Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدیزدانیان، شنبه در حاشیه بازدید از دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز اظهار داشت: بسته‌های سرمایه‌گذاری برای جلب مشارکت سرمایه‌گذاران در دانشکده و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور کشور تدوین می‌شود.

وی بیان کرد: تقویت ارتباط و همکاری بیشتر بین بخش خصوصی و صنعت با دانشگاه به تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری ارتباط بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدانیان با اشاره به اینکه، وضعیت دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان‌های مختلف کشور برای مشارکت با بخش خصوصی و تقویت ارتباط با صنعت در دست بررسی است، اظهار کرد: پس از تحقیق در این زمینه برای هر منطقه‌ با توجه به اقلیم جغرافیایی و ظرفیت‌های موجود، طرح‌های مختلفی پیش‌بینی می‌شود.

او گفت: درآمدزایی در دانشگاه‌های دولتی مقوله جدیدی است و این موضوع به دلیل شرایط اقتصادی کشور بسیار حائز اهمیت است و معاونت اداری، مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز بر آن تاکید کرده است.

دبیر کمیته درآمدزایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور همچنین با اشاره به شرایط اقتصادی و مشکلات ناشی از تحریم و برخی سوء‌ مدیریت‌ها، گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حوزه فعالیت و رسالت‌ خود و با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی به‌ ویژه استفاده از امکانات اماکن دولتی برای ایجاد کمیته درآمدزایی اقدام کرده است.

مشاور رئیس و دبیر کمیته درآمدزایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود: امروز سرمایه‌گذاران نیازمند همراهی هر چه بیشتر دولت هستند و باید با روی گشوده با آنان برخورد شود.

یزدانیان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ظرفیت‌های موجود در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس بیان داشت: با توجه به امکانات موجود و دسترسی مناسب شهری، امکان ارتباط با بخش خصوصی برای پیوند ارتباط دانشگاه و صنعت و همچنین ایجاد درآمدزایی در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای این استان به ویژه شهر شیراز وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها بهره لازم را برد.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری صنعت دانشگاه بودجه دانشگاه فنی وحرفه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری صنعت دانشگاه بودجه دانشگاه فنی وحرفه ای وزارت علوم تحقیقات و فناوری صنعت دانشگاه بودجه دانشگاه فنی وحرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب

دانشگاه شیراز که پیش‌تر دانشگاه پهلوی نام داشت، یکی از دانشگاه‌های مادر، جامع و دولتی ایران است که در سال ۱۳۲۵ در شیراز تاسیس گردید.

به گزارش انتخاب، دانشگاه شیراز با تأسیس دانشکده فنی با هدف آموزش متخصصان علوم پزشکی با یک برنامه چهار ساله در سال ۱۳۲۵ تأسیس شد. در ابتدا مؤسسه عالی بهداشت نامیده شد، در سال ۱۳۲۹ به یک دانشکده پزشکی تبدیل شد. در سال ۱۳۳۲ آموزشکده پرستاری نمازی و دانشکده‌های کشاورزی و هنر و علوم تأسیس شد.

با افزودن دانشکده مهندسی و دانشکده دامپزشکی در سال ۱۳۳۳، به وضعیت دانشگاه ارتقاء یافت و دانشگاه پهلوی نامیده شد. سپس دانشکده دندانپزشکی در سال ۱۳۴۸، دانشکده تحصیلات تکمیلی و کالج الکترونیک در سال ۱۳۴۸، و دانشکده‌های حقوق و آموزش در سال ۱۳۴۹ به دانشگاه اضافه شدند. در سال ۱۳۳۹، شاه، رئیس دانشگاه پنسیلوانیا، گیلورد هارول را دعوت کرد تا به ایران بیاید و مؤسسات آموزش عالی ایران را بازرسی کند.

هارول به درخواست شاه گزارشی را با عنوان الگویی برای یک دانشگاه جدید در ایران تهیه کرد و شاه متعاقباً تصمیم گرفت که دانشگاه پنسیلوانیا به دولت ایران در تبدیل دانشگاه شیراز به تنها نهادی در ایران که بر اساس سبک آمریکایی برای تحصیلات در مقاطع بالاتر کمک کند.

دیگر خبرها

  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند