Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته اعلام کرد : تا پایان سال جاری در ۱۰ استان کشور شعبات این صندوق تاسیس می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شاتا، رضا نقی پور در اولین نشست با مدیران عامل 5 صندوق حمایتی وزارت صنعت ، معدن و تجارت و بانک صنعت ومعدن با اشاره به سفر اخیر خود به همراه وزیر صنعت ، معدن و تجارت به تبریز و افتتاح اولین شعبه صندوق در آذربایجان شرقی افزود: از آنجا که شرکت مادر تخصصی هستیم نیاز به ایجاد شعباتی در مراکز استانها و شهرستانها داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: از سویی با سیل تقاضای شرکتهای دانش بنیان و فناور روبرو هستیم که در خواست اتصال به مرکز را دارند و نیاز هست که در شهرستانها هم نمایندگی داشته باشیم.


نقی پور افزود: طی روزهای گذشته در نمایشگاه رینوتکس و جشنواره ربع رشیدی شرکت کردیم اما متاسفانه با وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی تجلیل از شرکتهای برتر و برقراری میزهای مختلف در حوزه های صنعتی و تولیدی و به خصوص ساخت داخل به تعویق افتاد.


مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته اضافه کرد: اکنون بحث تجمیع صندوق ها مطرح است و این در حالی است که اساسا جنس فعالیت صندوقها با هم فرق دارد و حوزه فعالیت هر کدام چیز دیگری است ،اما از سویی می توان با هم افزایی از تجریبات هم بهره ببریم چون همه از یک خانواده هستیم و نمی توانیم جزیره ای عمل کنیم.


وی با اشاره به فعالیتهای جدید این صندوق حمایتی افزود: شورای مشورتی متشکل از صاحب منصبان و وزرای سابق را تشکیل دادیم تا از تجربیاتشان بهره ببریم ، همچنین کارگروهی تشکیل شده و آیین نامه های جدیدی مدون کردیم.

تغییر نام صندوق حمایت از صنایع الکترنیک به صندوق حمایت از صنایع پیشرفته
وی با اشاره به تغییر نام صندوق افزود : صندوق حمایت از صنایع الکترنیک به صندوق حمایت از صنایع پیشرفته تغییر نام داد.


در ادامه مهدی فرنیان عضو هیات مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با تشریح فعالیت صندوق متبوع خود در سال 97 گفت: سال گذشته 641 میلیارد ریال تسهیلات و 709 میلیارد ریال ضمانت نامه اعطا شد ، همچنین در شش ماهه سال جاری 347 میلیارد ریال قرار داد تسهیلات مالی و 525 میلیارد ریال ضمانت نامه صادر شد.


وی در ادامه به تشریح اهم اقدامات مشترک در رابطه با فعالیت های عملیاتی صندوقها پرداخت.


به گفته فرنیان ضرورت افزایش سرمایه صندوقها، گسترش تعاملات و همکاری های بین المللی ، ضرورت به اشتراک گذاری امکانات و اطلاعات، اصلاح فرایندها و ساختار داخلی و همکاریهای راهبردی و عملیاتی از مهمترین عناوینی هستند که صندوقها می توانند بر اساس آنها به تعامل و همکاریهای مشترک بپردازند.


فرنیان تصریح کرد : نیاز سالانه صنایع پیشرفته 70 هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که سرمایه فعلی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته 125 میلیارد تومان و توان اعطای تسهیلات از سوی این صندوق 100 میلیارد تومان است.


ضرورت تزریق 700میلیارد تومان سرمایه به صندوق


به گفته وی برای تامین مالی و اعتباری یک درصد نقدینگی صنایع پیشرفته کشور ، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته به تزریق 700 میلیارد تومان سرمایه نیازمند است تا بتواند توان اعطای 600 میلیارد تومان تسهیلات را داشته باشد./

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد روز 13 آبان مجلس وزارت صنعت وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۰۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند

درحالی حدود ۳ ماه از امضای قرارداد سپرده‌گذاری ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در بانک مسکن می‌گذرد که تاکنون اقدامی برای بهره‌مندی از این فرصت صورت نگرفته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اوایل بهمن ماه سال گذشته طی مراسمی قرارداد سپرده گذاری 2 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در بانک مسکن امضا شد. در آن مراسم سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن با بیان این‌که شاهد اراده دولت برای توسعه مسکن هستیم، گفته بود: با قرارداد امروز شرایط بسیار خوبی برای خدمتکاری به فعالان بخش مسکن فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: با منافع حاصل از این سپرده‌گذاری از نرخ‌های سود مسکن حمایتی وزارت راه و شهرسازی پشتیبانی خواهیم کرد.

وی با یادآوری این‌که برای اولین بار است که صندوق توسعه ملی چنین سپرده گذاری انجام می‌دهد، افزود: از این قرارداد برای توسعه فعالیت فعالان اقتصادی و کاهش نرخ سود نهضت ملی مسکن استفاده می‌کنیم. این حاصل کار ارزشمند دولت، رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی است و مجدانه به دنبال توسعه ساخت‌وساز مسکن هستیم.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به پرداخت تسهیلات ارزی به فعالان بخش حمل و نقل جهت توسعه این حوزه و خرید هواپیما، گفت: تکالیف قانونی داریم که در نهضت ملی مسکن اهداف دولت را محقق کنیم.

 حسینی یادآور شد: سود حاصل از این سپرده گذاری و پرداخت تسهیلات ارزی به فعالان بخش حمل و نقل به منابع تبدیل شده و به ترتیب سیاست‌های دولت در طرح های حمایتی مصرف خواهد شد.

وی با بیان این‌که این کار در هماهنگی کامل با بانک مرکزی انجام خواهد شد در خصوص پرداخت تسهیلات برای واردات هواپیما، گفت: هنوز در ابتدای کار هستیم و پس از برگزاری جلسه هیئت مدیره درباره نرخ سود و جزییات پرداخت تسهیلات به فعالان حمل و نقل اطلاع رسانی خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم، حدود 3 ماه از امضای این تفاهمنامه در ساختمان صندوق توسعه ملی می‌گذرد، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد هنوز اقدامی برای بهره‌مندی بانک مسکن از این فرصت صورت نگرفته است.

این‌گونه پیداست که مدیران بانک مسکن پلن مشخصی برای اجرایی شدن قرارداد مذکور ندارند، گرچه گفته می‌شود صندوق توسعه ملی همچنان پیگیر سپرده‌گذاری مذکور با هدف توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و در ادامه آن طرح‌های حمایتی دولت در بخش مسکن است.

به گزارش تسنیم، طبق اظهارات غضنفری مدیرعامل صندوق توسعه ملی قرار است صندوق ملی 2 میلیارد دلار در بانک‌ مسکن سپرده گذاری کند. نرخ سود این سپرده 2 درصد بوده و بانک مسکن موظف است با نرخ‌های مرسوم آنرا به متقاضیان اعطا کرده و 3 سال بعد منابع مذکور را به صندوق توسعه ملی برگرداند. از‌ محل سودارزی این سپرده گذاری بانک‌ مسکن نسبت به پرداخت وام ارزان‌تر و کاهش‌ نرخ سود برای بخش مسکن اقدام‌ خواهد‌ کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایان یک دهه قتل و تجاوز توسط 11 مرد خشن | این افراد خشن چه کسانی هستند؟
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فناور است
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فن‌آور است