Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-02@15:55:10 GMT

حکم متهمان پرونده‌ی موسسه حافظ ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۲۷۸۱

صراط:

آراء محکومیت متهمان پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت مهر ماندگار به آن‌ها ابلاغ شد و محکومان برای اجرای حکم تحت الحفظ به واحد اجرای احکام دادسرای امور اقتصادی اعزام شدند.

به گزارش مهر صبح امروز آرای محکومیت متهمان پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت مهر ماندگار ایلام از سوی شعبه چهارم به آن‌ها ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احکام محکومیت متهمان این پرونده به شرح زیر است:

سید احسان الله میرزاباقری برزی فرزند سیداکبر به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل سه سال حبس و رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور بدست آورده، محکوم شده است.

بهروز پورانی فرزند سیف الله به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل سه سال حبس، رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور بدست آورده، محکوم و در مورد اتهام مشارکت در کلاهبرداری با توجه به اصل رضایت محضری شاکی و اینکه عمل فوق فاقد ارکان متشکله بزه کلاهبرداری بوده است، تبرئه گردید.

هوتن یوسفیان فرزند احمدعلی به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل دو سال حبس، رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور بدست آورده، محکوم شده است.

محسن خوشبخت به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل دو سال حبس، رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور بدست آورده، محکوم شده است.

غلامرضا ارجمندی فرزند جعفر به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل سه سال حبس، رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور بدست آورده، محکوم شده است.

عدنان ملائی به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل دو سال حبس، رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور بدست آورده، محکوم شده است.

محمدحسین کریم زاده فرزند سیدعباس به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل دو سال حبس، رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور بدست آورده، محکوم شده است.

عباس شکربیگی فرزند سید کاظم به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل یکسال حبس، رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور بدست آورده، محکوم شده است.

علی عزیزیان فرزند سید علی به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل شش ماه حبس، رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور بدست آورده، محکوم شده است.

شهاب حسنی فرزند احمد به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل دو و نیم سال حبس، رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور بدست آورده، محکوم شده است.

سمیه بختیاری فرزند محمدرضا و تیمور ناصری فرزند علی اکبر هر دو به اتهام اصل ٣٧ قانون اساسی رای بر برائت صادر گردیدند.

گفتنی است، بر اساس نظریه اداره دعاوی حقوقی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نظر به مانده مبلغ سپرده مشتریان و مجموع سپرده‌های تودیعی نزد سیستم بانکی، وجوه مربوطه به عنوان کلان محسوب نگردیده و مشمول تبصره یک ماده دو قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور محاسبه گردیده است.

این افراد علاوه بر محکومیت‌های فوق، از هرگونه خدمات دولتی به استناد تبصره چهار ماده دو قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور محکوم گردیدند.

بنابراین گزارش، با توجه به جرایم متعدد از طرف هیات مدیره و ارکان شرکت مهر ماندگار ایلام که موجب ضرر و زیان عدیده ای به شرکت و اعضای آن گردیده به نحوی که امکان ادامه فعالیت شرکت را غیرممکن نموده و با توجه به تقاضای مورخ ٩٨.٧.٣ مدیر حقوقی سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایلام به استناد بند الف ماده ٢٠ قانون مجازات اسلامی مصوب ١٣٩٢، حکم به انحلال شرکت و رد مال و پرداخت سپرده های سپرده گذاران وفق آخرین ترازنامه شرکت صادر و اعلام می‌گردد.

با توجه به اینکه حکم صادره قطعی است، محکومان، تحت الحفظ جهت اجرای حکم به واحد اجرای احکام دادسرای امور اقتصادی اعزام شدند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: حکم متهمان موسسه حافظ صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۲۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، طیب جعفری، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان اظهار کرد: هفته کارگر، فرصت مناسبی است برای تجلیل از کسانی که ردای تلاش و خدمت بر قامت استوارشان، تجسمی از اراده و همت است.

وی افزود: کارگران با اراده‌ای پولادین خود در حرکت چرخ‌های اقتصاد کشور و در اعتلای نام ایران گام بر می‌دارند و عاشقانه تلاش می‌کنند تا شعار جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان راهبرد اقتصادی سال جاری محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت:بخشی از اقتصاد استان زنجان نیز به عنوان یک استان صنعتی و کشاورزی به دست توانمند کارگران مدیریت می‌شود که امیدواریم با برنامه‌های این هفته بتوانیم برای قدردانی از زحمات آنها و اعتلای نام کارگر در جامعه گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی استان گفت: سهم زنجان با داشتن ۱.۳ درصد جمعیت کشور از تولید ناخالص داخلی کشور، کمتر از یک درصد بود، اما در فعالیت دولت سیزدهم این رقم روند رو به رشدی پیدا کرد و در حال رسیدن به بالای یک درصد است.

جعفری با اشاره به رتبه نخست زنجان در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور افزود: از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان، ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به‌طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است و متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه‌شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

کد خبر 749412

دیگر خبرها

  • شوراها حافظ منافع مردم و نظام هستند
  • بررسی پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • غضنفرآبادی: نیاز نبود موضوع «طرح نور» در صحن مجلس مطرح شود
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی زاهدان
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است