Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:49:42 GMT

مجوزی برای فروش اجناس تاناکورا وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۲۰۱۸

مجوزی برای فروش اجناس تاناکورا وجود ندارد

ایسنا/خراسان رضوی نایب رییس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد گفت: مجوزی برای فروش اجناس تاناکورا وجود ندارد، مردم مراقب باشند خرید این گونه پوشاک ممکن است سلامت آنان را تهدید کند.

مهدی لسان طوسی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: از سال 1393 این مسئله با همکاری اتحادیه پوشاک، سازمان صنعت، معدن وتجارت، کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان که مسئول آن فرمانداری بود، پیگیری‌ و پس از شناسایی  ۶۵ واحد فروشنده این لباس‌ها که باعث آسیب جدی به سلامت جامعه و تولید پوشاک است، تصمیم گرفته شد با یک طرح تشویقی برای آن‌ها پروانه کسب صادر شود و با اخذ تعهدات لازم نسبت به جایگزین کردن اجناس نو به جای دست دوم اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تهیه گزارش های ماهانه از واحدهای صنفی مذکور توسط اتحادیه و ارسال آن برای دستگاه‌های مرتبط باعث شد ظرف مدت یک سال تغییرات محسوسی در این واحدهای غیر مجاز به وجود آید.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد تصریح کرد: به صورتی که در این مدت کوتاه اجناس این واحدها از صد در صد به کمتر از سی درصد کاهش یابد و از طرفی تعداد این واحدهای صنفی به کمتر از نصف برسد که در این خصوص توانستیم به خوبی عمل کنیم.

لسان طوسی خاطرنشان کرد: درصورت نادیده گرفتن تعهدات اخذ شده از سوی فروشندگان این گونه پوشاک و ادامه روند قبلی قطعا با برخوردهای قهری اماکن مواجه شده و واحد صنفی متخلفین پلمپ خواهد شد، از طرفی با توجه به اینکه اینگونه پوشاک بصورت قاچاق وارد کشور می‌شود، فروشندگان این نوع پوشاک مشمول جرائم دو تا سه برابری ارزش کالای ضبط شده خواهند شد همچنین وکالاهای ضبط شده آنها امحا خواهد گردید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی لباس تاناکورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۲۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در طرح نظارت بر واحدهای صنفی نانوایی، ۴۲۸ مورد بازرسی از ابتدای امسال از نانوایی های مشهد انجام شده که منجر به تشکیل ۵۷ پرونده تعزیری به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد ریال شده است.

 محسن صیادی افزود : تخلفات این واحدهای صنفی کم فروشی، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه آرد بوده است که در این زمینه ۲ واحد صنفی نانوایی به دلیل تکرار در کم فروشی و گرانفروشی پلمب شدند.

حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نانوایی دارای پروانه کسب در مشهد فعالیت دارند.

 
 

دیگر خبرها

  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • قیمت سکه امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • قیمت طلا امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی