی تشکیل شده است و یکی از کارهای مهم این مجموعه پشتیبانی از کتابخانه های مساجد استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاکید دین اسلام بر امر مطالعه افزود: زمانی که جامعه امروز را رصد می کنیم بیشتر فکرهای ناآرام ریشه در عدم مطالعه دارد و این سرشت انسان است و فهم غلط ریشه در عدم تفکر دارد.

ناهیدی فرد اکثر پرونده هایی قضایی را عدم آگاهی افراد دانست و گفت: در بیشتر پرونده های قضایی ناآگاهی منجر به نزاع و اختلاف شده است .

وی عنوان کرد: سرانه مطالعه در جامعه امروز بسیار پایین است و باید دقت کنیم گذشتگان چگونه با سختی موفق به علم و اگاهی می شدند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی گفت: با رشد کتابهای دیجیتال و اینترنت در جامعه امروز باز هم شاهد سرانه کم مطالعه هستیم و باید در این راستا برنامه های جذاب و مورد پسند داشته باشیم.

وی ادامه داد: جمع آوری کتابهای فرسوده از مساجد و طرح اهدا کتاب به کتابخانه های روستاها را داریم و نذر کتاب در مسجد است که افرادی که کتاب بلااستفاده دارند در اختیار افراد قرار می دهند و طرح کوله پشتی کتاب است که خانه به خانه انجام می شود و همچنین معرفی کتاب در مصلی نماز جمعه است.

ناهیدی فر با اشاره به اجرای طرح سراسری شنبه های با کتاب گفت: قالب پویش مردمی شنبه های کتاب با ترویج کتاب و کتابخوانی پیگیری می شود در این طرح کانونهایی که اعلام آمادگی کردند خدماتی را به عموم محله ارائه می دهند و معرفی ماهانه یک‌کتاب در دو بخش خلاصه نویسی را داریم .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۱۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت

به گزارش قدس خراسان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، تئاتر ۴۴۴ اثری از گروه تئاتر شهیدانه مشهد به عنوان گروه برگزیده تئاتر مساجد خراسان رضوی برای شرکت در جشنواره کشوری تئاتر مساجد انتخاب شد.

این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور در روزهای ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود که نمایش ۴۴۴ در این جشنواره حضور خواهد داشت.

گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور می‌یابد.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده است: همیشه شور و هیجان جوانی و سر نترس نوجوانی می‌تواند جرقه شروع اتفاقات بزرگی باشد، همه چیز از یک روز معمولی در یک مدرسه معمولی آغاز شد ولی بعد ...

«آیدا سروش، اسما واخری، مهدیه اکرمی، ریحانه صفری، هستی حسن زاده، زهرا سالار، الهام کاظمی، یسنا واخری، زهرا و فاطمه حسینی طوسی» بازیگران این اثر نمایشی را تشکیل می دهند.

دیگر خبرها

  • دنیا از توان نظامی ایران متحیر شده است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود