Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:00:14 GMT

اعمال سلیقه فرهنگی، دانشجو را دلزده می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۲۹۳۶

اعمال سلیقه فرهنگی، دانشجو را دلزده می‌کند

مهدی عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعمال محدودیت ها در دانشگاه ها نباید سلیقه ای باشد زیرا سلیقه ای عمل کردن به حوزه فرهنگ ضربه می زند.

وی با بیان اینکه پیشه کردن چنین رفتاری باعث گرایش دانشجویان به فضای غیررسمی برای رفع نیازهای فرهنگی خود شده است، افزود: وقتی ما نتوانیم به این نیاز جوانان و دانشجویان به درستی پاسخ دهیم آنان خود فضای مورد نیاز را فراهم می کنند که هم اکنون پاتوق های مختلفی از جمله کافه ها، کتابفروشی ها و سایر موارد وجود دارد که که بسیاری از محدودیت های دانشگاه را هم ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از سویی بمباران‌ اطلاعاتی از سوی رسانه‌های مختلف و مسائل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی دانشجویان را از لحاظ فکری خسته کرده است و همین خستگی روحی و روانی، آنان را به سوی نوعی فردگرایی سوق داده و موجب شده که کمتر از ۱۰ درصد آنان در فعالیت های فرهنگی حضور پیدا کنند.
مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی، راه آشتی دادن دانشجویان با فعالیت های فرهنگی را میدان دادن به بخش های هنری و گردشگری دانست و افزود: با نزدیک کردن دانشجویان به این فعالیت ها، می توان دروازه ورود آنان به دیگر برنامه ها را نیز گشود.

عباسی با اشاره به قهر دانشجویان با فضای فرهنگی، گفت: قوانین و مقررات خوب است اما متاسفانه برخی در اجرای آن سلیقه ای عمل می کنند که این امر مانع حضور دانشجویان در فعالیت های مختلف فرهنگی شده است.
وی با انتقاد از کاهش اعتبارات حوزه فرهنگی، افزود: برنامه ریزی مسئولان برای فعالیت های فرهنگی باید دانشجومحور و منطبق بر علائق و سلائق این قشر باشد که متاسفانه اکنون کمتر به آن توجه می شود و همین خود به اصلی ترین عامل بازدارنده تبدیل شده است.

با محدودیت، نمی‌توان فضای فرهنگی را مدیریت کرد 
رئیس مرکز ملی گفت و گو، مناظره و آزاداندیشی با بیان اینکه فضای فرهنگ نیاز به مدیریت دارد، گفت: دانشجو با محدودیت مدیریت نمی شود، محدودیت و سلیقه ای عمل کردن باعث می شود که متولیان امر فرهنگی در دانشگاه کمترین تاثیرگذاری را در فضای دانشجویی داشته باشند و در مقابل قشر جوان نیز کار خود را خواهد کرد.
عباسی با بیان اینکه اکنون دانشگاه ها، کمترین میزان آسیب اجتماعی را دارند، گفت: این در حالی است که مردم انتظار دارند که همین اندک آسیب های موجود نیز در محیط های دانشگاهی نباشد و البته انتظار بحقی است.

وی اظهار داشت: طبق بررسی های صورت گرفته،  آمار اعتیاد در دانشگاه ها نسبت به فضای جامعه بسیار پایین تر است اما همین میزان کم آن نیز قابل قبول نیست.
وی به برگزاری اردوهای تفریحی دانشجویی اشاره کرد و گفت: متاسفانه حتی اجازه برگزاری اردوهای درون شهری را نیز نمی دهند و با بردن دانشجویان دختر و پسر، با اتوبوس های جداگانه به اردو نیز مخالفت می شود.

عباسی اظهار داشت: نتیجه این محدودیت ها این می شود که آنان در بیرون از دانشگاه، با هم گروه تشکیل می دهند و به برنامه های تفریحی و گردشگری می پردازند.
وی افزود: در شرایطی که ما زمینه و امکانات لازم برای برپایی برنامه های مفرح و شاد برای جوانان و دانشجویان را فراهم نکرده ایم، البته قادر به مدیریت این حوزه نخواهیم بود.

برچسب‌ها بجنورد سازمان جهاد دانشگاهی دانشجو مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران خراسان شمالی دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سازمان جهاد دانشگاهی دانشجو مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران خراسان شمالی دانشگاه ها بجنورد سازمان جهاد دانشگاهی دانشجو مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران خراسان شمالی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۲۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروش موج بیداری انسانی توسط دانشجویان/ حبس دموکراسی در سرزمین مدعیان مردم‌سالاری!

کسی نیست برای حبس دموکراسی آواز بخواند و صدای سرکوب دانشجویان آمریکا را فریاد بزند، چرا؟ چون آنجا سرزمین آزادی و تهِ دنیاست! فرق می‌کند برای کدام انسان بخوانید چون صرف نمی‌کند اگر طرف مظلوم را بگیرید. از سنگ صدا در می‌آید و از مدعیان دموکراسی نه!

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو- سعید جلیلی: موج جدیدی از بیداری انسانی میان دانشجویان آزاده اروپا و آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه به راه افتاده است. موجی که خروش آن جز با رسید به ساحل صلح در نوار باریک غزه آرام نمی‌نشیند.

 

صدای سرکوب دانشجویان از ایالت به ایالت سرزمین آرزوها، آمریکا، به گوش می‌رسد اما دانشگاه برای نظام سلطه تا زمانی دانشگاه است که بازداشتگاه اندیشه و پرورشگاه آدم‌آهنی‌ها باشد. اینجا آزادی هم زندانی می‌شود!

 

اگر دانشجو بخواهد از ماتریکس صهیون خارج شده، بال گشوده و به آسمان حقیقت برسد، هشت‌پای سرکوبگری که سرش در سرمزین‌های اشغالی است، آنها را می‌بلعد! دانشگاه تا زمانی دانشگاه است که آنها بخواهند، وگرنه بازداشتگاهی بیش نیست و نباید باشد! 

 

سه گانه زر، زور و تزویر بازی را خوب می‌چیند. زمانی که بخواهند آشوب بر پا کنند، دانشجویان شریف را نشانه می‌گیرند تا شورش را در کشور هدف گسترش دهند اما اگر همان دانشجو بخواهد طرف حق بایستد، به جرم آزادیخواهی سرکوب و منکوب می‌شود.

 

دانشجوی معترضی که می‌گوید چرا در غزه قحطی ایجاد می‌کنید و مردم را آواره کرده‌اید را از حق خوابگاه و غذا محروم و از تحصیل تعلیق می‌کنند! عیبی ندارد، هم‌دردها از چشیدن غم هم شادتر می‌شوند.

 

کسی نیست برای حبس دموکراسی آواز بخواند و صدای سرکوب دانشجویان آمریکا را فریاد بزند، چرا؟ چون آنجا سرزمین آزادی و تهِ دنیاست! فرق می‌کند برای کدام انسان بخوانید چون صرف نمی‌کند اگر در جولانگاه ظلم و استقرار سیاست یک بام و دو هوا، طرف مظلوم را بگیرید.

 

آخرین وضعیت تجمعات در دانشگاه‌های آمریکا

اعتراضات دانشجویی علیه جنگ تمام عیار اسرائیل و جنایات صهیونیست‌ها در حق مردم غزه در سراسر آمریکا ادامه دارد. در جریان دخالت پلیس، ۵۵۰ تن تا این لحظه بازداشت شده‌اند.
این اعتراضات به دانشگاه‌ها در کشور‌های دیگر از جمله دانشگاه‌های اروپایی نیز کشیده شده است. بر اساس آمار ارائه شده توسط ان. بی. سی، دانشجویان دست‌کم در ۴۰ دانشگاه و کالج آمریکایی و کانادایی برای همبستگی با غزه چادر تحصن برپا کرده‌اند و این تحصن‌ها با وجود هشدار و دخالت پلیس همچنان ادامه دارد.

 

قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از منادیان آزادی

اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های تهران و سراسر کشور از شنبه ۸ اردیبهشت ماه در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار و آزادیخواه دانشگاه‌های آمریکا و اروپا اقدام به برپایی تجمع کرده و اقدام خشونت‌بار پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان و بازداشت تعدادی دیگر را محکوم می‌کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • دستگیری ۶۰۰ دانشجو در دستکم ۱۵ دانشگاه آمریکا در بیش از یک هفته
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • خروش موج بیداری انسانی توسط دانشجویان/ حبس دموکراسی در سرزمین مدعیان مردم‌سالاری!
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد