Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@02:47:20 GMT

پیوست زیست‌محیطی کمربند شرق در حال تدوین است

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۲۱۵۱

پیوست زیست‌محیطی کمربند شرق در حال تدوین است

ایسنا/قزوین معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین گفت: پیوست زیست‌محیطی کمربند شرق قزوین چندمنظوره است و بررسی آن نیاز به زمان دارد، در حال حاضر بخشی از بررسی و مطالعه آن انجام‌شده و تعهد می‌دهیم که ظرف دو ماه آینده این پیوست به شورای شهر ارائه شود.

محمد علمی - معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین - در صحن علنی شورای شهر قزوین که شب گذشته ۱۸ آبان برگزار شد، با اشاره به کمربند سبز قزوین تصریح کرد: در خصوص کمربند شرق تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری و آب منطقه‌ای منعقد شده که طی آن به اجرای فازی قرارداد و توجه به ساماندهی رودخانه و کنترل سیلاب تأکید شده است، در قرارداد اولیه این طرح تا سقف ۲۵ میلیارد تومان اعتبار منعقد شده و فاز دوم نیز در حال تهیه و در مرحله جمع‌آوری امضا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در هر طرحی که یک رودخانه ارگانیک و طبیعی ساماندهی می‌شود که نظم پیدا کند تا دبی ۱۰۰ ساله را از خود عبور دهد، فضاهای مازادی ایجاد می‌شود که باید برای آن پروژه طراحی شود، در طراحی کمربند سبز شرق نیز ما رودخانه را به‌گونه‌ای ساماندهی کردیم که نمونه آن در قزوین انجام‌نشده و برای اولین بار است که اتفاق می‌افتد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین اظهار کرد: این پروژه مورد تأیید آب منطقه‌ای است و در بازه زمانی چهار ماهه توانستیم براساس سیستم آیین‌نامه‌ای آب منطقه‌ای عمل کنیم، در این پروژه نیز فضاهای مازادی ایجاد شده و در شرق این پروژه فضایی را به دو لاین خطر عبور رفت‌وبرگشت، چهار متر حاشیه فضای سبز، چهار متر مسیر دوچرخه و شش متر مسیر پیاده‌روی در نظر گرفته‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۵۰ متر عرض رودخانه است که بر اساس متد ساماندهی آب منطقه‌ای ساماندهی شده و تأییدیه‌های لازم گرفته‌شده است، بنابراین نباید نگران سیلاب بود چراکه کنترل ۲۰۰ ساله برای آن در نظر گرفته‌شده و مورد تأیید است.

علمی بیان کرد: عرض رودخانه رو به روی دانشگاه آزاد باراجین ۲۰ متر است اما ما عرض رودخانه را ۵۰ متر ساماندهی کردیم، درحالی‌که عرض بین شانه‌ها در رودخانه‌ها ۱۲ تا ۲۰ متر است ما عرض رودخانه را ۵۰ متر در نظر گرفتیم، همچنین دهانه پل ورودی فدک ۱۲ متر و دهانه راست‌گرد اتوبان ۱۶ متر است ما دهانه پل کمربند شرقی را ۲۲ متر در نظر گرفتیم بنابراین تمام ضرایب اطمینان در مهندسی سازه و رودخانه رعایت شده است.

وی تأکید کرد: پروژه کمربند سبز یک پروژه چندمنظوره ورزشی، فضای سبز، ساماندهی و منظره است بنابراین مطالعات زیست‌محیطی آن زمان‌بر است و طی دو ماه آینده مطالعات آن به اتمام می‌رسد، برای این‌که پروژه شروع به کار کند باید آب منطقه‌ای پروژه را تأیید می‌کرد و بعدازآن می‌توانستیم پیوست را موردبررسی قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین تصریح کرد: شهرداری قزوین کاری انجام نمی‌دهد که فردا شرمنده شهروندان قزوینی باشد و در همین راستا، دقت و بررسی کارشناسانه را در دستور کار خود قرار داده است، در ساخت این پروژه نه‌تنها هیچ درختی قطع نمی‌شود بلکه به سرانه فضای سبز نیز اضافه می‌شود.

وی بیان کرد: کمربندی سبز شرق بر چهار محور هویت شهری، زیست‌محیطی، تفرجگاهی و حفاظتی تعریف‌شده که با افتتاح آن می‌توان خدمات خوبی را به شهروندان قزوینی ارائه داد.

اهمال در پروژه‌ها به قیمت جان شهروندان تمام می‌شود

سیده منیره قوامی عضو شورای شهر قزوین نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: مسئولان شهرداری قزوین در پروژه‌هایی که حساسیت ویژه‌ای دارند باید دقت و اهتمام بیشتری داشته باشند، اهمال در برخی از پروژه‌ها به قیمت جان شهروندان تمام می‌شود.

وی افزود: این‌که بگوییم آب منطقه‌ای تأیید کرده است نمی‌تواند تأیید کننده این باشد که کار به‌درستی انجام می‌شود، این چندمین بار است که تأکید می‌شود نیاز است مطالعات زیست‌محیطی برای این پروژه انجام شود تا با خیال راحت پروژه را به اتمام برسانیم.

این عضو شورا یادآور شد: شهرداری باوجود تأکیدات چندین‌باره شورا در هشت‌ماهه گذشته مبنی بر لزوم پیوست زیست‌محیطی کمربند شرق در این خصوص تعلل کرده است، تهیه پیوست زیست‌محیطی هزینه بالایی دارد اما در مقابل هزینه پروژه این مبلغ ناچیز است و ضروری است که انجام شود.

فرج‌الله فصیحی‌رامندی نیز در ادامه با اشاره به پل پیامبر اعظم (ص) تصریح کرد: حدود دو سال است که این پل تا پل‌های ابوترابی و ولایت ۲ به دلیل سطح ارتفاع بسته‌شده و مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است چرا مشکلات این پروژه تاکنون برطرف نشده تا مردم از این پل‌ها برای تردد استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پیوست زیست محیطی شورای شهر قزوین استانی اجتماعی منطقه قزوین کمربند سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۲۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود گفت:نیروهای یگان حفاظت محیط زیست دورود در سطح حوزه استحفاظی این شهرستان در رودخانه تیره و مار وره ،سه گروه از صیادان غیر مجاز ماهی دستگیر کردند.
کوروش لشنی افزود:از این متخلفان زیست محیطی بیش از ٣٠ قطعه ماهی رودخانه ای به همراه سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد و متخلفان برای مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دورود از دوستداران محیط زیست خواست هرگونه تخلفات زیست محیطی را با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند
  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد