Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، اخیرا بحث واگذاری پالایشگاه امام خمینی شازند به بخش خصوصی داغ شده و این در حالی است مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش اقدام به تغییر مدیرعاملی این پالایشگاه کرده است. از سویی دیگر مسئولان استان مرکزی بارها و بارها مخالفت خود را با خصوصی سازی این پالایشگاه اعلام داشته و نسبت به تبعات آن هشدار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما معاون وزیر در امور پالایش و پخش، در سفر به اراک با نماینده ولی فقیه در این استان دیدار داشته و آخرین رایزنی‌ها را در خصوصی واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی با این مقام انجام داده است. این در حالی است که نماینده ولی‌فقیه در استان و مجمع نمایندگان استان مرکزی بارها مخالفت خود را با خصوصی‌سازی این پالایشگاه اعلام کرده‌اند. 

یکی از نمایندگان مخالف این واگذاری، نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی است. در این رابطه علی ابراهیمی نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: ما بارها و بارها اعلام کردیم که شرکت و یا شخص خصوصی اهلیت‌دار در حوزه نفت نداریم که قادر به خرید و ادامه حیات اقتصادی این بنگاه باشد. از این رو بحث واگذاری پالایشگاه شازند از اساس دچار مشکل و نقص است که شرایط کنونی کشور ایجاب می کند از پرداختن به چنین بحث های حاشیه ای خودداری شود.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه در حال حاضر خصوصی سازی مجموعه استراتژیکی همچون پالایشگاه شازند به صلاح صنعت نفت کشور نبوده و صدمات جبران ناپذیری را به بدنه اقتصادی این صنعت وارد خواهد کرد. وی تاکید کرد: نقش پالایشگاه در اقتصاد و بی‌اثر کردن تحریم‌ها نقش غیرقابل انکاری است و نباید با تکرار اشتباهات در خصوصی‌سازی‌های گذشته سرنوشت پالایشگاه شازند را به سرنوشت هپکو و آذرآب دچار کنیم.

ابراهیمی با اشاره به واگذاری غیرمنصفانه پالایشگاه کرمانشاه و تبعات ناخوشایند پس از آن گفت: طبق بررسی ها در واگذاری پالایشگاه کرمانشاه بدون توجه به اهلیت خریدار و شرایط واگذاری، این مجموعه سوده واگذار شد و هم اکنون شاهد مشکلات اقتصادی و تولیدی این مجموعه هستیم.

این نماینده مجلس همچنین در مورد خصوصی سازی های ناموفق استان مرکزی نیز گفت: تجربیات شکست خورده‌ای مانند آذراب و هپکو در استان مرکزی گویای آن است که در حال حاضر روند خصوصی سازی در کشور به نحوی نیست که بتوان به آن اعتماد کرده و مجموعه بزرگی همچون پالایشگاه شازند را به آن واگذار کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بخش خصوصی خصوصی سازی هپکو آذرآب علی ابراهیمی پالایشگاه شازند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش خبرنگار، حسن محمدی ادیب ظهر سه‌شنبه در بازدید از خانه‌های تاریخی اردبیل اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شد.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به برنامه‌ریزی برای واگذاری سایر بناهای تاریخی استان، بیان کرد: با توجه به اینکه واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای این بناها است، در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از ۴ بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

کد خبر 6093206

دیگر خبرها

  • واکنش باشگاه پرسپولیس به انتشار برخی اخبار
  • فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • کارگران بازوان توانمند جامعه‌
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • رکوردشکنی فروش نفت با تمرکز بر ابتکارات جدید در بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده