Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از موضوعاتی که زائران اربعین، با آن مواجه بودند کمبود پارکینگ و پارک خودروهایشان در یک بیابان بود! در حالی که قرار بود طبق مقررات تعیین شده روزانه، پنج هزار تومان از زائران دریافت شود، بسیاری از آنها مجبور به توافق برای پرداخت مبلغ بیشتر بودند. ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ اجتماعی سفر نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در روزهای منتهی به اربعین، مرزهای غربی کشورمان در تصرف جمع کثیری از عاشقان و دلدادگان حسینی بود و علی‌رغم اینکه به دلیل کمبود زیرساخت‌ها و امکانات به ویژه در کشور عراق، این سفر سختی‌های زیادی به همراه دارد، هر سال به خیل عظیم این جمعیت میلیونی افزوده می‌شود و در این بین مردم امیدوارند وضعیت خدمات رسانی در سال‌های بعد بهتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از موضوعاتی که زائران با ترویج پیاده روی اربعین، با آن مواجه هستند کمبود پارکینگ و پارک کردن خودروهایشان در یک بیابان است! در حالی که قرار بود طبق مقررات تعیین شده روزانه، پنج هزار تومان از زائران دریافت شود، بسیاری از آنها مجبور به توافق برای پرداخت مبلغ بیشتری به مأموران پارکینگ بودند اما پرسشی که در ذهن بسیاری از مردم شکل می‌گیرد این است که در این سال‌ها برای بهبود وضعیت پارکینگ‌ها چه اقدامی صورت گرفته است؟ آیا با افرادی که در دریافت هزینه پارکینگ تخلف داشته‌اند برخورد می‌شود؟ آیا اعلام بیمه شدن خودروهای پارک شده کافی است؟ و پرسش مهم تر اینکه چرا هزینه‌ پارک خودوری زائران برای تجهیز پارکینگ‌ها هزینه نمی‌شود؟

پارکینگ‌ واقع شده در مرز مهران با 63 هکتار وسعت، ظرفیت پذیرش 40 هزار خودرو دارد که اگر توقف هر خودرو حداقل یک هفته و دریافت وجه طبق مقررات باشد، یک میلیارد و 400 میلیون تومان حاصل درآمد پارک خودرو، آن هم در یک بیابان که تضمینی برای سالم ماندن آن وجود ندارد، است و چنانچه طبق اعلام برخی زائران، روزانه 25 هزار تومان برای پارک خودرو دریافت شده باشد درآمد حاصل شده به مراتب بیشتر می‌شود.

اکنون باید پرسید این هزینه میلیاردی در چه مواردی صرف می‌شود که بهبود وضعیت پارکینگ‌ مهران به ویژه مسقف کردن آن که کمترین اقدامی است که در قبال دریافت هزینه می‌توان از مسئولان مربوطه انتظار داشت، انجام نشده است و در این سال‌ها با درآمد میلیاردی از این بخش تنها ایجاد یک پارکینگ 20 هکتاری روبروی پارکینگ بزرگ اربعین، ایجاد روشنایی، ساخت و تکمیل 60چشمه سرویس بهداشتی که نیازهای حداقلی یک پارکینگ است اجرایی شده است!

در پارکینگ‌های چذابه و شلمچه نیز اوضاع به همین شکل است و زائران باید با توکل به خدا خودروی خود را در پارکینگ‌های بیابانی تعیین شده رها کنند! چراکه اگر بخواهند به فکر خطرات احتمالی و عدم امنیت خودروها باشند باید فکر سفر با خودروی شخصی را از سر بیرون کنند؛ البته مسئولان مربوطه امسال اعلام کردند همه خودروهای پارک شده در مرزها بیمه هستند ولی سوال این است در شرایطی که روی قبض پارکینگ‌ اعلام شده « با توجه به قوانین بیمه‌ای کشور و به دلیل عدم امکان کنترل در بدو ورود، مدیریت پارکینگ هیچگونه مسئولیتی در قبال ادعای صدمه به بدنه اتومبیل یا سرقت لوازم و اشیاء داخل و خارج، وسائل تزئینی و چادر اتومبیل و موتورسیکلت ندارد» چگونه در صورت بروز خسارت می‌توان از خدمات بیمه بهره‌مند شد؟! همچنین در صورتی که آورنده قبض صاحب اتومبیل شناخته می‌شود چگونه می‌توان از امنیت پارکینگ‌ها اطمینان حاصل کرد؟!

متأسفانه علی‌رغم همه تلاش‌هایی که از سوی مسئولان برای برگزاری هرچه بهتر مراسم باشکوه اربعین صورت می‌گیرد اما کاستی‌هایی در این زمینه وجود دارد که برطرف شدن آن با روند رو به رشد متقاضیان سفر به عتبات عالیات همخوانی ندارد و خواسته به حق مردم این است که برای بهبود خدمات مورد نیاز زائران علاوه بر صرف کردن درآمد‌های حاصل از این مراسم برای زیرساخت‌ها، سرعت بیشتری برای انجام امور به خرج دهند تا خدمات به نحو شایسته و در خور شأن زائران اباعبدلله‌الحسین ارائه دهند.

واکنش رئیس ستاد مرکزی اربعین به شبهه "تلاش برای محدود کردن تعداد زائران ایرانی اربعین"چرا تعداد "زائران ایرانی اربعین" به عدد 3 میلیون محدود و محصور شد؟!

انتهای پیام/

R1014144/P/S25,2,1416/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ستاد مرکزی اربعین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد مرکزی اربعین ستاد مرکزی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۲۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، نصرالله دریابیگی در این باره اظهار کرد: در جلساتی که با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و معاونین ایشان داشته‌ایم سه پیشنهاد مهم را درباره افزایش حقوق کارگران بازنشسته تحت پوشش کانون عالی بازنشستگان طرح کردیم؛ اول این که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تورم ۴۳.۶ درصدی موجود را پوشش دهد؛ دوم آن که دراجرای ماده ۴۱ قانون کار ۳۵ درصد افزایش سطوح مزدی را لحاظ کنند و افزایش مزایا هماهنگ با دریافتی کارگران و کارکنان دولت باشد.

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به این که مذاکرات مزدی این کانون همچنان ادامه دارد، مبنای افزایش حقوق سالانه بازنشستگان را مصوبه شورای عالی کار عنوان و اظهار کرد: ماده ۴۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی تکلیف این مهم را روشن کرده است.

دریابیگی گفت: مطالبات کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی مطالبات برحق حداقل ۵ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی و خانواده‌های آنان مبنی بر افزایش حداقل ۳۵ درصدی حقوق این قشر است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد کارگران بازنشسته تامین اجتماعی دریافتی ماهانه‌شان کمتر از ۱۰ میلیون تومان است؛ گفت: دریافتی بازنشستگان عضو کانون‌های بازنشستگی تامین اجتماعی فقط کفاف هزینه‌های ۱۵ روز را می‌دهد و اختلاف فاحشی با سایر بازنشستگان دارند.

مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران با تاکید بر این مطلب که ذخایر صندوق تامین اجتماعی حاصل تلاش میلیون‌ها کارگر زحمتکش ایرانی است، گفت: مسئولان سازمان تامین اجتماعی در برابر صاحبان صندوق تامین اجتماعی یعنی کارگران و بازنشستگان مسئول هستند و نباید بابت تعهدات مالی خویش در برابر کارگران بازنشسته آدرس غلط بدهند.

به گزارش روابط عمومی کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی، نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با خاطرنشان ساختن وعده‌های دولت و مجلس برای حل مشکلات معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: سوال من از تمامی مسئولان این است که چگونه می‌توان با دریافتی ماهانه کمتر از ۱۰ میلیون تومان هزینه‌های یک خانوار کوچک را تامین کرد؟. از مسئولان تامین اجتماعی توقع داریم در این شرایط همراه جامعه شریف بازنشستگان باشند.

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • یک مدرسه غیر انتفاعی به دلیل اضافه دریافتی ۲۰ میلیارد جریمه شد
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!