Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رامین پاشایی اظهار داشت: باتوجه به وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در میانه و بر اساس تجارب گذشته، متاسفانه کلاهبرداران برای سوء استفاده از این شرایط با اعلام شماره حساب، ارسال پیامک و معرفی درگاه های جعلی پرداخت با عنوان کمک به زلزله زدگان به کلاهبرداری از مردم و خالی کردن حساب های بانکی آنها می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی تاکید کرد: مجرمان سایبری با برانگیختن حس ترحم و همچنین تحریک حس کنجکاوی افراد با شیوه‌هایی همچون ارسال ایمیل، قرار دادن مطلب در شبکه‌های اجتماعی، تماس تلفنی و ... اقدام به فریب مردم می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا با تاکید بر اینکه برخی افراد فرصت طلب نیز با نقشه های مختلف و به خصوص مطرح کردن مسائل ملی و قومیتی سعی در فریب دادن شهروندان در ارسال کمک های مردمی دارند، به شهروندان توصیه کرد که به این پیام‌ها که در شبکه‌های اجتماعی منتشر یا در قالب پیامک ارسال می شود اعتماد نکنند و کمک های خود را از راه سازمان ها و نهادهایی مانند کمیته امداد و هلال احمر که رسما اعلام می شود، اهدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان برای افراد نیازمند از طریق شرکت‌ها و موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی اعلام شده، کمک‌های مردمی خود را واریز کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: افرادی که قصد دارند از طریق تلفن‌بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر در سراسر کشور اقدام به پرداخت کمک کنند، دقت داشته باشند در دام سایت‌های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت، موارد ایمنی همچون آدرس سایت و دیگر موارد امنیتی را نادیده نگیرند.

کد خبر 4767162 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس فتا کلاهبرداری اینترنتی شورای شهر تهران زلزله شهرداری تهران شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه نیروی انتظامی یوم الله 13 آبان محسن هاشمی بارندگی سازمان هواشناسی سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی مرتضی سلیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۲۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان مراقب این مدل از کلاهبرداری پر رونق باشند | فیلم

این روزها کلاهبرداران آگهی‌هایی پایین‌تر از عرف بازار منتشر می‌کنند و با چرب‌زبانی و ترفندهای دیگر مبلغی را بابت بیعانه و تضمین معامله از چندین نفر دریافت می‌کنند و دیگر پاسخگوی تماس‌ها نیستند. منبع: فارس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • شهروندان مراقب این مدل از کلاهبرداری پر رونق باشند | فیلم
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • هشدار یه خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور در سوانح و بلایای طبیعی