Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیدمحمد طبیبیان جانشین امورتاسیسات مشترک مناطق عملیاتی شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اجرای عملیات بازرسی نیمی از سازه‌ها و خطوط لوله دریایی فاز‌های پارس جنوبی، بیان کرد: جکت و پایه‌های ۱۴ سکوی گازی درحال تولید و بیش از هزار کیلومتر خطوط لوله ۴ و ۳۲ اینچ دریایی پایش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بازرسی سازه‌های دریایی پارس جنوبی در دو بخش پایه سازه‌ها و خطوط لوله انتقال گاز انجام می‌گیرد، افزود: مقرر شده در بخش پایه سازه‌های دریایی، جکت ها، رایزرها، پل‌های بین سکو و فلر و سازه اصلی چاه‌ها برای ۲۷ سکو و در بخش خطوط لوله نیز، سطوح بیرونی خطوط لوله ۳۲ اینچ انتقال گاز و ۴ اینچ انتقال گلایکول جمعا به طول ۴۷۰۰ کیلومتر پایش شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اکنون پیشرفت عملیات بازرسی پایه سازه‌های دریایی به بیش از ۵۰ درصد رسیده و باتوجه به شرایط جوی پیش رو در فصل زمستان و محدودیت‌های شناوری، انتظار داریم بازرسی پایه سکو‌هایی که راهبری آن‌ها به مدیریت تولید و عملیات واگذار شده در ماه‌های آتی به پایان برسد.

طبیبیان بیان کرد: اجرای عملیات بازرسی سازه‌های دریایی پارس جنوبی به علت جریان گاز ترش و کار در عمق دریا بسیار حساس و پیچیده است به طوری که در بخشی از این عملیات، پایه سازه‌های سکو‌ها از عمق تا سطح دریا و خطوط لوله مستقر در عمق بیش از هفتاد متر، به وسیله کشتی‌های مجهز به امکانات غواصی صنعتی با قابلیت تثبیت دینامیکی موقعیت (DP) و همچنین تیم‌های برجسته غواصان صنعتی و ربات‌های تصویربردار زیرآبی (ROV) با بهره گیری از یک سامانه مجهز و پیشرفته، کنترل می‌شوند.

جانشین امورتاسیسات مشترک مناطق عملیاتی شرکت نفت و گاز پارس، بازرسی پایه سکو‌ها و خطوط لوله انتقال را از الزامات مهم بهره برداری ایمن و پایدار گاز عنوان کرد.

طبیبیان، پیگرانی هوشمند را از دیگر برنامه‌های مربوط به بازرسی درونی خطوط لوله پارس جنوبی عنوان کرد و گفت: این طرح همزمان با پایش بیرونی خطوط لوله درحال انجام است و تاکنون اطلاعات مناسبی از وضع خطوط لوله پایش شده، به عنوان یکی از مهمترین دارایی‌های میدان پارس جنوبی و کشور برداشت شده است.

طبیبیان با بیان اینکه اطلاعات به دست آمده از بازرسی خطوط لوله و سازه‌ها موجب تدوین پیمانی مشروح با هدف تعمیر و برطرف کردن عیب سازه‌های دریایی و خطوط لوله شده است، گفت: این پیمان اهمیت زیادی در اثربخشی بازرسی و پایش‌های درحال انجام دارد و امیدواریم با حل برخی موانع و محدودیت ها، برای صیانت و حفاظت از خطوط لوله و سکو‌های دریایی بزودی وارد فاز اجرا و برطرف شدن اشکالات شود.

انتهای پیام/ک

پایان بازرسی نیمی از سازه‌های دریایی پارس جنوبی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۳۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت


به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ایثارگران شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با ارسال نامه‌ای خطاب به روسای سه قوه و مسئولان وزارت نفت، از بی توجهی به موضوع تبدل وضعیتشان گلایه کردند.  

متن نامه به این شرح است: 
سلام علیکم

احتراماً به استحضار می‌رساند وضعیت روند تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر رسمی در زیر مجموعه وزارت نفت در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی بسیار ناامید کننده و نامطلوب بوده و با توجه به بزرگی شرکت باید دیدگاه ویژه‌ای نسبت به این مهم شکل می‌گرفت ولی متأسفانه روند کار در این شرکت به صورتی پیش می‌رود که همچین به نظر می‌آید که شاید واقعاً هدف از این کار ایجاد نارضایتی و بی‌احترامی به خانواده بزرگ و عزیز ایثارگران شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی باشد...

از طرفی همه‌ی ما باید مدیون جامعه ایثارگران باشیم و باید از این را در نظر داشته باشیم که این قانون ذره‌ای از زحمات بی‌پایان پدران ما را که از جان عزیز خود در ایامی که خیلی‌ها از معرکه گریختند، نمی‌تواند جبران کند و سازمان نمی‌تواند بر جامعه بزرگ ایثارگران منت بگذارد، بلکه این ما هستیم که باید در باب مردانگی و ایثار پدران خود در دفاع از خاک و ناموس وطن سربلند باشیم.


 این اهم مشکلاتی است که بعد از گذشت سه سال تا امروز و بعد از دوری از خانواده، آلودگی هوا، فشار‌های کاری و... کماکان پابرجاست خدمتتان گزارش می‌گردد، باشد که آن مدیریت محترم گامی در رفع مشکلات بردارد:

۱- رفع محدودیت ارتقاء شغلی، پایه سازمانی، انتصاب سازمانی.
۲- عدم صدور کد‌های ۰۱ بعد از گذشت سه سال... (با توجه به متن صریح قانون باید پس از سه ماه این مهم انجام می‌گرفت...)
۳- عدم تخصیص کمپ و مشکلات ایاب وذهاب، نامشخص بودن این وضعیت.
۴- عدم اعمال سوابق و مبحث مالی و بروزرسانی پایه‌های حقوقی با توجه به پایه بسیار پایین، مشکلات، فشار اقتصادی و معیشتی...
۵- پرداخت نشدن معوقات، خدمات رفاهی، بک پی گاز کارت و بک پی حقوق و بی ارزش شدن این مبالغ.
۶- دسته بندی و جداسازی نیرو‌های رسمی ایثارگران از مابقی نیرو‌های رسمی در نامه‌های اداری و برخورد‌های سازمانی به بند دال و بند واو و نیروی رسمی...
۷- تعدیل مدرک تحصیلی...
۸- تعیین وضعیت جایگاه شغلی، چارت سازمانی...
۹- رفع محدودیت‌های ارتقا شغلی، و انتقالی.
۱۰- شرایط بسیار نامناسب تسهیلات.
۱۱- تسهیلات و امتیازات منازل سازمانی...
۱۲- عدم محاسبه سوابق در بازنشستگی و انتقال...
۱۳- حذف بیشتر سوابق در بررسی کمیسیون سوابق...

(در صورتی که وقتی همه‌ی همکاران کد پرسنلی گرفتند و استخدام سازمان می‌باشند، هیچ فرقی بین نیرو‌های قدیم و جدید و ایثارگر نیست و بیان این الفاظ بند دال و واو و رسمی جز برای جداسازی و فشار‌های روانی هدفی ندارد؛ لذا خواهشمند هست که این مهم به جد به معاونت‌های شرکت تذکر داده شود که رعایت شود.)

اجرکم عندالله...

خدایا ما را شرمنده خون شهدا نکن...

رونوشت:
دفترمحترم مقام معظم رهبری
دفترمحترم ریاست جمهوری
ریاست محترم دیوان عدالت اداری
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی استان بوشهر
بازرسی و حراست شرکت ملی گاز
جناب آقای باهوش_ مدیرعامل محترم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی
جناب آقای حیدری_ سرپرست محترم منابع انسانی
جناب آقای تکلو_ سرپرست محترم امور ایثارگران
جناب آقای عمرانی خو_ سرپرست محترم تأمین نیرو

جهت پیگیری مطالبه حقوق و مزایای نیرو‌های ایثارگر شرکت ملی نفت و گاز و مجتمع جنوبی ما را حمایت کنید.

دیگر خبرها

  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • گذر زمان بر پل زمانخان سامان
  • ۵ مدل پنکه پارس خزر محبوب و پرفروش برای روز‌های گرم تابستان
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت