Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عمر احمد» معتقد است متوسل شدن به اقدامات خشونت آمیز در تظاهرات لبنان و عراق مطمئناً کار فعالان مدنی نیست.

قدس آنلاین؛ «عمر احمد» کارشناس اردنی و بنیانگذار شورای روابط مسلمانان آمریکا و دنیای اسلام  CAIR (سازمان مدنی مربوط به  مسلمانان مستقر در واشنگتن) گفت: متوسل شدن به اقدامات خشونت آمیز در تظاهرات لبنان و عراق مطمئناً کار فعالان مدنی نبوده و این فعالیت ها فقط از بیرون طراحی و تحریک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنچه که ما این روزها در عراق و لبنان می بینیم، حقیقتا جای نگرانی دارد. شبیه این وقایع را در سال های قبل در سوریه دیدیم. دیدیم که چگونه رسانه ها دست به کار شدند و اعتراضات مردمی را به عنوان یک قیام گسترده و پوپولیستی نشان دادند . قیامی که به دنبال تغییر رژیم است. در حالی که دیدیم این اعتراضات اساسا چیزی جز هرج و مرج و قتل عام مردم به همراه نداشت و در نهایت ملت سوریه را نشانه گرفته بود. حال مشابه آن وقایع در حال رخ دادن در عراق است.

این تحلیلگر سیاسی و کارشناس رادیو اسپانیایی معاونت برون مرزی صداوسیما افزود: جایی هم گفته می شود کودتای برنامه ریزی شده ای علیه دولت وجود داشته است. این نشان دهنده آن است که این اعتراضات فاقد مشروعیت بوده است.

وی ادامه داد:  البته معتقدم کاملا عادی است که ملت عراق از فساد برخی از بخش های دولت این کشور ناراضی بوده و اعتراض داشته باشند. با این حال متوسل شدن به اقدامات خشونت آمیز و سوزاندن اموال دولتی مطمئناً کار فعالان مدنی نبوده و این دست فعالیت ها فقط از بیرون طراحی و تحریک شده است.

 وی در پایان تاکید کرد: بدون شک این دست اقدامات مجرمانه با هدف بی ثبات نشان دادن دولت عراق انجام می شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: عمر احمد تظاهرات لبنان تظاهرات عراق اعتراضات عراق اعتراضات لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۰۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی

پلیس آمریکا دانشجویان معترض را در دانشگاه تگزاس در شهر آستین و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت و دیگران را متفرق کردند.

به گزارش مشرق، دانشگاه‌های آمریکا همچنان شاهد برگزاری تظاهرات‌های گسترده در حمایت از غزه و محکوم کردن نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی هستند.

در همین حال، پلیس و نیروهای گارد ویژه آمریکا شمار زیادی از معترضان را در دانشگاه‌های مختلف بازداشت کردند.

بازداشت‌های ساعات گذشته در شهرهای آستین و لس‌آنجلس در حالی انجام شد که دانشجویان دانشگاه هاروارد و دانشگاه براون در سواحل شرقی نیز تهدیدات را نادیده گرفتند و اردوگاه‌هایی را برای همبستگی با فلسطینی‌ها در غزه برپا کردند.

این اعتراضات که هفته گذشته در دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، از دانشگاه‌ها می‌خواهد روابط مالی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.

اعتراضات مسالمت‌آمیز و عمدتا بدون تنش بوده است، اما در بحبوحه ادعاهای یهودی‌ستیزی با اقدامات شدید بسیاری از دانشگاه‌ها مواجه شده است.

بزرگترین تظاهرات ساعات گذشته در دانشگاه یوتی سهر آستین برگزار شد، جایی که صدها دانشجو دست به تجمع زدند و به سمت محوطه دانشگاه راهپیمایی کردند. اما دانشگاه از پلیس محلی و ایالتی خواست تا جمعیت را متفرق کند.

صدها افسر پلیس و همچنین گارد ملی که برخی از آن‌ها سوار بر اسب بودند، در محل حاضر شدند

آن‌ها با در دست داشتن باتوم به جمعیت حمله کردند و چندین دانشجو را با خضونت بازداشت کردند.

مقامات تگزاس اعلام کردند که دست‌کم ۳۴ نفر بازداشت شده‌اند. گرگ ابوت، فرماندار جمهوری‌خواه تگزاس گفت که معترضان در زندان هستند و اضافه کرد که هر دانشجویی که به تظاهرات‌ها بپیوندد، باید اخراج شود.

اعتراضات دانشجویان دانشگاه USC در لس‌آنجلس نیز با خشونت نیروهای امنیتی مواجه شد.

در سوی دیگر آمریکا، صدها دانشجوی دانشگاه هاروارد با وجود بسته شدن محوطه از سوی دانشگاه و تهدید اقدامات انضباطی علیه دانشجویان تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

دیگر خبرها

  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • آخرین اخبار از اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • فیلم| تظاهرات اردنی‌ها مقابل سفارت رژیم صهیونیستی