Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@15:23:29 GMT

واکنش موسوی به تشکیل ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۳۳۹۹

به گزارش فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به خبر تشکیل ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس اظهار داشت: تاریخ نشان می دهد که ائتلافهای آمریکایی همواره جز اسمی بی مسمی نبوده و تاکنون نه تنها امنیت ایجاد نکرده بلکه باعث ناامنی و بی ثباتی بیشتر در مناطق مختلف جهان شده است. 

موسوی با اشاره به نیاز آمریکا به سوء استفاده از نام دیگر کشورها برای مشروع نشان دادن اقدامات یکجانبه خود افزود: این اقدام آمریکا که اهداف و مطامع خود را پشت نام معدود کشورهای دیگر پنهان می سازد نشانه ضعف و فقدان مشروعیت بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خاتمه از کشورهای منطقه خواست تا با اتکاء به ظرفیت های خود و همسایگان در جهت امنیت پایدار و همه جانبه در منطقه گام بردارند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که طولانی ترین سواحل را در خلیج فارس دارد همچنان با قدرت تمام به حفظ منافع اقتصادی و امنیتی خود از جمله امنیت و ایمنی کشتیرانی در این پهنه آبی ادامه خواهد داد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۳۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح