Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، فارین افیرز مطلب خود را با قلم «هنری روم» با این عنوان منتشر کرده است: ایران کار خود را درست انجام می دهد.

در ادامه این مطلب آمده است: تهران در اجرای برنامه هسته ای و فعالیت های منطقه ای خود از تحریم های ایالات متحده جان سالم به در برد. سال گذشته درچنین روزهایی، دولت دونالد ترامپ به آغاز اقداماتی که خود آن را فشار حداکثری به ایران می نامید، اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ایالات متحده که از توافق هسته ای ایران در ماه می میلادی سال ۲۰۱۸ انصراف داده بود، در ماه نوامبر مجدداً تحریم های اقتصادی را افزایش و صادرات نفت ایران را تحت فشار قرار داد. هم چنین دسترسی کشور به سیستم مالی بین المللی را محدود کرد.

برخی از تحلیلگران پیش بینی کردند که دوستان ایران در اروپا و آسیا از تصمیم ایالات متحده مبنی بر عدم کمک اقتصادی به ایران سرپیچی می کنند. برخی دیگر اظهار داشتند که این تحریم ها اقتصاد ایران را به مارپیچ مرگ می فرستد و تهران را در موقعیت یا تسلیم یا فروپاشی قرار می دهد ولی هیچ یک از این پیش بینی ها عملی نشد.

از آن سو، ایران که اکنون در دومین سال از این فشار اقتصادی به سر می برد، به شدت نسبت به ثبات اقتصادی و موقعیت منطقه ای خود اطمینان دارد. ایران ضمن تقویت اقتصاد غیرنفتی خود و امتناع از گفتگو با واشنگتن، همچنان به گسترش برنامه هسته ای خود ادامه خواهد داد.

حتی پس از آنکه ایالات متحده از توافق هسته ای کناره‌گیری کرد، ایران انتظار داشت که سایر طرفین این توافق به تقویت اقتصادی کشور کمک کنند. از این گذشته، امضاکنندگان این توافق متعهد به تداوم صادرات نفت ایران بودند. با این حال، به دلیل فشار ایالت متحده، این پشتیبانی هرگز تحقق نیافت.

اروپا با تدوین مکانیسم مالی، کمک می کند تا تحریم های ایالات متحده دور زده شود، اما این مکانیسم تنها تجارت بشردوستانه را اداره می کند. دولت های اروپایی تنها می توانند از تجارت با ایران حمایت کنند زیرا آنان قادر نیستند شرکت های خصوصی را وادار به سرپیچی از تحریم های آمریکا کنند.

فارین افیرز در ادامه می نویسد:دولت های دوست دیگر هم چون چین، روسیه و هند نیز کمکی به این وضع نکرده اند. این کشورها همه اولویت های بالاتری دارند که نمی خواهند روابط خود با ایالات متحده را به خطر بی اندازند.

برای چین، مذاکرات تجاری و روابط استراتژیک وسیع بیشترین اعتبار را به آن ها می دهد. روسیه نیز می خواهد از دادن بهانه دیگری به کنگره برای پیگیری تحریم ها علیه کرملین جلوگیری کند و هند تمایل به تعمیق روابط با آمریکا دارد اما با این وجود ایران توانسته نه تنها فعالیت هسته ای خود را ادامه بدهد بلکه فعالیت های اقتصادی خود را نیز به انجام برساند.

 

مهر

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ شکست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی ثابت شد

قیمت طلا امروز چهارشنبه ثابت بود، در حالی که فعالان بازار منتظر سرنخ‌های تازه مقامات فدرال رزرو آمریکا برای شفافیت بیشتر در مورد جدول زمانی کاهش احتمالی نرخ بهره بودند.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا  ۲۳۱۴ دلار و ۲۹ سنت بود و قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۲۲ دلار و ۹۰ سنت رسید.

نرخ‌های پایین‌تر، جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد. بر اساس گزارش FedWatch Tool، بازارها در حال حاضر شاهد ۶۵ درصد احتمال کاهش نرخ بهره در ایالات متحده در ماه سپتامبر هستند.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، روز سه شنبه گفت که تورم متوقف شده که تا حدی به دلیل قدرت بازار مسکن تقویت شده است به این معنی است که بانک مرکزی ایالات‌متحده باید هزینه‌های استقراض را برای یک دوره طولانی و احتمالاً در تمام سال ثابت نگه دارد.

ذخایر اس‌پی‌دی آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان با ۰.۲۱ درصد کاهش به ۸۳۰.۴۷ تن در روز سه شنبه از ۸۳۲.۱۹ تن در روز دوشنبه رسید.

بر اساس گزارش رویترز، یک مطالعه نشان می‌دهد که با افزایش بدهی‌های جهانی به رکورد ۳۱۵ تریلیون دلاری در سه ماهه اول سال، که ناشی از استقراض در بازارهای نوظهور، ایالات‌متحده و ژاپن بوده است، یک معیار کلیدی از بدهی جهانی دوباره صعود خود را از سر گرفته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۲۵ دلار رسید، پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۹۸۱.۱۰ دلار و پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۷۴.۵۹ دلار رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • رسوایی ایمنی در هواپیماسازی آمریکایی
  • طلای جهانی ثابت شد
  • هاآرتص: تل‌آویو نگران همه گیر شدن تحریم علیه اسرائیل است
  • ایران عملکرد جنگ‌افزارهایش را مقابل سلاح‌های آمریکایی ارزیابی می‌کند!
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • دیدار «شی» با میراث‌دار «دوگل»
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران