Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:35:02 GMT

ظریف فردا به قزاقستان می‌رود

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۱۵۲۰

ظریف فردا به قزاقستان می‌رود

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «سید عباس موسوی» روز یکشنبه در نشست خبری با تبریک ولادت پیامبر و هفته وحدت و همچنین قهرمانی تیم والیبال ساحلی و با یادآوری از زلزله‌زدگان در استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای، حضور وزیر خارجه در نشست همکاری‌های اکو در ترکیه و قبل آن در باکو، حضور عراقچی در کمیسیون خلع سلاح مهمترین تحولات هفته گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 وزیر خارجه به قزاقستان می‌رود

وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه فردا به قزاقستان سفر می‌کند، درباره نامه رئیس‌جمهوری راجع به صلح هرمز عنوان کرد: طرح یا پویش صلح هرمز که رئیس‌جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرد با جزئیات برای کشورهای ذینفع از جمله بحرین و عربستان ارسال شد و بازتاب‌های خوبی را شاهد بودیم.
موسوی با بیان این که فعلا به جزئیات آن نمی‌پردازیم اما بررسی‌ها در داخل کشورها در حال انجام است،  ابراز امیدواری کرد، این گام خیرخواهانه جمهوری اسلامی مورد استقبال این کشورها قرار بگیرد و شاهد منطقه امن باشیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اظهارات سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه مبنی بر احتمال بازبینی دکترین هسته ای در صورت بازگشت قطعنامه‌ها، و همچنین این پرسش که کدام گام برجام عملا از تعهدات ما خارج شده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی به اندازه کافی به دیپلماسی فرصت داد. ایران از اردیبهشت ماه امسال تصمیم گرفت براساس حقوقی که دارد نسبت به کاهش تعهدات خود اقدام کند. ایران می توانست دراین‌باره تدریجی و یا قطعی عمل کند اما ایران تدریجی گام برداشت تا در برجام بماند و تعهدات برجام را حفظ کند.
موسوی ادامه داد: گام چهارم براساس بندهای پنجم و ششم برجام است که برداشته شد؛ برداشتن این گام نشان داد جمهوری اسلامی در مواضعی که اعلام کرده جدی است و بر سر منافع ایران مماشات ندارد.
وی این را حق ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: هنوز در دیپلماسی باز است اما امید به کسی نبسته‌ایم و براساس وظیفه ذاتی خود این کار را انجام می‌دهیم و معطل وعده‌ها نخواهیم ماند.

اظهارات اردوغان درست و به جا است 

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مبنی بر احتمال کشانده شدن اعتراضات عراق به داخل ایران و وجود دست های پشت پرده، گفت: روابط دوستانه ما با کشورهای منطقه بویژه کشورهای دوست سرجای خود محفوظ است و هیچ‌گاه روابط ایران مثل الان نبود اما این دلیل نمی‌شود از مواضع خود کوتاه بیاییم.  جمهوری اسلامی مخالف نقض تمامیت ارضی یک کشور است. البته برخی اظهارنظرهای غیررسمی هم داخل کشور داشتیم؛ آنچه درباره موضع جمهوری اسلامی مطرح شد همان مواردی است که عرض کردم.
موسوی ادامه داد: نکته‌ای که آقای اردوغان گفت مبنی بر احتمال کشیده شدن اعتراضات به داخل ایران و وجود دست‌های پشت پرده، درست و به جا است. دست‌های پشت پرده‌ای خواهان کشیده شدن اعتراضات به داخل جمهوری اسلامی هستند و خوب است کشورهای منطقه هشیار و حساس باشند.
 ادامه دارد

برچسب‌ها ترکیه برجام سید عباس موسوی قزاقستان اکو وزارت امور خارجه ظريف عربستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکیه برجام سید عباس موسوی قزاقستان اکو وزارت امور خارجه ظريف عربستان ترکیه برجام سید عباس موسوی قزاقستان اکو وزارت امور خارجه ظريف عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های  لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد:به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: همه خدمه کشتیِ توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا