Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@10:54:30 GMT

سرانه مطالعه در استان اصفهان پایین است

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۴۶۳۵

سرانه مطالعه در استان اصفهان پایین است

شهردار اصفهان گفت: سرانه مطالعه در استان اصفهان درصد پایینی دارد، در مورد سرانه مطالعه نباید آرام بگیریم باید درد را بشناسیم و برای حل مشکل سخن بگوییم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،قدرت الله نوروزی در  آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه اصفهان اظهار کرد:کتاب خواندن به منزله نفس کشیدن برای انسان های خردمند است و کتاب خوراک روح بشری است و اگر  این خوراک درست انجام شود انسان های شایسته ای در خدمت مردم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه‌داد: خرد تکمیلی  از تجربه برمی خیزد و کتابخوانی برای این است که بتوانیم خرد مردم را پیش ببریم، غلبه بر هر مشکلی نیاز به مطالعه دارد و اگر هرساله چنین مجموعه ای شکل می‌گیرد وهمه شما عاشقانه به این صحنه وارد میشوید برای این است که جامعه اهل مطالعه داشته باشید. شهردار اصفهان با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در استان اصفهان درصد پایینی دارد، تصریح کرد:در مورد سرانه مطالعه  نباید آرام بگیریم باید درد را بشناسیم و برای حل مشکل سخن بگوییم. وی ادامه داد: ۳۲۷ میلیارد بودجه برای نمایشگاه گذاشته است که از این مبلغ ۱۲۲ میلیارد برای فعالیت های فرهنگی است و همچنین شهرداری ۵۲ مرکز مطالعه کتابخوانی تاسیس کرده و محور فرهنگی چهارباغ نیز باعث جذب مخاطبان به مقوله کتابخوانی شده است. نوروزی افزود: امروزه  نیاز داریم تا همه در ترویج فرهنگ صحیح سرمایه گذاری کنیم و این اتفاق افتاده است و هر کس  قضاوت عادلانه داشته باشد چیزی جز آنچه گفتم نخواهد گفت و افتخار داریم در این مسیر گام های استوار برداشته ایم و کارهای کوچک زیادی در این چند روز انجام شده است. شهردار تصریح کرد: وسیله لازم برای رفت و آمد مردمه نمایشگاه ب مهیا شده است تا بتوانند به نمایشگاه بیایند و چند برابر سال پیش به تعاونی ناشران کمک شده و هفتاد درصد این نمایشگاه باحمایت شهرداری شکل گرفت و این گام بزرگی برای فرهنگ سازی صحیح در زمینه کتاب است.

 

 

بیشتر بخوانید: ورزش شهروندی نیازمند توسعه و تجهیز زیرساخت ها است ساختن جامعه انسانی با همکاری شهرداری و آموزش و پرورش

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان اصفهان اصفهان جامعه شهرداری فعالیت های فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۴۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان از ادامه عملیات احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: قرارداد این پروژه که شامل اجرا و حفاری شمع و فونداسیون سرشمع، ستون و عرشه است، تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

امیرعباس رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مشخصات کلی پروژه احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) اظهار کرد: قرارداد این پروژه با عنوان پروژه عملیات احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) به سمت خیابان شریف واقع در محدوده مناطق ۸ و ۱۱ شهرداری اصفهان بسته شده است.

وی افزود: از تأثیرات شاخص این پروژه می‌توان به کاهش ترافیک روی پل امام خمینی (ره) و سهولت دسترسی به خیابان‌های شریف و درخشان اشاره کرد.

کد خبر 748630

دیگر خبرها

  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری