Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:43:27 GMT

اجرای طرح‌های مخزن ذخیره‌ای آب در ۸ شهر استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۱۶۶۳

اجرای طرح‌های مخزن ذخیره‌ای آب در ۸ شهر استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحمید حمزه‌پور صبح یکشنبه در نشست با مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: شبکه فاضلاب در بافت قدیم و چهار محل شمالی به طول ۴۰ کیلومتر در حال اجرا و رو به اتمام است و تا پایان امسال وارد مدار فعالیت می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح فاضلاب بافت قدیم بوشهر ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص‌یافته است تصریح کرد: برای نخستین بار جیره‌بندی و نوبت‌بندی آب در محلات جنوبی شهر بوشهر با اجرای طرح‌های آب‌رسانی برداشته شد و به صورت شبانه‌روزی آب‌رسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمزه‌پور بیان کرد: اکنون بیشتر نقاط شهر بوشهر از جمله تنگک‌ها و چهار قدیم محل جنوبی از وضعیت پایداری در تأمین آب آشامیدنی برخوردار هستند و در آینده نزدیک کل شهر بوشهر از جیره‌بندی توزیع آب خارج می‌شود.

افزایش ظرفیت تولید آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر گفت: اکنون خط انتقال آب برای بافت قدیم بوشهر طراحی‌شده است و قطر این خط انتقال ۵۰۰ و ۷۰۰ میلی‌متر است که در حال انتخاب پیمانکار و اجرای مناقصه هستیم تا آب‌رسانی به این منطقه شبانه‌روزی شود.

وی بیان کرد: پنج شرکت آب و فاضلاب استان‌های مختلف کشور در اجرای طرح‌های آب‌رسانی با شرکت آبفای استان بوشهر همکاری و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه کردند.

حمزه‌پور افزود: استان‌های معین در اجرای طرح‌های آب‌رسانی در دشتستان، بوشهر و جم فعالیت دارند که همکاری این استان‌ها نقش مهمی در نوسازی شبکه آب‌رسانی این شهرها داشت.

وی تصریح کرد: ظرفیت آب‌شیرین‌کن بوشهر در شبانه‌روز ۱۰ هزار مترمکعب است که با طرح توسعه‌ای ظرفیت تولید آب آن به ۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمکعب افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: امسال ۳۰ حلقه چاه آب در شهرهای مختلف استان بوشهر حفر، تجهیز و راه‌اندازی شد که نقش مهمی در مقابله با بحران کم آبی در استان داشته است.

تنش آبی در تابستان گزارش نشد

حمزه‌پور اظهار داشت: با اجرای طرح‌های آب‌رسانی یادشده تابستان امسال هیچ تنش آبی در شهرهای استان بوشهر ایجاد نشد و تابستان بی‌نظیری در این عرصه پشت سر گذاشته شد.

وی با بیان اینکه به ظرفیت ۶۰ هزار مترمکعب طرح‌های شیرین‌سازی آب در شهرهای استان در حال اجراست گفت: پروژه آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر سال آینده وارد مدار تولید می‌شود.

حمزه‌پور اضافه کرد: پروژه آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر با سرعتی خوبی از سوی سرمایه‌گذار در دست اقدام است که بر اساس برنامه زمان‌بندی وارد مدار تولید آب و شبکه آب‌رسانی شهر بوشهر می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خاطرنشان کرد: پروژه آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر بر اساس برنامه‌ریزی باید ۱۸ ماه تکمیل شود که پیش‌بینی می‌شود نخستین مرحله و فاز آن سال آینده وارد مدار تولید شود.

کد خبر 4767910

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بوشهر آب شیرین کن یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان ایلام شهرکرد گرگان پدافند غیرعامل تئاتر کودک و نوجوان خطبه های نماز جمعه بیرجند شیراز قزوین مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۱۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی در قصر فیروزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شهردار منطقه ۱۴ تهران از احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی درقصر فیروزه خبر داد.

امیر شهرابی افزود: این مخزن با هدف تامین آب پایدار در قصر فیروزه ساخته شده است. شهردار منطقه ۱۴ گفت: طرح ساخت مخزن ۵۰۰ متر مکعبی قصر فیروزه با ۷۰ درصد پیشرفت، در مرحله دیوار چینی است.

امیر شهرابی افزود: ذخیره سازی آب‌های بالا دستی برای آبیاری زمین‌های کشاورزی و فضای سبز بخش قصرفیروزه از دیگر اهداف ساخت این مخزن است.

دیگر خبرها

  • احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی در قصر فیروزه
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر
  • ذخیره‌سازی ۲۵ میلیون مترمکعب آب باران در سدهای بوشهر
  • ترکیدن مخزن در کارخانه نوشابه‌سازی + فیلم
  • وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود
  • خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر، منصوب و معرفی شدند