Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@01:19:04 GMT

ایران جزء 10کشور برتر در حوزه علمی است

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۳۸۴۷

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در البرز، حسین کاظم، پروفسور و استاد یار دانشگاه سوهار شمال عمان، پیش از ظهر امروز در حاشیه کارگاه بین المللی نانو فناوری و انرژی‌های تجدید پذیر که در پژوهشگاه مواد انرژی برگزار شد، گفت: در همایش‌های گذشته شرکت داشتم و به دلیل فعالیت های خوبی که توسط کشور ایران اتفاق افتاده است، باز هم تجربه همکاری با ایران را تکرار کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیأت علمی دانشگاه سوهار شمال عمان، افزود: شرکت در چنین همایش‌هایی کمک می‌کند تا علاوه بر اشتراک گذاشتن دانش خود از دانش و علم سایر پژوهشگران نیز استفاده کنیم.

کاظم با بیان اینکه تحقیقات خود را در رابطه با سلول های خورشیدی انجام داده است، گفت: در این زمینه تا حدودی اطلاعات کسب کرده ام و در نظر دارم با سایر پژوهشگران در این زمینه علم تود را به اشتراک بگذاریم.

او افزود: اقداماتی که در کشور عمان در رابطه با سلول های خورشیدی انجام شده است باعث کاهش هزینه ها در این کشور شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه سوهار شمال عمان با بیان اینکه طراحی سیستم و سایر مسائل مربوطه سلول‌های خورشیدی در عمان انجام شده است، گفت: یکی از مشکلاتی که در کشور با آن مواجه هستیم این است که ما اخیرا کار را شروع کردیم و این در حالی است که کشورهای دیگری به از گذشته فعالی خود را آغاز کرده و در این حوزه پیشرفته تر هستند.


کاظم گفت: اما سعی داریم با پشت کار
فعالیت خود را ادامه دهیم تا بتوانیم به هدف خود نزدیک شویم، البته موضوع دیگری نیز وجود دارد چرا که سایر سازمان‌ها مربوطه در زمان مشخص و مورد نظر پاسخ سوالات و نیازهای ما را نمی‌دهند و این امر موجب می‌شود کار ما به کندی پیش‌روی داشته باشد.

او ضمن تأکید بر افزایش وحدت و همدلی میان همه جوامع، افزود: پژوهشگران ایرانی را تحسین می‌کنیم، کشور ایران جزو 10 رتبه برتر جهان در حوزه علمی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علم البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم نامه همکاری بین مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران و موسسه بهداشت عمومی ادوارد و سینتیای هند منعقد شد.

به گفته عباس استاد تقی زاده رئیس مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت، از آنجایی که موضوع تغییر اقلیم یک موضوع جهانی است و در راستای توسعه همکاری‌های بین المللی و بین المللی سازی دانشگااه، این تفاهم نامه امضا گردید. دکتر استاد تقی زاده اضافه کرد: این تفاهم نامه به منظور تبادل تسهیلات، دانشجویان و محققان، تدوین و اجرای تحقیقات مشترک، برگزاری برنامه‌های آموزشی مشترک، و توسعه شبکه‌های علمی در منطقه منعقد گردیده است.

وی افزود: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت یکی از مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران است که در سال ۱۴۰۲ با هدف مقابله با یکی از مهم‌ترین چالش‌های قرن حاضر – تأثیرات تغییرات اقلیمی بر سلامت انسان – تأسیس شده است. مأموریت اصلی این مرکز شناسایی، تحلیل و ارائه راهکار‌هایی برای مقابله با این تأثیرات است. با توجه به گستردگی و پیچیدگی موضوع، مرکز تلاش می‌کند تا با استفاده از داده‌های علمی و رویکرد‌های نوآورانه، به بهبود شرایط زیست‌محیطی و بهداشتی جوامع محلی، ملّی و جهانی کمک کند. این مرکز از متخصص‌ترین و خبره‌ترین اساتید و محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران برای انجام ماموریت‌های خود بهره می‌گیرد.

رئیس این مرکز تاکید کرد: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت بر این باور است که همکاری و مشارکت عمیق میان افراد، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، سازمان‌ها و سیاست‌گذاران می‌توان به راه‌حل‌های نوآورانه و پایدار برای مقابله با تغییرات اقلیمی دست یافت.

تقی زاده گفت: موسسه بهداشت عمومی ادوارد - سینتیا موسسه علمی در هند است که در حوزه‌های دانش و تحقیقات علمی در حوزه‌های سلامت جهانی، تغییر اقلیم و دیگر زمینه‌های مشترک فعال بوده و به واسطه شبکه دانشگاهی خود در کشور هند و دیگر کشور‌های جهان می‌تواند همکار مناسبی برای مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • ایران در ردیف کشورهای برتر حوزه ساخت سد و نیروگاه‌های بر‌ق‌آبی
  • رئیس جمهور: فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد
  • رئیسی: فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد
  • فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور