Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا آشناگر استاندار سمنان با اشاره به اینکه منابع دولتی برای توسعه و رشد اقتصادی مناطق کافی نیست، افزود: جلب بنیادهای توسعه‌ای برای جذب سرمایه گذاری با محوریت شهرستان میامی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ علیرضا آشناگر روز شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی درمحل سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: این مساله در صورتی است که سرمایه‌گذاران بومی مهدیشهر در خارج از این شهرستان و حتی در استان‌های دیگر اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاران بومی، بنیادهای توسعه‌ای و شرکت‌های صنعتی واقع در استان، ظرفیت‌های مطلوب برای اجرای طرح‌های توسعه رونق اقتصادی و اشتغالزایی هستند که باید از آن‌ها بهره برد.

استاندار سمنان ادامه داد: سرمایه‌گذاران بومی، بنیادهای توسعه‌ای و شرکت‌های صنعتی واقع در استان سمنان، ظرفیت‌های مطلوب برای اجرای طرح‌های توسعه رونق اقتصادی و اشتغالزایی هستند که باید از این قابلیت‌ها استفاده شود.

وی به الگوی برنامه‌ریزی و پیشرفت منطقه ای ۳۱ شهرستان منتخب براساس الگوی ملی اسلامی- ایرانی پیشرفت اشاره و تصریح کرد: طرح توسعه میامی به عنوان شهرستان کم‌برخوردار این استان، به دیگر شهرستان‌ها گسترش نیابد.
استاندار سمنان افزود: مناطق کم‌برخوردار در دیگر شهرستان‌های استان با هدف محرومیت‌زدایی شناسایی شود و از ظرفیت بنیادها برای شتاب‌دهی توسعه این مناطق استفاده شود.
استاندار سمنان تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌های منعقد شده سفر ریاست جمهوری به استان برای کارهای توسعه‌ای به منظور اجرایی‌شدن پیگیری شود.

وی با اشاره به فقدان ارزیابی چگونگی در اجرا تفاهم‌نامه‌های منعقد شده، خاطرنشان کرد: وضعیت و نحوه اجرای این تفاهم‌نامه‌ها در دستور کار مسوولان اجرایی متولی قرار گیرد.

آشناگر نامطلوب برشمردن شیوه برگزاری همایش‌های سرمایه گذاری، اظهارداشت: شیوه برگزاری همایش‌ها برای جلب سرمایه در استان سمنان مناسب نبوده و اقدام‌ها باید با ارتباط مثمرثمر و مذاکره درست و اصولی انجام شود.

وی تاکید کرد: نمایندگان شهرستان‌های استان سمنان به منظور اثربخشی هر چه بهتر به هنگام مذاکره با بنیادهای توسعه‌ای حضور داشته باشند.
وی به ضرورت بانک اطلاعاتی از سرمایه‌گذاران سمنان اشاره و اضافه کرد: بانک اطلاعاتی از سرمایه‌گذاران هر شهرستان با هدف برقراری ارتباطات مطلوب باید تدوین شود.

وی با بیان اینکه طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی با روند مطلوبی پیش می‌رود، تصریح کرد: بخش خصوصی همچون شرکت‌های تولیدی در استان سمنان، بانک‌ها و پیمانکاران بزرگ در کشور تمایل به مشارکت در اجرای این طرح را دارند.

آشناگر با اشاره به اینکه طرح انتقال اب دریای خزر طرح بزرگی است گفت : اولویت دولت در استان سمنان اجرای طرح انتقال آب خزر است و منفعت اجرایی شدن این طرح برای تمام شهرستان‌های استان سمنان است بنابراین حمایت همه جانبه مسوولان استانی برای تحقق این امر لازم است.
استاندار سمنان یادآور شد: فلات مرکزی ظرفیت‌های لازم برای توسعه و رونق اقتصادی کشور را دارد و برای محقق شدن این مساله نیازمند آب است.
شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار و جمعی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد و در خصوص جلب مشارکت بنیادهای توسعه‌ای در اقتصاد مناطق استان و تامین آب پایدار شرب و صنعت از طریق انتقال آب بین حوضه‌ای بحث و تبادل نظر شد.

 

بیشتر بخوانید: 40 مصوبه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با هدف رشد اقتصادی میزان گردشگران ورودی به کشور ۵۰ درصد رشد یافته است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بخش خصوصی دولت رشد اقتصادی سرمایه گذاری مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: ضرورت دارد در هر یک از دستگاه‌های اجرای استان بخش مدیریت بحران ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت _در ستاد مدیریت بحران استان اظهار کرد: در هر دستگاه اجرایی باید بخشی برای مدیریت بحران وجود داشته باشد تا در زمان وقوع بحران با هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بسیج امکانات در کوتاه مدت بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم و بحران را مهار کنیم.

وی با اشاره به تخلیه به‌موقع روستای نوده شهرستان زیرکوه و انتقال اهالی به دلیل شکسته شدن سد، افزود: با توجه به اینکه خسارت وارده از سیل به بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه زیاد است، باید با تشکیل تیم‌های تخصصی و بررسی‌های لازم در این خصوص، میزان خسارات وارده مشخص شود.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به احتمال بارش باران در روزهای آینده، لازم است با هدف جلوگیری از بحران، نسبت به تخلیه سدهای خاکی که پر آب شده‌اند، اقدام شود.

وی با اشاره به خسارت‌های وارده به راه‌های عشایری تأکید کرد: ایل راه‌ها باید به شکل ویژه دیده شوند.

علی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی هم در ادامه گفت: با توجه به خسارت‌های وارده به قنوات شهرستان زیرکوه باید آب مورد نیاز مردم از طریق لوله‌کشی از مادر چاه‌ها تأمین شود.

وی افزود: ۱۸۹ سد خاکی بدون متولی در استان داریم که تاکنون برای مدیریت آنها اعتبار مورد نیاز اختصاص پیدا نکرده است.

نیاز به تداوم کمک‌رسانی دستگاه‌ها برای رفع مشکلات مناطق تحت تأثیر سیل

محمدرضا غیرتی، فرماندار زیرکوه هم در این جلسه گفت: در شروع کار همه دستگاه‌های اجرایی برای تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز اعلام آمادگی کردند که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اضطراری شهرستان، نیاز است تا زمان اعلام وضعیت سفید همه دستگاه‌ها پای کار باشند و امدادرسانی‌ها تداوم داشته باشد.

فرماندار شهرستان زیرکوه افزود: ارتش با تجهیزات به کمک مردم آمد و ماشین‌آلات راهداری هم در شهرستان زیرکوه مستقر هستند.

وی متذکر شد: با توجه به حجم خسارت‌های وارده به دو حوزه راه و کشاورزی، بیشترین نیاز تأمین تجهیزات برای بازسازی هم مربوط به همین دو حوزه است.

غیرتی با اشاره به وجود چند بند خاکی خطرساز در شهرستان گفت: انتظار می‌رود برای ترمیم این بندهای خاکی اقدام فوری انجام شود تا در بارندگی‌های بعدی روستاهای پایین دست دچار مشکل نشوند.

وی تأکید کرد: با عزیمت تیم ارزیابی مشترک آب منطقه‌ای و منابع طبیعی به شهرستان، وضعیت بندهای خاکی بررسیو نسبت به مقاوم سازی آنها اقدام شود.

کد خبر 748737

دیگر خبرها

  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان
  • دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور