Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته دبیر قرارگاه احمدی روشن استان یزد، مردم برای ارائه مطالبات خود به استقبال رئیس جمهور خواهند رفت؛ اما حرف دانشجویان یزدی این است که روحانی با چه رویی قصد سفر به این استان را دارد؟

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، زینب سادات میرسلطانی؛ اردیبهشت ۹۶ بود که مردم استان یزد در خیابان‌های شهر و در مسجد روضه محمدیه با در دست داشتن پلاکار‌هایی منتظر حضور روحانی برای سخنرانی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وضعیت به گونه‌ای بود که فشار جمعیت برای ورود به داخل مسجد حظیره بخشی از داربست‌های روبری جایگاه را شکست و فروریخت و همین موضوع موجب شد تا روحانی سخنرانی خود را زودتر تمام کند.

حاضران نیز پیش از هنگام سخنرانی روحانی با «شعار آزادی اندیشه، گارانبری نمیشه» نسبت به مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات واکنش نشان داده و اینگونه از روحانی حمایت کردند.

شاید یزدی‌ها یادشان بیاید هنگامی که روحانی در اظهارات خود، تلاش دولت یازدهم برای برداشته شدن سایه جنگ از کشورمان را یادآور شد، حاضران با لهجه یزدی شعار دادند که «روحانی خیلی خشی (خوب و دوست داشتنی هستی».

امروز پس از گذشت ۲ سال و چند ماه از سفر روحانی به استان یزد و مشکلات مختلفی که مردم در حال دست و پنجه نرم کردن با ان‌ها هستند بار دیگر روحانی قصد عزیمت به این شهر را که اصطلاحا شهر اصلاحات نامیده شده را در روز یکشنبه ۱۹ آبان ۹۸ دارد.

این اولین سفر روحانی نیست، آخرین سفر او هم نخواهد بود، اما چیزی که اینبار سفر‌های روحانی را با بار‌ها و دفعات گذشته متمایز کرده، عدم رضایت مردم و شعار‌های اعتراضی آن‌ها حتی چند روز پیش از حضور او به آن استان است.
روز جمعه ۱۷ آبان ماه ۹۸ مردم و دانشجویان یزدی پس از اقامه نماز جمعه و در آستانه ورود روحانی به این استان با پلاکار‌دهایی در دست صدای مشکلات استان یزد شدند و گویی با این عمل خواستار پاسخگویی روحانی پس از ورودش به این استان شدند.

  بیشتر بخوانید دانشجویان یزدی در آستانه سفر روحانی به استان تجمع اعتراضی برگزار کردند  
دانشجویان، اما به همین مقدار بسنده نکردند و با انتشار بیانیه‌هایی اقدام به انتشار مشکلات عدیده بوجود آمده در این استان کردند.   رئیس جمهور از اقدامات انجام شده دولت به مردم گزارش دهد شورای تبیین مواضع دانشجویی استان یزد در آستانه سفر روحانی به این استان در بیانیه‌ای از رئیس جمهور خواست تا گزارشی دقیق و شفاف از اقدامات انجام شده دولت به مردم داده و نیز خواستار حضور رئیس جمهور در دانشگاه استان شده و این دیدار را وظیفه مسئولان به ویژه ریاست جمهوری دانست.

در ادامه این بیانیه آمده است که صنعت نساجی استان که مایه امید تعداد زیادی از خانواده‌هاست، درگیر رکود و رخوت بی سابقه‌ای قرار گرفته است. در این سال‌ها آمار ازدواج کاهش و متاسفانه آمار طلاق افزایش یافته است که چنانچه این روند تغییر نکند، دامنه آسیب‌های اجتماعی در استان روز به روز بیشتر خواهد شد.   بیشتر بخوانید دولت روحانی وقت خود را در مذاکره با غربی‌ها به خیال رفع تحریم‌ها گذراند
ثبت جهانی شهر یزد و افزایش گردشگران خارجی یکی از فرصت‌های کم نظیر، برای رشد اقتصادی استان و معرفی حسینیه ایران و فرهنگ اصیل اسلامی_ایرانی مردم مومن و متدین دارالعباده به جهانیان است، ولی متاسفانه مدیریت شهری یزد متناسب با این ظرفیت بزرگ ارتقا نیافته و اقدام شاخص و اثرگذاری برای بهره مندی فرهنگی و اقتصادی از این ظرفیت عظیم نشده است و نهاد‌های مرتبط با این موضوع اعم از استانداری، شهرداری، شورای شهر و... در حل ابتدایی‌ترین مسائل شهری از جمله انتخاب شهردار مانده اند؛ به نحوی که ماه‌ها شهر جهانی یزد بدون شهردار اداره می‌شد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد معتقد است که با امکانات و اختیارات دولت تمامی این مسائل در مدت موجود ۶ ساله دولت قابل حل شدن بود، اما دولت روحانی تمام وقت خود را در مذاکره با دولت‌های غربی و به خیال رفع تحریم‌ها گذراند. حال امید است در این فرصت باقی مانده از دولت، دل به توان داخلی بسته و با همراهی جوانان انقلابی و دلسوز این کشور به حل مسائل بپردازند.   رتبه دوم بیکاری در یزد ۱۶ دفتر تشکل دانشجویی استان یزد نیز در آستانه سفر رئیس جمهور به این استان بیانیه‌ای را منتشر کردند که در آن خواستار حل مشکلات مردم در این سفر و همچنین عدم سوء استفاده سیاسی از سفر رئیس جمهور به یزد شدند.

این تشکل‌های دانشجویی در این بیانیه به بیکاری در این استان اشاره کردند و گفتند که رشد فزاینده‌ بیکاری در یزد به اوج خود رسیده و صنعتی و معدنی‌ترین استان کشور رتبه دوم بیکاری را به خود اختصاص داده است و همچنین عملکرد‌های منفعلانه باعث تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانه ها، تعلیق طرح‌های بزرگ از جمله طرح‌های آبرسانی در استان و عملکرد صفر در حوزه مسکن شده است.  
بیشتر بخوانید روحانی پاسخگوی رتبه دوم بیکاری صنعتی و معدنی‌ترین استان کشور باشد
این وضعیت در حالی است که رئیس جمهور در یزد حضور می‌یابد و مردم منتظر پاسخ روحانی و دولتمردان به عملکردشان هستند؛ این ۱۶ دفتر تشکل منتظر پاسخی همراه با عمل هستند و تاکید کردند که اینبار پاسخ هایشان مانند وعده‌هایی که برای مردم خاطره شده و یا مانند سخنرانی‌های سیاسی انتخاباتی که محل مصرفی جز رسانه‌ها ندارد و جز به مذاق سیاسیون خوش نمی‌آید نباشد، بلکه صحبت‌هایی که گره گشا مشکلات مردم باشد.
این دولت به جای رفع مشکلات، دل به مذاکره به دولت‌های غربی بست همتی، دبیر قرارگاه احمدی روشن استان یزد در گفتگو با دانشجو در این خصوص می‌گوید که گویا شنیده‌ها حاکی از آن است که این سفر در خواست خود شخص روحانی بوده است و مکان را هم حتما در میدان امیرچخماق یزد تعیین کرده تا با مردم دیدار داشته باشد، از روحانی این سوال را داریم که اگر قرار است به یزد سفر کنید، مردم از این موضوع بیم دارند که مانند دفعات قبل وعده و شعار‌هایی را بدهید و بروید. اما امیدی وجود دارد که در این دوسال باقی مانده از دولت، رییس جمهور مقداری فعال‌تر شوند و کار‌هایی انجام دهند تا مردم را به سمت خود بازگرداند.

نکته‌ دیگری که همتی به آن اشاره دارد، این است که یزد دچار مسائل آب صنعت گردشگری محیط زیست و صنعت نساجی و بیکاری و آسیب‌های اجتماعی است که در این مدت زمانی که دولت روی کار بوده این آمار‌ها به طرز فجیعی افزایش یافته است.

دبیر قرارگاه احمدی روشن استان یزد در این خصوص خطاب به روحانی می‌گوید که مسائل استان یزد تنها خاتمی و موارد سیاسی نیست و یزد هم پایتخت اصلاحات نیست، یزد را به عنوان حیاط خلوت خود مد نظر نگیرید. شما باید مسائل و مشکلات مردم را در نظر گرفته و مرتفع کنید.

او ادامه می‌دهد که موارد و مشکلات کشوری نیز وجود دارد که در حقیقت امکانات و اختیاراتی که دولت روحانی در اختیار دارد به راحتی قابل حل بوده، اما این دولت دل به مذاکره به دولت‌های غربی بست و تمام وقت این ۶ سال را برای مذاکره گذاشت و به توان داخلی خود کشور توجهی نکرد. کما اینکه در حال حاضر نیز به فکر مذاکره هستند. این دولت باید زمان باقی مانده از عمر این دوره خود با همکاری و هم یاری جوانان انقلابی را صرف مشکلات داخلی کند.
روحانی با چه هدف و چه رویی قصد سفر به یزد کرده است؟ او می‌گوید که از رییس جمهور درخواست کردیم تا در این سفر به یکی از دانشگاه‌های استان بیایند و در جمع تشکل‌های دانشجویی حاضر شوند، تا بتوانیم حرف خود را مطرح کرده و مطالبه داشته باشیم، در واقع این وظیفه یک مسئول و رییس جمهور است، اما مودبانه از ایشان دعوت کردیم. اما متاسفانه ایشان هیچ برنامه‌ای برای صحبت با دانشجو‌ها ندارند و در سفر‌های مختلفی که به استان‌های کشور داشتند به همین شکل بوده و در کل از انتقاد و حرف و مطالبه فرار می‌کند. ما مسائلی داریم که می‌خواهیم آنرا بیان کنیم.

فضایی که دوست داران دولت در استان یزد ایجاد کردند به این شکل است که می‌گویند، چون مردم یزد مهمان نواز هستند باید به استقبال رئیس جمهور برویم، در این نکته که مردم یزد مهمان نواز هستند هیچ شکی نیست، اما این دلیل نمی‌شود که مردم یزد به میزبانی و استقبال مهمان ناخوانده‌ای را که خود، خود را به یزد دعوت کرده است بروند. مردم یزد برای ارائه مطالبات خود به استقبال خواهند رفت. اما حرف ما این است که روحانی با چه هدف و چه رویی قصد سفر به یزد کرده است؟

در ادامه با ۵ دانشجوی دانشگاه یزد به گفتگو پرداختیم که در مجموع با ۱۱ سوال از رئیس جمهور این گفتگو را پایان دادند.

روح الله قندهاری، مسئول حوزه بسیج دانشگاه یزد سوال خود را از رییس جمهور اینطور بیان کرد که، چرا علیرغم مخالفت صریح رهبری نظام هنوز بدنبال مذاکره با امریکاهستید؟! و چراعلیرغم اینکه وعده داده بودید که ارزش پول ملی را احیاء میکنید، ولی قدرت پول ملی در دولت شما ۴۰۰ درصد کاهش یافت؟

محمد زارع، فعال فرهنگی نیز گفت که چرا از برخورد دستگاه قضایی با مفسدان دانه درشت عصبانی و ناراحت شده و حاشیه سازی و فرافکنی می‌کنید؟ وعده شما مبنی بربازگرداندن اعتبار پاسپورت ایرانی چه شد؟ چرا با مفاسد اقتصادی برادر خودتان نه تنها برخورد نکردید بلکه همواره از او حمایت کردید؟

محمد کاظم ناطقی نیز به روند وعده لغو تحریم ها در روزاول اشاره کرد و خطاب به روحانی گفت: چرا به مردم دروغ گفتید؟ چراعلیرغم شعار و ادعای حمایت ازآزادی بیان و استقبال ازنقد و انتقاد؛ به منتقدین توهین و انها را به دادگاه کشانده و زندانی کردید؟

امیر حسین مقنی زاده فعال جهادی خطاب به روحانی گفت: چرا علیرغم وعده ایجاد رونق اقتصادی صد‌ها کارخانه و کارگاه تولیدی دردولت شما به تعطیلی کشیده شد؟ چراتکمیل و اتمام مسکن مهر که وعده انجام ان را تاپایان سال ۱۳۹۴داده بودید را عملی نکردید؟

مهدی عبداللهی به سراغ کارت سوخت رفت و گفت: چرا در سال ۱۳۹۵ دستور کنار گذاشتن کارت سوخت را صادرکردید که درنتیجه آن ده‌ها هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد شد؟ چرا به شروط۹گانه رهبر انقلاب در۹۴/۷/۲۷ به هنگام اجرای برجام عمل نکردید؟   دانشجویان فعال مطالبه گر یزدی در فضای توئیتری نیز دست به کار شدند و با توئیت‌های مختلفی با هشتگ چرا امدی و مهمان خودخوانده به استقبال روحانی رفتند.   دانشجویی با نام کاربری طباطبائی نوشت: من فکر میکنم مشکل از جهت یابی دولت تدبیر و امیده تو شمال سیل میاد روحانی می‌ره جنوب عشق و حال
تو شمال شرق زلزله میاد آقای روحانی میندازه می‌ره یزد مرکز کشور برنزه کنه:))))
#چرا_آمدی  
شاهدی از دانشجویان یزدی نیز اشاره به تبلیغاتی بودن این سفر کرد و نوشت: آقای رئیس جمهور نکند که حضور شما در یزد مانور تبلیغاتی و شانتاژ رسانه‌ای باشد لطفا درمان درد مردم استان باشید نه اینکه نمک بر زخم بپاشید.
ورود تیم آقای آشنا را به یزد شهر دارالعباده و دارالعلم را خوش آمد عرض می‌کنم!  
همتی نیز نوشت: جناب اقای روحانی دیگر دوران بگو و دررو تمام شده است اگر در سفر‌های قبلی شعارهایتان را دادید و رفتید دیگر نخواهیم گذاشت فقط بگویید و شعار دهید. لطفا پاسخگوی مطالبات مردم و دانشجویان باشید. #وقت_حسابه_نه_شعار #می‌_آییم_تا_مطالبه_کنیم  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روحانی استان یزد سفر روحانی به یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۷۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، ویژگی هایی فصلی و عنکبوت مانند روی ترک های سطح مریخ ظاهر شده اند. مدارگرد مریخی اروپا به نام مارس اکسپرس تصاویری از ویژگی هایی کوچک و تیره رنگ در منطقه ای از مریخ به نام «اینکا سیتی»در نزدیکی قطب جنوب سیاره ثبت کرده که شبیه عنکبوت هستند.

این رویداد زمانی ظاهر می شود که گرمای نور خورشید لایه های دی اکسید کربن انباشته شده طی زمستان تاریک مریخ را گرم می کند. در مقابل یخ دی اکسید کربن در لایه زیرین به گاز تبدیل می شود که به تدریج جمع می شود و لایه رویی به قطر یک متر را می شکند.

گاز آزاد شده حامل غباری سیاه از لایه زیرین است که آن را به سمت بالا می آورد و در نهایت به انفجار غبار بالای لایه رویی یخ منجر می شود. این رویداد مانند بیرون آمدن آب از یک آبفشان قبل از ریختن روی سطح مریخ است. چنین روندی ظاهری عنکبوتی شکل و ترک خورده به وجود می آورد که قطر آن ۴۵ مترتا یک کیلومتر است.

منطقه اینکا سیتی مریخ که شبکه ای خطی از برآمدگی ها ایجاد می کند مشابه خرابه های تمدن اینکا روی زمین است.

جدیدترین تصاویر از اینکا سیتی توسط دوربین با وضوح بالای HRSC مارس اکسپرس در ۲۷ فوریه ۲۰۲۴ میلادی و در فصل پاییز مریخ ثبت شده است.

کد خبر 6089622 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • خاطره فواد ایزدی از دوران تحصیلش در آمریکا + فیلم
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • برگزاری همایش پیاده رویی در میامی و ایوانکی
  • همایش پیاده رویی در میامی و ایوانکی