Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها، حامد عربزاده: خارگ جزیره‌ای مرجانی در قلب خلیج فارس است که از لحاظ جغرافیایی از شمال به جزیره خارکو و از جنوب، غرب و شرق به خلیج فارس محدود است.

یکی از ویژگی‌های مهم جزیره خارگ مربوط به مردم این جزیره است که سال‌ها است مثل خواهران و برادرانی عزیز در کنار هم زندگی می‌کنند و وحدت و اتحاد بین اهالی جزیره مثال‌زدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهالی جزیره خارگ اعم از شیعه و سنی در کنار هم برادرانه زندگی می‌کنند و این جزیره را می‌توان نماد و نمونه‌ای درخشان از وحدت دانست و نیاز است که این وحدت الگویی برای دیگر نقاط باشد.

وحدت واقعی را در خارگ ببینید

شیخ احمد رضا کنعانی امام جمعه اهل سنت خارگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک هفته وحدت به مسلمانان خصوصا اهالی خارگ گفت: وحدت به معنای واقعی در جزیره خارگ قابل لمس است.

وی افزود: یکی از عوامل توسعه پایدار هر حکومت وحدت ملی است، ما باید با یکدیگر گفتمان داشته باشیم که به حمد خداوند این عامل با رهبری حکیمانه امام خامنه ای  در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

امام جمعه اهل سنت خارگ تصریح کرد: امروز دور تا دور ایران اسلامی را فتنه فرا گرفته است و دلیل این فتنه و جنگ، عدم وحدت در معنای واقعی کلمه است، باید با یکدیگر ارتباط و گفتمان داشته باشیم، حرکت عظیم برادران اهل شیعه و حضور آنها در مسجد اهل سنت خاری در چشم دشمنان این وحدت خواهد شد.

کنعانی گفت: باید قدردان وحدت و این اتحاد باشیم، پیروزی ایران اسلامی در وحدت و همدلی هستند، تنها کشوری هستیم که می‌توانیم به دشمنان بگوییم که هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

وحدت مطلوب بین اهل سنت و تشیع

حجت‌الاسلام موسی کمالی امام جمعه خارگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اگر می خواهیم جامعه اسلامی در مسیر وحدت باشد، باید از رسول خدا و قرآن پیروی کنیم، هرکسی قرآن را قبول دارد به این آیه که نباید درگیر شویم توجه داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه دشمنان ما چندصد سال است که دشمنان ما روی این موضوع کار کردند، و مسلمین را به جان هم انداخته اند، ما موارد اتحادمان با اهل سنت فراوان است، اختلافات همه جا هست، در هر خانواده‌ای اختلاف وجود دارد، ولی نباید این اختلاف باعث دوری شود، داعش وقتی در سوریه و عراق حمله کرد خیلی از اهل سنت را به شهادت رساند.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: اگر جایی اختلاف هست، باید صبر کنیم و درگیری دوری کنیم، هر جا وحدت باشد، خدا هم هست، هدف مقام معظم رهبری این است که امت مسلمین به وحدت برسند.

کمالی گفت: خوشحالیم که وحدت خوبی بین اهل سنت و تشیع وجود دارد و اینجا جا دارد یادی از امام جمعه فقید اهل سنت جزیره خارگ کنیم که برای وحدتی فعلی در جزیره خارگ زحماتی فراوانی کشیدند و ثمره زحمات ایشان وحدت و آرامش امروز در جزیره خارگ است.

خارگ نماد وحدت و همدلی

محمود رضایی بخشدار ویژه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شرایط جزیره خارگ به عنوان یکی از مراکز حیاتی ایران اسلامی منادی وحدت و نماد وحدت و همدلی ایران اسلامی است.

وی افزود: اهل سنت جزیره خارگ در هشت سال دفاع مقدس در حوزه‌های مختلف خدمات شایانی به رزمندگان اسلام ارائه داده‌اند. در خارگ مقاوم اهل سنت شهدای فراوان تقدیم انقلاب اسلامی ایران نموده اند.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: فشار حداکثر آمریکا با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران به فرصت حداکثری تبدیل شده است و خوشبختانه شاهد مقاومت و رونق تولید الخصوص در استان زر خیز استان بوشهر هستیم.

رضایی گفت: با وجود نیروی‌های مقتدر نظامی، بسیج و سپاه همیشه قهرمان امنیت بسیار خوبی در جزیره خارگ وجود دارد و این جزیره شاخص های امنیتی بسیار بالایی دارد که مطمئنا از برکت خون شهدای آرمیده در خاک پاک خارگ است.

کد خبر 4767547

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته وحدت جزیره خارگ محمود رضایی موسی کمالی یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان زلزله ایلام شهرکرد گرگان پدافند غیرعامل تئاتر کودک و نوجوان خطبه های نماز جمعه بیرجند شیراز مشهد قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران

دریافت 55 MB

به گزارش خبرنگار مهر، جزیره هرمز تاریخ بلند بالایی دارد اما شکوه این جزیره با حضور پرتغالی‌ها در منطقه رو به فراموشی سپرده شد.

جزیره هرمز پایگاه مهم تجارت دریاییِ منطقه بوده و همین امر پرتغالی‌ها را از آن سوی دنیا به خلیج‌فارس کشاند، در آن دوران شهدای زیادی تقدیم دفاع از جزایر شد اما متأسفانه نام و نشان زیادی از آن‌ها باقی نمانده است.

یکی از این بزرگ مردان جاویدالاثر خواجه عطا است که در گزارش زیر در رابطه با آن سخن به میان آورده‌ایم.

کد خبر 6089408

دیگر خبرها

  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • با اکبرپور به عنوان یک استقلالی دست برادری داده‌ایم/ با استعفا موافقت نمی‌شود
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • بیل گردانی نمادی از آیین‌های تمدنی کشور
  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست