Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز شنبه در نشست کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: اقدام های مطلوبی در زمینه گسترش روزافزون مشاغل حوزه فناوری اطلاعات در کشور انجام شده اما در این استان تلاش چندانی از سوی متولیان امر مشاهده نمی شود.

وی افزود: برنامه ملی مشاغل حوزه فناوری اطلاعات به تازگی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دولت ارائه و پس از تصویب به استان ها ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این برنامه ملی فرصت ارزنده ای برای ایجاد اشتغال، درآمدزایی و سرمایه گذاری در استان است که باید استفاده بهینه ای از آن کرد.

کلانتری عنوان کرد: ظرفیت ها و قابلیت های مهمی در زمینه مشاغل حوزه فناوری اطلاعات در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و باید علاوه بر اطلاع رسانی گسترده به افراد متقاضی آموزش های لازم را نیز به آنان ارائه داد.

وی ابراز داشت: نشستی تا ۱۰ روز آینده با حضور مشاور سند توسعه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد و مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه در یاسوج برگزار و بررسی ها و اصلاحات لازم در مورد این سند انجام شود.

کلانتری گفت: این سند پس از اصلاح و رفع ایرادها در نشست آینده شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد به تصویب نهایی می رسد.

وی اظهار داشت: میزان انحراف در طرح های اشتغال روستایی بالای ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کهگیلویه و بویراحمد کمتر از ۲ درصد است که انتظار می رود این رقم نیز کاهش یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مراجعه زیادی به بانک توسعه تعاون و پست بانک استان برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی در بخش کشاورزی می شود در حالی که این ۲ بانک با کمبود منابع مالی مواجه هستند.

حسن نوروزی اظهار داشت: مسئولان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد برای رفع این مشکل مکاتبه ای با وزارتخانه خود داشته اند.

وی افزود: مقرر شد که از اعتبارات حوزه اشتغال روستایی بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مبالغ مورد نیاز به این ۲ بانک پرداخت شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سند توسعه صادرات غیرنفتی این استان از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در حال تهیه و تدوین است.

نوروزی عنوان کرد: این سند حاوی راهبردها، سیاست ها، مزیت های نسبی، ظرفیت ها و دیگر جزئیات مربوط به حوزه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد بوده و در مراحل پایانی تهیه و تدوین است.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: یک هزار و ۲۱۴ طرح اشتغالزایی استان تا پایان شهریورماه امسال از سوی کارشناسان این اداره کل مورد بازرسی قرار گرفته که یک هزار و ۱۰ مورد از آنها تسهیلات دریافت کرده اند.

آیت الله ارمغانی اظهار داشت: ۴۸۵ مورد از مجموع این یک هزار و ۱۰ طرح اشتغالزایی کهگیلویه و بویراحمد نیروهای جدید خود را بیمه کرده اند.

وی افزود: ۱۶۳ مورد از این یک هزار و ۱۰ طرح اشتغالزایی کهگیلویه و بویراحمد غیرفعال بوده که به ۷۳ مورد رسید.

برچسب‌ها کهگیلویه وبویراحمد اقتصاد صادرات غیر نفتی کارگروه اشتغال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد اقتصاد صادرات غیر نفتی کارگروه اشتغال کهگیلویه وبویراحمد اقتصاد صادرات غیر نفتی کارگروه اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: کاربرد هوش مصنوعی به‌منظور هوشمندسازی خدمات از اولویت‌های سال جاری سازمان امور دانشجویان در حوزه مشاوره و سلامت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ گردهمایی ۳ روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که از پنجم اردیبهشت ماه در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شده بود امروز با معرفی مراکز برتر به کار خود پایان داد؛ مصطفی صالحی مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در اختتامیه این همایش اظهار کرد: کاربرد هوش مصنوعی به منظور هوشمندسازی خدمات از اولویت‌های سال جاری سازمان امور دانشجویان در حوزه مشاوره و سلامت است.

وی با اشاره به بیاناترهبر انقلاب با این مضمون که باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا ایران جزو ۱۰ کشور برتر هوش در دنیا قرار بگیرد، گفت: هم‌گام با پیشرفت سریع فناوری‌های دیجیتالی، با پیدایش تحول‌های جدید در این زمینه و ظهور هوش مصنوعی در کاربردهای واقعی، انقلابی در فناوری اطلاعات رخ داده است، به طوری که بسیاری از کارها در جهان امروز، با به کارگیری ابزارها و روش‌های هوشمند انجام می‌شود.

صالحی بیان کرد: در سال‌های گذشته بسیاری از دانشگاه‌های کشور گام‌های کوچک یا بزرگی به سمت هوشمندسازی برداشتند و تلاش می‌شود با گسترش این اقدامات، بهبود سطح کمی و کیفی ارائه خدمات به دانشجویان احساس شود.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود: در این راستا، پروژه‌های هدف‌گذاری شده امسال، با تمرکز بر به‌کارگیری ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه مشاوره و سلامت شامل دستیار هوشمند (ربات گفت‌وگو محور) مشاوره، اعتبارسنجی و تحلیل داده‌های کارنامه‌های جسم و روان به منظور سنجش ریسک روانی، جسمی و تحصیلی دانشجویان و پیش‌بینی رفتارهای پر خطرشان است.

صالحی در این مراسم ضمن قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این همایش سه روزه، اظهار کرد: باید چالش‌های فراروی مراکز را با همکاری و همفکری یکدیگر برطرف کنیم و همه دانشگاه‌ها مکمل همدیگر باشیم.

برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی و نشست‌های پرسش و پاسخ شرکت کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشجویان از دیگر برنامه‌های این همایش ملی بود.

کد خبر 748113

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد