Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:11:34 GMT

تحصیل ۵۳دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۸۲۱۷

تحصیل ۵۳دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان

خسرو عزیزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اکنون حدود ۹ هزار دانشجو در ۴۹ رشته تخصصی و ۲۳۲ کدرشته این دانشگاه و چهار دانشگاه اقماری دانشگاه لرستان مشغول تحصیل هستند.

وی اظهار داشت: توسعه کمی دانشگاهها در دولت های قبلی به وفور صورت گرفته و دانشگاه لرستان نیز در این زمینه بهره مندی خوبی داشته است اما بر اقتضای جامعه و رشته های مورد نیاز امکان توسعه کمی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزی ادامه داد: درصد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه های لرستان ۴۵ درصد است  و این امر عدم تناسب رشته های استان با نیاز بازار کار را نشان می دهد در حالی که  در برخی رشته های تحصیلی صندلی خالی نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: از طرفی بنا بر آمایش آموزش عالی استان  برخی رشته های مورد نیاز استان مانند گردشگری، شیلات، محیط زیست، باستان شناسی با استقبال دانشجویان مواجه هستند.

وی با تاکید بر ضرورت مهارت افزایی دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه اظهار داشت: در این راستا با ارائه واحدهای اختیاری جهت مهارت افزایی دانشجویان علاوه بر تحصیل در رشته های تحصیلی تلاش می شود.

رئیس دانشگاه لرستان گفت: بحث  عدم تناسب رشته های تحصیلی با نیاز بازار مشکلی است که در توسعه کمی بی رویه ای که در گذشته در همه کشور رخ داد،چشمگیر است ودر این راستا برنامه ریزی و مطالعاتی در دست اقدام است.

وی افزود: در بحث رتبه بندی علمی این دانشگاه در راستای  کمیت تولید علم رتبه ۳۵ را در بین دانشگاه های کشور و در حوزه کیفیت رتبه ۴۲ را دارد.

برچسب‌ها دانشجویان خارجی لرستان دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشجویان خارجی لرستان دانشگاه ها دانشجویان خارجی لرستان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۸۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد

در همایش دانشجویان و اساتید رشته روانشناسی در دانشگاه آزاد قم که ۳۵۰ نفر از اساتید و دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند، کارشناسان و روانشناسان مطرح استان موضوعات نقش روانشناس در جامعه، اخلاق مداری در روانشناسی و معرفی آسیب‌ها و ظرفیت‌های این رشته در استان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در استان قم هزار و ۸۰۰ دانشجو در رشته روانشناسی و مشاوره در دانشگاه آزاد  تحصیل می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تعلیق دانشجویان حامی فلسطین را از تحصیل آغاز کرد
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد
  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری