Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان جمهوریخواه آمریکایی از پسر معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و افشاگر اطلاعاتی که علیه دونالد ترامپ شکایت کرده، خواسته‌اند تا در نشست استماع و شهادت که قرار است هفته آینده برگزار شود، شرکت کنند.

قدس آنلاین؛ به نقل از رویترز، در حالی که روند تحقیقات دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا درباره پرونده جنجالی اوکراین و استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور وارد مرحله تازه‌ای شده است، جمهوریخواهان نیز از هانتر بایدن پسر معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و افشاگر اطلاعاتی که از ترامپ شکایت کرده است، خواسته‌اند تا در نشست های علنی استماع و شهادت طی هفته آینده شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می رسد دموکراتها با حضور هانتر بایدن و همین طور افشاگر اطلاعاتی در نشست های مجلس نمایندگان مخالفت خواهند کرد. نشست های استماع مجلس نمایندگان قرار است از چهارشنبه آغاز شود.

دوین نونس نماینده ارشد جمهوریخواه و عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان با ارسال نامه‌ای برای آدام شیف رئیس دموکرات این کمیته خواستار احضار پسر بایدن و افشاگر اطلاعاتی برای شرکت در نشست های علنی استماع شده است.

وی در این نامه نوشت: دموکراتها یک روند شرم آور برای استیضاح را دنبال می کنند که نوعی بدرفتاری علیه ترامپ به شمار می رود.

زمانی که جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا بوده، پسرش در هیئت مدیره شرکت بوریسمای اوکراین که در زمینه انرژی فعالیت می کند، عضویت داشته است.

یک افشاگر اطلاعاتی آمریکا ترامپ را متهم کرده است که کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین را به حالت تعلیق درآورده و آن را مشروط به تحقیقات ضد فساد رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش کرده است.

دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات مقدماتی برای استیضاح ترامپ را آغاز کرده‌اند.

ترامپ و متحدان جمهوریخواه وی اتهامات مطرح شده را رد کرده‌اند. اگر مجلس نمایندگان آمریکا در نهایت رای به استیضاح ترامپ بدهد، مجلس سنا که در اختیار جمهوریخواهان است احتمالا محاکمه‌ای را آغاز خواهد کرد که در نهایت می تواند منجر به برکناری ترامپ از قدرت شود.

ترامپ و رودی جولیانی وکیل شخصی وی اتهاماتی را علیه جو بایدن مطرح کرده‌اند مبنی بر اینکه وی قصد داشته است تا یک دادستان ارشد اوکراینی را برای متوقف کردن تحقیقات پرونده فساد مالی شرکت بوریسما تحت فشار قرار دهد. البته ترامپ و جولیانی هیچ سند و مدرکی را برای طرح این اتهامات ارائه نکرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جمهوری خواهان جو بایدن پسر بایدن استیضاح ترامپ شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۱۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری تازه جمهوری‌خواهان علیه رابرت مالی

به گزارش خبرآنلاین، قانون‌گذاران جمهوری‌خواه آمریکا از "جزئیات نگران‌کننده‌ای" پرده برداشته‌اند که نشان می‌دهد "رابرت مالی" نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور ایران که در مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای نیز مشارکت داشت، اطلاعات محرمانه را در حساب کاربری پست الکترونیکی و تلفن همراه خود نگهداری می‌کرد که بعدا، "یک عامل سایبری متخاصم" به آن دسترسی پیدا کرده بود.

نشریه نیویورک پست در این باره گزارش داد: اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه در کمیته روابط خارجی سنا و کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، روز دوشنبه، از وزارت امور خارجه این کشور خواستند این اتهامات علیه مالی را تایید کند که در ژوئن گذشته، در میان تحقیقات وزارت امور خارجه درباره نگهداری نامناسب اطلاعات محرمانه توسط او، بی‌سروصدا، به مرخصی اجباری فرستاده شد و مجوز امنیتی او به تعلیق درآمد.

به نقل از ایسنا وزارت امور خارجه از افشای ماهیت دقیق این اتهامات علیه مالی خودداری کرده است و همین امر باعث شد "جیمز ریش" از اعضای ارشد جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنا و "میچ مک‌کال" عضو ارشد جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات خود را درباره این دیپلمات ارشد دولت بایدن آغاز کنند.

ریش و مک‌کال در نامه‌ای به "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا گفتند که "به دلیل طفره‌روی وزارت امور خارجه و شفافیت به‌خرج ندادن آن، ما تلاش کردیم که از منابع دیگری در این باره اطلاعات کسب کنیم."

به گفته ریش و مک‌کال، تحقیقات آن‌ها "از اطلاعات و اتهامات نگران‌کننده‌ای پرده برداشته است."

این دو عضو ارشد مجلس نمایندگان و سنای آمریکا گفتند: به ویژه، ما پی برده‌ایم که مجوز امنیتی آقای مالی به دلیل انتقال اسناد محرمانه به حساب کاربری پست الکترونیکی شخصی‌اش و بارگزاری این اسناد در تلفن همراه شخصی او به تعلیق درآمده است."

آن‌ها در ادامه اظهار کردند: مشخص نیست که او قرار بوده این اسناد را به چه کسی ارائه کند اما گمان می‌رود که یک عامل سایبری متخاصم توانسته بود به حساب کاربری پست الکترونیکی او یا تلفن همراه شخصی‌اش دسترسی پیدا کرده و این اطلاعات را بارگزاری کند.

این قانون‌گذاران از بلینکن خواستند که اطلاعات بیشتری درباره شمار اسناد محرمانه‌ای که مالی به دستگاه‌های شخصی‌اش انتقال داده بود و مسطح محرمانه بودن آن‌ها توضیحات بیشتری ارائه دهد.

آن‌ها همچنین خواسته‌اند بدانند که آیا مالی این اسناد را برای اشخاصی بدون مجوز امنیتی ارسال کرده و آیا ایران مسئول این هک بوده است یا نه‌.

ریش و مک‌کال تاکید کردند: اتهاماتی که ما از آن باخبر شده‌ایم، به شدت نگران‌کننده بوده پاسخی فوری می‌طلبد. این اتهامات تاثیر قابل توجهی روی امنیت ملی ما دارد و افراد مرتبط باید سریع و قویا پاسخگو شوند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه، به نیویورک پست گفت که مالی همچنان در مرخصی به سر می‌برد و این وزارت‌خانه اطلاعاتی را در زمینه استعلام افراد در رابطه با سیاست ایران در اختیار کنگره گذاشته است.

اما این سخنگو درباره اتهاماتی که ریش و مک‌کال مطرح کرده‌اند، اظهار نظر نکرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904174

دیگر خبرها

  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • جمهوری‎‌خواهان کنگره در پی تحریم دیوان کیفری بین‎‌المللی هستند
  • افشاگری تازه جمهوری‌خواهان علیه رابرت مالی
  • آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه
  • پیش‌نویس لایحه تحریم مقامات دیوان لاهه در مجلس نمایندگان آمریکا در دست اقدام است
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا