Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدایت الله جمالی پور عصر شنبه در نشست ستاد اقامه نماز استان قزوین، افزود:نماز، وظیفه شخصی در مقابل خالق هستی است و همه در ترویج آن در خانواده، مدرسه و محیط کار مسئول هستند و باید با حمایت و عمل خود از آن صیانت کنند.
وی با بیان اینکه بخشی از وظیفه ترویج فرهنگ نماز به اعتقاد و اراده و بخشی نیز به اعتبارات مالی نیاز دارد، اضافه کرد: ما ملتی هستیم که برپایی نماز و اعتقاد دینی، آنها را به قیام علیه طاغوت رژیم شاهنشاهی واداشت و موجب شد نظام جمهوری اسلامی تاسیس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمالی پور، مدارس را بهترین بستر برای نهادینه سازی نماز در جامعه دانست و ادامه داد: این کار، به دست روحانیون، مربیان و معلمان مدارس که معارف اسلامی را بلدند و به شبهات دینی آشنایی دارند امکان‌پذیر است تا با بهترین شیوه‌ها به دغدغه‌های دینی دانش‌آموزان پاسخ داده و روح نماز را در جامعه زنده کنند.
استاندار خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت اجتماعی که جامعه در معرض خطر تبلیغات ضد دینی قرار دارد، آموزش و پرورش می‌تواند به خاطر محدودیت‌ها در اعزام روحانیون از معلمان خود به عنوان پیش نماز استفاده کند و به صورت هفتگی هم از حضور روحانیت برای رفع شبهات دینی بهره برداری نماید.
جمالی پور از مساجد به عنوان یکی از بهترین و موثرترین پایگاه‌ها یاد کرد و افزود: از روزی که این پایگاه مهم اجتماعی را از دست دادیم مشکلاتمان هم شروع شد و هرچه جلوتر رفتیم بیشتر گرفتار مشکلات شدیم.
وی اظهار داشت: در سال های قبل‌تر مسجد پایگاه بسیاری از برنامه‌ها بود و امروز باید علت یابی شود که چرا اینقدر از این ظرفیت بزرگ فرهنگی و مکان اجتماع همگانی دور ماندیم.
استاندار افزود: در این فاصله گیری از مساجد، جریان‌های سیاسی هم به نوعی تاثیر داشتند چون با جناح بندی کردن مساجد زمینه دوری جوانان را از آنها فراهم کردند و موجب خسارت در حوزه اجتماعی شدند.
استاندار در پایان بر بسیج همه ظرفیت‌ها و امکانات جهت برگزاری هرچه با شکوه تر اجلاس استانی نماز تاکید کرد.
اجلاس استانی نماز قزوین در آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

برچسب‌ها مسجد ستاد اقامه نماز کشور استان قزوین استانداری قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجد ستاد اقامه نماز کشور استان قزوین استانداری قزوین مسجد ستاد اقامه نماز کشور استان قزوین استانداری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۴۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح همیاران آرامش اجتماعی فراجا در محله‌های قزوین

در طرح همیاران آرامش اجتماعی فراجا در محله‌ها از خدمات مشاوره تا بهداشت و درمان و اقدامات خیرخواهانه با هدف کاهش یا پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جامعه ارائه می‌شود.

­در این طرح، پلیس اقدام به آموزش به مردم خواهد کرد و همچنین از ظرفیت خود مردم برای آموزش استفاده می‌کند تا مردم برای حل مشکلاتشان مشارکت کنند.

 طرح همیاران آرامش اجتماعی قرار است در ۹ منطقه کم برخوردار استان اجرا شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • رفتار شیعیان باید موجب تقویت مذهب شود
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام می شود
  • استان قزوین میزبان لاله گمنام 
  • مسجد کبود تبریز؛ معماری زیبا و تاریخی ایران
  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند
  • طرح همیاران آرامش اجتماعی فراجا در محله‌های قزوین