Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:18:48 GMT

برداشت پنبه در داراب آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۳۹۴۶

برداشت پنبه در داراب آغاز شد

احمدرضا صالحی یکشنبه ۱۹ آبان ماه ۹۸ در مصاحبه با ایرنا افزود: پیش بینی می شود تا پایان برداشت که معمولا اوایل دی ماه است ۲۴ هزار تن پنبه از مزارع شهرستان داراب برداشت و تحویل کارخانه ها شود. 

وی ادامه داد:‌متوسط عملکرد برداشت پنبه در مزارع داراب  ۴ تن در هر هکتار است و مهمترین ارقام پنبه کشت شده در شهرستان شامل گلستان ، ساجدی ، ماکسا و لیدر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی اظهار داشت: برداشت محصول پنبه در داراب اکثرا به صورت دستی و بخشی با کمباین انجام می شود.
مدیر جهاد کشاورزی داراب گفت : شهرستان داراب یکی از مناطق مهم و قطب تولید پنبه در استان و کشور به شمار می رود که با توجه به قیمت مناسب خرید آن در سال گذشته ، سطح زیرکشت این محصول امسال نسبت به پارسال ۵۰ در صد افزایش یافته است.
صالحی افزود: با توجه به افزایش سطح زیر کشت پنبه پیش بینی میشود میزان تولید پنبه در شهرستان ۳۵ در صد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: باید تعیین قیمت توسط جهاد کشاورزی ، تعاون روستایی ، کارشناسان ، صنف کشاورزی و کارخانه های پنبه مشخص شود تا ضرری متوجه کشاورزان و شرکت ها نشود و در صورت نیاز و به منظور حمایت از کارخانه های داراب خروج پنبه از این شهرستان بدون مجوز جهاد کشاورزی و تعاون روستایی ممنوع می شود.
صالحی در خصوص کیفیت پنبه داراب نیز گفت: محصول پنبه شهرستان داراب به دلیل شرایط آب و هوایی منطقه به لحاظ نازکی و لطافت از مرغوب ترین نوع در ایران است .
براساس اعلام جهاد کشاورزی شهرستان داراب؛ قیمت هر تن پنبه برای سال ۹۸ بین ۵ میلیون  تومان تا ۸ میلیون تومان برای هر تن با توجه به نوع محصول و کیفیت آن است.

داراب از شهرستان های شرقی استان فارس است که مرکز آن با شیراز حدود ۲۲۵ کیلومتر فاصله دارد.

برچسب‌ها برداشت محصول کشاورزی پنبه داراب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برداشت محصول کشاورزی پنبه داراب برداشت محصول کشاورزی پنبه داراب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۳۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب

عبدالنبی امینی پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: براثر بارندگی‌های اخیر که میزان آن بیش از ۱۴۰ میلیمتر گزارش شده اکثر جاده‌های بین مزارع تخریب و تردد ماشین آلات کشاورزی را غیرممکن کرده است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه برداشت دربخش کلات مورموری آ غاز ش ده است، برای سهولت در امر برداشت محصولات کشاورزی ضمن تخصیص اعتبارات بحران به بخش کشاورزی لازم است در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار ترمیم و مرمت جاده‌های بین مزارع به سرعت انجام گیرد تا کشاورزان عزیز بتوانند محصول خود را به موقع برداشت کنند.

وی گفت: برابر بازدیدهای به عمل آمده توسط کارشناسان جهاد کشاورزی وضعیت مزارع کشاورزی را پس بارندگی ها مطلوب و به کشاورزان گرامی توصیه می‌شود تا رسیدن مزارع به نرم برداشت عجله نکنند.

کد خبر 6096123

دیگر خبرها

  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب