Web Analytics Made Easy - Statcounter

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه گفت: احتمالا متن تماس تلفنی دیگر خود با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین را هفته آینده منتشر کند.

این تصمیم ترامپ در حالی گرفته می‌شود که تحقیقات استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا وارد مرحله جدیدی شده و قرار است اولین مصاحبه‌های عمومی درباره تحقیقات استیضاح هفته آینده برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ترامپ که در جمع خبرنگاران در پایگاه مشترک آندریوس صحبت می‌کرد گفت که احتمالا سه‌شنبه متن مکالمه‌ای که وی با زلنسکی در ماه آوریل داشته را منتشر خواهد کرد. این مکالمه سه ماه پیش از تماس تلفنی جنجالی دومی است که سران دو کشور با یکدیگر داشته‌اند و هم اکنون به محور تحقیقات استیضاح از ترامپ تبدیل شده است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: «آن‌ها خواستار متن تماس تلفنی دیگر، تماس تلفنی دوم هستند و من آن را ارائه خواهم داد. شما آن را خواهید خواند و به من خواهید گفت که اگر هیچ چیز اشتباهی در این تماس وجود داشته است»

گفت‌وگوی تلفنی میان ترامپ و زلسنکی پس از آن مورد توجه نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا قرار گرفت که ترامپ از زلنسکی خواسته تا به تحقیق درباره روابط اقتصادی پسر «جو بایدن» رقیب انتخاباتی خود در یکی از شرکت‌های اوکراینی بپردازد.

تحقیقات استیضاح ترامپ پس از آن شدت گرفت که چندین شاهد در جلسه شهادت خود در پشت در‌های بسته در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند که معتقدند دولت ترامپ کمک نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری خود به اوکراین را مشروط به تحقیق درباره بایدن کرده بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ترامپ اوکراین استیضاح آمریکا متن تماس تلفنی ولودیمیر زلنسکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۷۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض دانشجویان آکسفورد به سفر پلوسی

ده‌ها دانشجو در دانشگاه معتبر آکسفورد در اعتراض به سفر نانسی پلوسی، رئیس سابق و نمانیده مجلس نمایندگان آمریکا شعار‌هایی در حمایت از فلسطین سر دادند.

بر اساس گزارش عربی پست، ده‌ها دانشجو در دانشگاه معتبر انگلیسی آکسفورد اعتراضی را علیه میزبانی نانسی پلوسی به دلیل حمایت وی از جنایات رژیم صهیونیستی ترتیب دادند.

دانشجویان سالن یونیون آکسفورد در دانشگاه را محاصره و از پذیرایی از پلوسی که حامی رژیم صهیونیستی است خودداری کردند، در همین حال بود که پلیس دانشجویی را دستگیر کرد که سخنرانی این مقام آمریکایی را قطع کرده بود.

در جریان سخنرانی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا دانشجویان با سردادن شعار‌هایی در رد حضور وی و موضع پلوسی در حمایت از صهیونیست‌ها را زیر سوال بردند.

 شایان ذکر است که پلوسی در دوران تصدی خود به عنوان رئیس مجلس نمایندگان اظهار داشت که تأسیس رژیم صهیونیستی بزرگترین دستاورد سیاسی قرن بیستم بود و همچنین بیش از یک بار علاقه و روابط عمیق خود را به این رژیم ابراز کرد.

پلوسی اخیراً تأیید کرد که واشنگتن در تمام جنبه‌ها به امنیت اسرائیل «متعهد» است، در حالی که با «روش‌هایی» که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ اجرا کرده بود، مخالف است.

این درحالی است که دانشجویان دانشگاه کلمبیا در آمریکا که آغازگر اعتراضات حمایت از فلسطین در سراسر آمریکا هستند، اعلام کردند که با مسئولان دانشگاه به توافق نرسیده‌اند و مایلند به اعتراضات خود تا زمان رسیدن به خواسته‌هایشان ادامه دهند.

همزمان با افزایش تلفات در جنگ غزه و بدتر شدن اوضاع انسانی، معترضان در دانشگاه‌های سراسر آمریکا می‌خواهند دانشگاه‌ها روابط مالی خود را با رژیم صهیونیستی و شرکت‌هایی که به این درگیری دامن می‌زنند، قطع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • اعتراض دانشجویان آکسفورد به سفر پلوسی
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران