Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@15:04:19 GMT

بیماری‌های مزمنی که خطر سقط جنین را بالا می‌برد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۳۱۹۳

بیماری‌های مزمنی که خطر سقط جنین را بالا می‌برد

محققان دانشگاه یوتا تحقیقاتی را روی زنان باردار امریکایی انجام دادند که به بررسی ارتباط بیماری‌های ناشی از چاقی و دیابت و سقط جنین می‌پردازد. ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ اجتماعی علم و تکنولوژی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ بررسی‌های محققان دانشگاه یوتا خبر از ارتباط بیماری‌های ناشی از چاقی و دیابت با عوارض حاملگی و سقط جنین می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحقیقات نشان می‌دهد یک سوم زنان باردار امریکایی به دلیل بیماری‌های ناشی از چاقی و دیابت با مشکلات حاملگی مواجه هستند.

به گفته پزشکان مشکلاتی چون فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و چاقی می‌تواند برای زن باردار مشکلات زیادی را در هنگام حاملگی به وجود بیاورد و حتی منجر به سقط جنین شود. 40 درصد زنان در امریکا چاق هستند و حدود 30 درصد از زنان فشار خون بالا دارند با این وجود اغلب آنها از خطرات ناشی از این مشکلات در زمان بارداری خبر ندارند.

آمارها در امریکا نشان می‌دهد یک سوم زنان باردار دچار بیماریهای مزمنی چون بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون بالا، سرطان سینه و آسم رنج می‌شوند که به دنبال آن دوران بارداری آنها را پر خطر کرده و احتمال سقط جنین را بالا می‌برد حتی بعد از زایمان هم ممکن است نوزاد با مشکلاتی چون نقص عضو مواجه شود.

فشار خون در زن باردار می‌تواند خون‌رسانی به جفت را با مشکل مواجه کرده و مانع از رسیدن بسیاری از مواد مغذی به جنین در حال رشد شود.

«ناهنجاری‌های جنینی» منشأ 80 درصد سقط جنین‌ها در استان ایلامسقط جنین سالم از طریق "تشخیص غلط در غربالگری"/ صدور مجوز سقط به‌بهانه "عدم‌تشکیل قلب جنین!"ارتباط زردچوبه‌های بنگلادشی با سقط جنین در زنان باردار چیست؟

انتهای پیام/

R1356/P/S2,24,1313,1417/CT1 واژه های کاربردی مرتبط تجهیزات پزشکی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی تجهیزات پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۳۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

غلامرضا زارعی مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بر اساس ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است طبق معرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری برخی نهاد‌ها به مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال سبد تغذیه و بسته بهداشتی رایگان را به صورت ماهانه اختصاص دهد.

او افزود: بر همین اساس شارژ اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶ میلیون ریال برای مادران دارای فرزند شیرخوار شامل ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۱۱۰ نفر از سه دهک اول درآمدی انجام شده است.

مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: به منظور حمایت از مادران ایرانی در فرزندآوری و حرکت به سوی جوانی جمعیت، بسته‌های غذایی و بهداشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (زیر ۲ سال) در بستر کالابرگ الکترونیکی اختصاص یافته است.

زارعی بیان کرد: ۱۶ هزار و ۵۷۱ شعبه فروشگاه زنجیره‌ای و خرد در استان خراسان رضوی آماده عرضه بسته‌های غذایی و بهداشتی ویژه مادران دارای فرزند شیرخوار و زیر پنج سال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران