Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@15:04:51 GMT

زمان دقیق اجرای رتبه‌بندی معلمان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۵۲۶۰

زمان دقیق اجرای رتبه‌بندی معلمان اعلام شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محسن حاجی‌میرزایی درباره آخرین وضعیت طرح رتبه‌بندی معلمان اظهار‌ کرد: موضوع رتبه‌بندی از موضوعاتی است که بسیار از سوی همکاران بنده پیگیری می‌شود و از روز آغاز مسئولیتم یکی از اولویت‌هایم حل مسئله رتبه‌بندی معلمان بود.

وی درباره تأمین اعتبار رتبه‌بندی معلمان افزود: اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی آن پیش‌بینی شده و در سازمان است به محض اینکه آئین‌نامه اجرایی به تصویب هیئت وزیران برسد که امیدواریم طی یک یا دو هفته آینده این کار انجام شود،  اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: آئین‌نامه رتبه‌بندی توسط وزارت آموزش‌وپرورش پیشنهاد شد و چندین‌بار در کمیسیون اجتماعی دولت رفته و برگشته و ایرادات آن رفع شده است، بنده سه جلسه در این کمیسیون شرکت کردم و مباحث را آنجا به نتیجه رسانیدم هم‌اکنون کار در کمیسیون اجتماعی دولت تمام شده و می‌تواند در دستور کار دولت قرار بگیرد و با قول مساعد دولت امیدوارم به سرعت در دستور کار قرار گرفته و اجرا شود.

حاجی‌میرزایی ادامه‌ داد: در طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در 5 رتبه تقسیم می‌شوند و متناسب با مدرک تحصیلی، سابقه، صلاحیت تخصصی و حرفه‌ای در این رتبه‌ها قرار می‌گیرند، انتقال از یک رتبه به رتبه بعدی شرایطی دارد که در آئین‌نامه مشخص است.

اجرای رتبه‌بندی از آذر ماه

وی در گفت‌وگو با شبکه خبر مطرح‌کرد: پیش‌بینی می‌کنم رتبه بندی از اوایل آذر ماه اجرایی شود همچنین اعتبار پیش‌بینی شده رتبه‌بندی برای نیمه دوم سال 98 است و هر زمان که آئین نامه تصویب شود که امیدواریم ظرف یک یا دو هفته آینده باشد زمان اعمال افزایش‌ها از مهر 98 است بنابراین تمام همکارانی که از ابتدای مهر 98 با وزارت آموزش‌وپرورش همکاری می‌کردند در چارچوب آئین‌نامه از مزایای رتبه‌بندی بهره‌مند می‌شوند.

از حق‌التدریس پرداخت نشده معلمان چه خبر؟

وزیر آموزش‌وپرورش درباره مطالبات حق‌التدریس فرهنگیان که قرار بود مهر ماه تسویه شود اما این کار انجام نشده است، عنوان‌کرد: در باره پرداخت حقوق فرهنگیان مطالباتی از گذشته بود که در سال 97، مجموعه مطالبات از جمله پاداش پایان خدمت، حق‌التدریس آموزشیاران و حق‌التدریس‌های  مستمر پرداخت شد و در سال 98 معلمانی که به صورت رسمی و پیمانی همکاری می‌کنند سر ماه حقوق خود را دریافت می‌کنند اما اعتبار حق التدریس‌ها در بودجه سایر لحاظ می‌شود و به همین دلیل پرداخت‌ها با تأخیر انجام می‌شود امیدواریم این تأخیرها کاهش یابد و برای سال آینده تلاش ما این است چنین مطالبات معوقی پیش نیاید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش فرهنگیان معلمان اخبار فرهنگیان اخبار استخدامی آموزش و پرورش اخبار معلمان خبرگزاری فرهنگیان اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار فرهنگیان اخبار استخدام آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نهم، پرمشتری‌ترین جایگاه جدول لیگ

به گزارش "ورزش سه" اگرچه رتبه‌های دیگر در جدول رده‌بندی لیگ برتر به غیر از اول دوم سوم و پانزدهم و شانزدهم چندان تفاوتی برای تیم‌های مختلف ندارد و سودی را به آنها نمی‌رساند اما تک رقمی شدن در چند سال گذشته به یکی از موضوعات مهم برای تیم‌ها تبدیل شده است.

در حال حاضر در جدول رده‌بندی لیگ به غیر از 6 تیم اول که تقریبا خود را جدا کرده و بالا‌نشینی‌شان را قطعی کردند، تیم‌های شمس‌آذر قزوین، ذوب آهن اصفهان، مس رفسنجان، آلومینیوم اراک و هوادار تهران به ترتیب رتبه‌های هفتم تا یازدهم را در اختیار دارند و برای بهبود جایگاه خود تلاش می‌کنند.

با توجه به نزدیکی امتیازات در میانه جدول این 5 تیم امیدوار به کسب رتبه تک رقمی هستند و به همین خاطر جایگاه‌های نهم و بالاتر اهمیت ویژه‌ای برای آنها خواهد داشت.

بی‌شک ۵ تیم مذکور که خیالشان از بقا در لیگ راحت شده، در ۵ هفته پایانی تمام تلاش خود را برای کسب نتایج بهتر به کار خواهند گرفت و امیدوارند در پایان فصل حداقل رتبه نهم که تک رقمی است را به دست بیاورند؛ هرچند که بالاتر آمدن در جدول هم برای آنها مهم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • کشف احشام قاچاق در بندرلنگه
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند
  • دانشمندان ساعت اتمی جدید بسیار دقیق و مقاوم ساختند
  • رتبه نهم، پرمشتری‌ترین جایگاه جدول لیگ