Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان اورژانس کشور؛ مجتبی خالدی با اشاره به انتقال بیماران بدحال در سراسر کشور افزود: تا قبل از آبان سال ۹۷ آمبولانس‌های خصوصی حق انتقال بیماران بدحال از بیمارستانی به مرکز درمانی دیگر را نداشتند و حق انجام کارهای اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ را به طور کلی دارا نبودند.

وی ادامه داد: در گذشته به دلیل آنکه آمبولانس‌های خصوصی به دلیل تجهیزات و نیروهای متخصص جز تیپ A بودند، اجازه انتقال بیماران بدحال و اورژانسی را نداشتند و تنها می‌توانستند بیماران را از شهری به شهر دیگر یا از بیمارستانی به یک مرکز درمانی دیگر جهت عکسبرداری یا انجام آزمایشات مربوطه با داشتن شرایط لازم منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی اورژانس کشور توضیح داد: انتقال بیماران بدحال از بیمارستانی به مراکز دیگر کار حاکمیتی اورژانس ۱۱۵ کشور است، اما در این میان برخی از خانواده‌های بیماران بدحال می‌خواستند بیمارانشان را از یک بیمارستانی به یک مرکز درمانی دیگر در آن سوی شهرها به خصوص در کلان شهرها منتقل کنند که با توجه به وسعت شهرها و خارج از محدوده بودن طرح اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵، به ناچار از آمبولانس‌های خصوصی برای انتقال بیماران استفاده می‌کنند که به دلیل نداشتن شرایط لازم و تیپ A در آن زمان، تخلف می‌کردند.

خالدی اضافه کرد: وزارت بهداشت بعد از آبان سال ۹۷ به آمبولانس‌های خصوصی اجازه انتقال بیماران بدحال را منوط به داشتن شرایط لازم مانند تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی متخصص منطبق با شرایط تیپ B داده است و در حال حاضر آمبولانس‌های خصوصی با رعایت شرایط استاندارد و تیپ B می‌توانند بیماران بدحال را منتقل کنند و این موضوع به این معنی نیست که آمبولانس‌های خصوصی در کار اورژانس‌های پیش بیمارستانی ۱۱۵ حق مداخله دارند.

وی یاد آوری کرد: وظیفه‌ اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ به طور کلی انتقال بیماران به یک مرکز درمانی دیگر نیست.

«ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.»

برچسب‌ها سازمان اورژانس کشور آمبولانس‌های خصوصی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اورژانس کشور آمبولانس های خصوصی سازمان اورژانس کشور آمبولانس های خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۹۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر میعاد فر ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی پایگاه‌های اورژانس کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: یک دستگاه آمبولانس آفرود در سال گذشته به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شد اما با توجه به کوهستانی بودن منطقه، کافی نیست.

وی بیان داشت: روند تکمیل طرح احداث ساختمان مرکزی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد، طبق گزارش‌های دریافت شده، پیشرفت خوبی دارد.

میعاد فر تصریح کرد: سهم استان‌ها در حوزه تأمین آمبولانس بر اساس شاخص‌ها در نظر گرفته می‌شود و تلاش می‌شود که در بین پایگاه‌های اورژانس استان‌ها توزیع مناسبی انجام شود.

کد خبر 6090112

دیگر خبرها

  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار/ 5 نفر مصدوم شدند
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار پنج مصدوم بر جا گذاشت
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟