Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، احمد سالک کاشانی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه، ۱۹ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان‌دستور، گفت: پس از چهل و یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد دو اتفاق مهم در سطح جهان هستیم؛ نخست اینکه جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی با پشتیبانی ملت و رهبری داهیانه آیت الله خامنه‌ای در اوج عزت و اقتدار رو به کمال با هدف دستیابی به قُلل جهان است و دوم اینکه استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در حضیض ذلت و التماس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی،ادامه داد: جای اقتدار و التماس نباید تغییر کند بنابراین مراقبت ویژهای باید داشت. بر این اساس رسالت ما حفظ امانت الهی است و آن عبارت است از وجود رهبری، قرآن، عترت و مردم با بصیرت یعنی انقلاب اسلامی لذا سه کار بزرگ را باید پیگیری کرد.

وی افزود: نخست حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی که اوجب واجبات است، مسئولیت سنگینی بر عهده ما گذاشته است، تفرقه، اختلاف و نفوذ بیگانگان آفت این حرکت بزرگ است. دومین کار تلاش برای استحکام درون تشکیلاتی نظام با اصلاح ساختارها و سازماندهی دقیق و علمی و به کارگیری جوانان و نخبگان در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سیاست‌های ابلاغی است که معظم له ضامن این حرکت است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: سومین کاری که باید انجام داد اینکه بعد از چهل و یک سال از پیروزی انقلاب مقوله به معنای شرق و غرب در عالم وجود ندارد بلکه در حال حاضر نبرد سنگین بین اسلام ناب محمدی(ص) و استکبار و سلطه جهانی است، لذا با تکیه بر فرامین الهی، اعتصام به خداوند بزرگ و ریسمان الهی عترت پاک پیامبر اعظم(ص) و در زمان غیبت کبری و جانشینی آن حضرت، مقام معظم رهبری باید چنگ زد یعنی تطبیق با محتوای قرآن و عترت در زمینه‌های اخلاق، احکام، سیاست، فرهنگ، اقتصاد و حکومت عمل جدی داشت.

سالک ادامه داد: خداوند وعده داده است که «بی‌تردید و با اعتقاد راسخ عرض می‌کنم در این نبرد سنگین بین اسلام و استکبار اسلام بر کفر جهانی پیروز است».

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور، گفت: کشور را معطل دشمنان نکنید و برای حل معضل بیکاری، معیشت مردم، گرانی، تورم و اقتصاد به ظرفیت‌های جوانان، نخبگان، مردم و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری از جمله اقتصاد مقاومتی توجه بیشتری کنید. در مقابل فشار حداکثری امریکا و اروپای خبیث سر خم نخواهیم کرد.

وی خطاب به وزیر نیرو افزود: با اقتدار برای توجه به مصوبات ۹ ماده و مصوبات جلسات دهم، سیزدهم و بیست و چهارم شورای عالی آب را با رعایت حق آبه‌های کشاورزان و جلوگیری از بارگذاری در استان بالادستی و اقدام برای انتقال آب بر اساس قانون توزیع عادلانه آب به فلات مرکزی اقدام جدی کنید.

این نماینده مردم در مجلس دهم وزیر صنعت، معدن و تجارت را مورد خطاب قرار داد و افزود: بدون تردید بخشی از رفع بیکاری در راستای تحقق رونق تولید، حمایت و تقویت صاحبان صنایع خواهد بود، با شدت در مسیر پرهیز از بروکراسی با هدف جذب سرمایه‌گذاری تلاش کنید و از تعطیلی کارخانه‌داران جلوگیری کنید. همچنین با قدرت با واردات بی‌رویه برخورد کنید.

سالک خطاب به وزیر بهداشت و درمان دولت دوازدهم، گفت: مردم در شرایط بسیار سخت عدم تامین دارو هستند، تامین دارو برای بیماری‌های خاص و بیمارستان‌ها ضروری است. آقای رئیس‌جمهور و آقای حجت السلام والمسلمین شهیدی، ضعف شدید مدیریت در بنیاد شهید و امور ایثارگران موجب شده که سرمایه‌های گران سنگ انقلاب یعنی شهدا و خانواده شهیدان، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان و آزادگان در شرایط سختی برای تامین دارو، پرستار و رسیدگی به جانبازان بالای ۵۰ درصد باشند لذا اجازه ندهید این عزیزان در پیچ و خم زندگی گرفتار شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وزیر محترم اقتصاد و دارایی باید در هفته وحدت و میلاد پیامبر(ص) به سازمان امور مالیاتی دستور دهید تا اجرای سیاست مراعات اسلامی را با مردم با هدف رشد تولید ملی تعقیب کنند، مردم سخت گرفتارند.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش نیز باید بر اساس سند تحول آموزش و پرورش نسبت به مسئله رتبه بندی فرهنگیان، خرید خدمت‌ها، حق التدریسی‌ها را سرعت ببخشد. همچنین ضمن تقدیر و تشکر از قوه قضاییه جناب آقای حجت السلام والمسلمین رئیسی، اقدامات انقلابی وی موجب رشد اعتماد به نظام مقدس شده لذا تقاضای تامین قاضی برای دادگستری اصفهان را در دستور قرار دهید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید حقوق بیمه‌ها را پرداخت کند زیرا بسیاری از بیمارستان‌ها دچار مشکل شدند. مشکل بیمه دی را نیز حل کنید زیرا جانبازان با مسائل و مشکلات فراوانی روبه رو هستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصاد بیمارستان دارو قرآن مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۲۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان و نوجوانان دلباخته به انقلاب اسلامی اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند تا اساتید خودخوانده و درس‌نخوانده به اسم اسلام و انقلاب راهزن فکر و عمل آنها نشود.

به گزارش مشرق، «محمدباقر قالیباف» در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس ضمن تبریک فرا رسیدن روز معلم، اظهار کرد: شهید مطهری پاره تن و حاصل عمر امام راحل و صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود. ایشان عمر شریف خود را صرف مبارزه سرسختانه با انحرافات کرد و به همین جهت همواره مورد بغض و نفرت متحجران و غرب زدگان بود.

وی گفت: جوانان و نوجوانان دلباخته به انقلاب اسلامی اندیشه بلند شهید مطهری را که جوهر اندیشه امام (ره) است، چراغ راه خود قرار دهند تا اساتید خودخوانده و درس نخوانده به اسم اسلام و انقلاب راهزن فکر و عمل آنان نشوند. شهید مطهری زنده است، چرا که اندیشه مطهری همچنان راهگشا و درس آموز است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین روز معلم را به همه فرهنگیان عزیز و پرتلاش سراسر کشور تبریک و تهنیت می گویم. مجلس یازدهم مفتخر به تصویب قانون رتبه بندی معلمان و پیگیری مستمر تا اجرای کامل آن است. همچنین در برنامه هفتم پیشرفت کشور نیز احکام بسیار مهمی برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس و افزایش رضایت شغلی معلمان و اصلاح نظام تربیت معلم و ارزیابی عملکرد به تصویب رسیده است که در صورت اجرای درست می تواند تحول جدی در وضعیت تربیتی نظام آموزش و پرورش ایجاد کند.

قالیباف در ادامه روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفت و بیان کرد: مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این باره به تصویب رسیده است. مهمترین اقدام مجلس در این حوزه رفع انحصار از مجوزهای کسب و کار و شکستن قلم های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود که به دوران تاریک رانت های صنفی پایان داد.

قالیباف ادامه داد: تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان نیز به عقب ماندن نظام قانون گذاری از نیازهای زیست بوم فناوری کشور پایان داد و به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری قانون جهش تولید دانش بنیان تاکنون منجر به ۱.۳ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شده است. رهبر معظم انقلاب قانون جهش تولید دانش بنیان را یکی از سه قانون راهبردی تصویب شده در مجلس یازدهم دانستند.

قالیباف تاکید کرد: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی و همچنین معافیت های مالیاتی بر کسب و کارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه دار کردن فعالیت های اقتصادی غیرمولد و در نهایت اختصاص منابع تبصره ۱۸ بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان ها از دیگر عناصر ریل گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال است که در صورت اجرای درست و دقیق آن به بهبود وضعیت کسب و کار در کشور و رونق تولید منجر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • برای کار التماس نمی‌‌کنم
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود