Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-09@08:04:52 GMT

بخت مجدد سعد؛ِآیا جبران خود را قربانی می کند؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۲۰۲۲

ساعت 24-برخی فعالان سیاسی اعلام کردند، «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان پذیرفته برای تسهیل در روند تشکیل دولت «تکنوکرات-سیاسی» کنار برود و قرار است «سعد الحریری» نخست‌وزیر این دولت باشد.

روزنامه کویتی الانباء به نقل از منابع آگاه نوشت، نشانه‌هایی از حل نزدیک بحران تشکیل دولت لبنان دیده می‌‎شود و از جمله نشانه‌های آن گفته‌های فعالان سیاسی است که اعلام کرده‌اند «جبران باسیل» وزیر خارجه پذیرفته در دولت آینده لبنان نباشد اما به عنوان رئیس حزب «التیار الوطنی الحر» وزرای این جریان در دولت آینده را مشخص کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولتی که توافق شده «تکنوکرات-سیاسی» باشد و «سعد الحریری» نخست‌وزیری آن را بر عهده بگیرد.

در ادامه این گزارش آمده که همچنین توافق شده که نماینده حزب‌الله (در این دولت)  شخصی شیعه غیر سیاسی مانند «جمیل جبق» وزیر بهداشت لبنان باشد و همین امر درباره «نبیه بری» رئیس پارلمان، «ولید جنبلاط» (رئیس التقدمی الاشتراکی) و «سمیر جعجع» (رئیس القوات اللبنانیه) نیز اجرا شود.

الانباء افزود، اما گره مربوط به تعداد وزرای این دولت هنوز وجود دارد، برخی با ۱۶ وزیر، برخی با ۱۸ وزیر و برخی با ۲۴ وزیر موافقند. گره دیگری که هنوز حل نشده بیانیه وزرای دولت جدید و ذکر عبارت سه‌گانه «مردم، ارتش و مقاومت» در آن است، موضوعی که حزب‌الله بر آن اصرار دارد اما عده‌ای دیگر با آن مخالفند.

در ادامه این گزارش آمده، حزب‌الله در مرحله فعلی معتقد است سعد الحریری بهترین گزینه برای تشکیل دولت است و جبران باسیل را قانع به کنار رفتن برای تسهیل در روند تشکیل دولت کرده است؛ برخی هم می‌گویند به باسیل پیشنهاد داده شده همسرش «شانتال عون» (دختر میشل عون) به جای وی در دولت حضور داشته باشد.

جبران باسیل هفته گذشته در دیدار با الحریری پیشنهاد خود مبنی بر تشکیل دولت «تکنوسیاسیه» را مطرح کرد، به این صورت که در دولت آینده علاوه بر چهره‌های غیرسیاسی و تکنوکرات، نمایندگان برخی احزاب سیاسی اصلی نیز حضور داشته باشند و سعد الحریری به عنوان نماینده جریان «المستقبل» نخست‌وزیر آن باشد.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۲۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه دولت به مسائل اقتصادی تخصصی است نه سیاسی

سخنگوی دولت گفت: دولت مسائل اقتصادی را از دریچه اقتصادی می‌نگرد و مشابه افرادی که به دنبال تخریب هستند، سیاسی نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری جهرمی امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران به افزایش حجم صادرات و واردات نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: تراز تجاری فروردین نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است و حتی تراز تجاری هم مثبت شده است و امیدواریم با منابع ارزی، خوب امسال را پیش ببریم

وی درباره برنامه‌های دولت درباره تسهیل روند ازدواج گفت: در حوزه تسهیلات تکلیفی نگاه دولت روشن است و با کسی شوخی ندارد. یعنی هم در جلسات شورای عالی مسکن و هم عملکرد سازمان مالیاتی در حوزه‌ای که قانون ضمانت اجرایی را برای عدم پرداخت تسهیلات مسکن پیش بینی کرده و هم در اصلاح ترازنامه بانک‌ها نگاهش روشن است. بنابراین اگر بانک‌ها برنامه اصلاحی را رعایت نکنند تصمیم‌گیری لازم اتخاذ می‌شود و امیدواریم امسال با جدیت تسهیلات تکلیفی بهتر پرداخت کنیم.

سخنگوی دولت در بخش دیگری گفت: در دوره‌ای مشق اقتصادی ما دست نگاه‌ها و چهره‌های سیاسی بود که با توجه به سوابق سیاسی آنها برای کشور تصمیم‌های اقتصادی می‌گرفتند و نتیجه عملکردشان روشن بود. نتیجه عملکرد آنها نرخ رشد نقدینگی ۴۲ درصدی که در ابتدای دولت سیزدهم تحویل شد.

وی افزود: وقتی همان چهره‌های سیاسی می‌بینند مدیریت اقتصادی دولت سیزدهم موفق شده و توانسته نرخ رشد نقدینگی ۴۲ درصدی را به ۲۳ درصد کاهش دهد، طبیعی است آن چهره‌های سیاسی برای اینکه عملکردشان با عملکرد مدیران اقتصادی روز مقایسه نشود دست به فضا سازی در رسانه بزنند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: نگاه دولت در مسائل اقتصادی، اقتصادی است و مشابه آن عزیزان سیاسی نیست. آن چهره‌های سیاسی برای اینکه بهتر دیده شوند راه‌های دیگری وجود دارد. امیدواریم با نگاه اقتصادی مشکلات به ارث رسیده نظیر تورم‌های بالا، رکود اقتصادی بالا، نرخ رشد نقدینگی بالا و نرخ بیکاری بالا که الحمدالله همه در مسیر درمان قرار گرفته با سرعت بیشتری درمان کنیم.

کد خبر 751703

دیگر خبرها

  • دولت ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داد
  • وزیر کشور: ادعای حمایت دولت از یک لیست سیاسی در انتخابات بداخلاقی است
  • المرت: به محمود عباس پیشنهاد تشکیل دولت فلسطینی را دادم/ حمله به رفح منجر به آزادی اسرا نمی‌شود
  • روایت حسن روحانی از مخالفت امام خمینی با مرتبط کردن سازمان اطلاعاتی با رهبری و بیت ایشان
  • رغبت کشورهای عربی نسبت به تشکیل گروه صلح‌بانان بین‌المللی برای غزه پساجنگ
  • نگاه دولت به مسائل اقتصادی تخصصی است نه سیاسی
  • لزوم تشکیل یک نهاد برای تأیید صلاحیت سخنرانان/ چالش ارز؛ ‌ همه منتظر اقدام و عمل دولت
  • عقب ماندگی نهضت ملی مسکن درکرمان با ظرفیت صنعت ومعدن جبران شود
  • رئیس ستاد انتخابات کشور از خبرگزاری تسنیم بازدید کرد
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی