Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید نوید قمر رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران در مجلس ملی این کشور که به همراه هیئتی برای دیداری رسمی به کشورمان سفر کرده‌اند، ظهر امروز (شنبه ۱۸ آبان‌ماه) با احمد امیرآبادی‌فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، دیدار و گفت‌وگو کردند.

امیرآبادی‌فراهانی در ابتدای این دیدار ضمن خوش آمدگویی به رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران، نقش مناسبات پارلمانی را در توسعه و گسترش همکاری‌های دوجانبه حائز اهمیت خواند و بر تلاش دو کشور برای استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های مشترک در زمینه‌های مختلف به ویژه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و امنیتی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: گروه‌های دوستی پارلمانی می‌توانند نقش ارزنده، سازنده و استحکام بخشی را در ارتباطات فی‌مابین دو کشور ایفا کنند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور برای توسعه و گسترش همکاری‌های فی‌مابین گفت: عملی شدن توافقات صورت گرفته در خصوص راه‌اندازی خط لوله انتقال گاز جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، گام مهمی برای تحکیم و تعمیق روابط دو کشور محسوب می‌شود.

امیرآبادی‌فراهانی همچنین بر لزوم تسهیل روابط بانکی و صدور روادید برای تجار دو کشور بعنوان پیش نیازهای توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان تاکید کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به خروج یکجانبه‌ آمریکا از برجام و اقدامات تحریک‌آمیز این کشور در منطقه اظهار کرد: ایران با وجود اقدامات مخرب آمریکا، به دنبال تقویت صلح و ثبات منطقه است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در پایان با اشاره به تحولات کشمیر هم گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص کشمیر روشن است و بر کسی پوشیده نیست.

همچنین، سید نوید قمر رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران در مجلس ملی این کشور در ادامه نشست ضمن ابراز خرسندی از سفر خود به جمهوری اسلامی ایران، گفت: مجلس ملی پاکستان از تقویت گفت‌وگوهای نمایندگان دو کشور استقبال می‌کند و این سفر نیز در همین راستا صورت گرفته است.

او در این دیدار با اشاره به سابقه همکاری‌های دوستانه دو کشور، اشتراکات دینی، تاریخی، مذهبی، فرهنگی و سرزمینی ایران و پاکستان را عامل تحکیم روابط و پیوندهای دو ملت در طول تاریخ دانست.

رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران در پایان این دیدار از مواضع دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمایت از پاکستان در موضوع کشمیر تقدیر و تشکر کرد.

در این دیدار محمد حسینی، محمدباسط درازهی و حسن بیگی از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند که با همتایان خود در مجلس ملی پاکستان در خصوص نحوه توسعه همکاری‌های ایران و پاکستان در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

کد خبر 4767288 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس ایران امريكا كشمير پاکستان احمد امیرآبادی فراهانی مجلس شورای اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا اسحاق جهانگیری محمد جواد ظریف برجام محمدجواد ظریف سازمان انرژی اتمی لانه جاسوسی یوم الله 13 آبان سید عباس موسوی حسن روحانی انقلاب اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۳۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان

به گزارش همشهری آنلاین ، احمد وحیدی درباره آخرین اقدامات برای تامین امنیت مرزبانان، مرزها و مقرهای نظامی اظهار کرد: دستگاه های انتظامی، نظامی و امنیتی راجع به برخی از نقاطی که باید اصلاحاتی صورت بگیرد، جلسات بررسی مختلفی برگزار کردند و نسبت به تأمین امکانات بیشتر مورد نیاز پیش بینی هایی صورت گرفت از جمله اینکه ساختمان ها باید بهبود می یافتند که پیش بینی شده و به لحاظ هماهنگی هایی که باید در سطح منطقه انجام شود، اقدامات و برنامه هایی در دستور کار قرار گرفت.

وحیدی ادامه داد: مهم ترین مشکل این است که تروریست ها از خارج مرزهای ما به کشور وارد می شوند و وقتی با نیروهای امنیتی و انتظامی برخورد می کنند بلافاصله فراری می شوند لذا در صحبت هایی که با دوستان پاکستانی داشتیم قرار شد که با هماهنگی بیشتر جلوی این کار گرفته شود.

وی گفت: در سفر اخیر رییس جمهور به پاکستان گفت وگوهای بسیار خوبی با مسئولین مختلف امنیتی در سطوح مختلف انجام شد، نظرها یکی بود و هر بر ضرورت برقراری امنیت تأکید داشتند و هر دو هم نظر بودند که جریانات تروریستی که در داخل ایران و پاکستان عملیاتی را مرتکب می شوند، هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند.

وحیدی بیان کرد: توافقات بسیار خوبی هم در هماهنگی های هر چه بیشتر در برخورد با گروه های تروریستی در کنترل مرز و هم هماهنگی های اطلاعاتی بیشتر صورت گرفت که امیدواریم در عمل شاهد نتایج بسیار خوبی باشیم.

کد خبر 848360 منبع: شفقنا برچسب‌ها احمد وحیدی ایران و پاکستان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس