Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر،  برای برگزاری این رویداد هنری که از آن به عنوان نمایشگاهی استثنایی و منحصر به فرد نام برده می شود، ده سال برنامه ریزی شده اما ماه ها بحث و جلسه و تنش حتی در سطح دیپلماتیک خطر بروز مشکلاتی در برگزاری آن ایجاد کرد. حتی برای کمک به برگزاری بهتر این بزرگداشت وزیران فرهنگ فرانسه و ایتالیا در ۲۴ سپتامبر توافقی را در پاریس امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به رغم مخالفت های اولیه نهایتا ایتالیایی ها حاضر شدند آثاری از این هنرمند نابغه را به فرانسویان امانت دهند این در حالی است که فرانسه به رغم انتظار آن ها اعلام کرده که به دلیل آسیب پذیر بودن تابلوی "لبخند ژکوند" نمی توانند آن را برای نمایشگاه مشابهی که در ایتالیا برگزار شود، به این کشور بفرستند.

یکی از این آثار "مرد ویترویوسی" نام دارد که موضوع تنش بسیاری بود تا نهایتا دادگاهی در ایتالیا با رد شکایت یک انحمن که سبب به تاخیر افتادن تحویل این اثر به موزه لوور شده بود، روند کار را تسریع کرد. در کل در خلال این دو رویداد دست کم ۱۶۲ اثر هنری از این نابغه ایتالیایی (از جمله ۵ تابلو، ۲۲ نقاشی و ۱۲۰ اثر دیگر) قرار است ارائه شود که برخی از آن ها از موزه های دیگر از جمله بریتیش موزیوم، نشنال گالری، موزه نیویورک، موزه رم، موزه واتیکان، موزه مسکو و ... به امانت گرفته شده است.  

نمایشگاه ویژه گرامیداشت داووینچی در پاریس از ۲۴ اکتبر الی ۲۴ فوریه درموزه لوور دائر خواهد بود و ثبت نام برای بازدید از آن از ۱۸ ژوئن یعنی ۴ ماه زودتر روی سایت موزه لوور آغاز شده و مسئولان موزه لوور بارها اعلام کرده اند که هیچ بلیطی در محل فروخته نخواهد شد.

  در این نمایشگاه ابتکاراتی نیز به کار گرفته شده از جمله آن که بازدیدکنندگان می‌توانند با فناوری VR از تابلو «‌مونالیزا»‌ بازدید کنند. این اولین باری است که موزه لوور از فناوری VR برای نمایش آثارش استفاده می‌کند.

این گزارش را رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده است.

کد خبر 4767921 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: موزه لوور موزه فرانسه کتاب و کتابخوانی ترجمه هفته کتاب و کتاب خوانی ادبیات هفته کتاب ادبیات جهان بازار نشر تازه های نشر جایزه ادبی گردشگری رایزنی فرهنگی معرفی کتاب نقد کتاب ادبیات کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۲۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عصر روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ ماه نمایشگاه آثار هنر‌های تجسمی، نگارگری، خوشنویسی گرافیک و هنر‌های ایرانی اسلامی به مناسبت بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی، شاعر نامدار ایرانی افتتاح شد.

در این نمایشگاه که با حضور هنرمندان و هنردوستان افتتاح شد، بیش از ۱۸۰ اثر ارائه شده است.



محمدخراسانی‌زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی مذهبی مدیر عامل سازمان زیباسازی، محمد زرویی نصرآباد سرپرست مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری و تنی چند از مدیران شهری و اساتید به نام هنری و خوشنویسی در افتتاحیه شرکت کرده و نظاره‌گر آثار بی‌بدیل هنری در ستایش استاد سخن سعدی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود