Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نخستین کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان مسایل زیست محیطی و عدم همکاری منایع طبیعی عامل اصلی عدم اجرای پروژه‌های استان اعلام که مورد انتقاد مدیران مربوطه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، نخستین کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان پس از مصوبه هیئت وزیران امروز(یک‌شنبه، ۱۹ آبان) با حضور مسئولان استانی به ریاست استاندار گیلان در استانداری گیلان برگزار و پروژه‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی با حضور برخی از سرمایه‌گذاران بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این جلسه اعلام شد ۴۳ پروژه استان جهت تکمیل و بهره‌برداری قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند که در سال جاری ۲۳ پروژه با موافقت مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه واگذار می‌شوند که تکمیل موزه رودبار، اجرای طرح گردشگری در منطقه حفاظت‌شده داماش در رودبار، توسعه زیرساخت‌های گردشگری پارک ملی بوچاق، بهره‌برداری اقتصادی از جنوب تالاب انزلی، احیا و بهره‌برداری اقتصادی از پناهگاه حیات‌وحش امیرکلایه لاهیجان، بازارچه صنایع‌دستی لاهیجان، مرمت ساختمان تاریخی عضدی سیاهکل،  ایجاد موزه مردم‌شناسی ماسال و احداث غرفه‌های صنایع‌دستی و تولیدات محلی لیلاکوه لنگرود، احداث مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای شهرستان‌های انزلی، آستارا، شفت، رشت و سیاهکل و همچنین تعمیر و تکمیل سوله و اسکله صید و صیادی و تکمیل و احداث اسکله‌های پشتیبانی  پرورش ماهی در قفس کیاشهر از جمله مهم‌ترین این پروژه‌هاست.

 

سرمایه‌گذاران و برخی مسئولان استانی در این جلسه مسایل زیست محیطی و عدم همکاری منایع طبیعی را عامل اصلی در عدم اجرای پروژه‌ها مطرح کردند که مورد انتقاد مدیران مربوطه قرار گرفت.

 

*مخالفت محیط زیست گیلان با واگذاری پروژه‌های این سازمان به بخش خصوصی

«قربانعلی محمدپور»با مخالفت از واگذاری پروژه‌های محیط زیست گیلان به بخش خصوصی گفت: پروژه‌های زیست محیطی استان بیشتر بازده فرهنگی داشته و از توجیه اقتصادی کمتری برخودار هستند.


مدیرکل محیط زیست گیلان با بیان اینکه واگذاری این پروژه‌ها نیازمند مصوبه شورای عالی محیط زیست است افزود: پروژه‌های محیط زیست از پروژه‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی خارج شود زیرا قانون اجازه واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی را نمی‌دهد و حق واگذاری نداریم.


وی با بیان اینکه پروژه‌های محیط زیست توسط این سازمان با نظارت استانداری اجرا می‌شود، تصریح کرد: در ۲ سال گذشته اقدامات خوبی در محیط زیست انجام شده و بخشی از اراضی خشک پارک ملی بوجاق امروز به پهنه آبی اضافه شده است.

 

*هیچ سرمایه‌گذاری در گیلان قادر به سرمایه‌گذاری نیست

«کیوان محمدی» نیز در این جلسه با انتقاد از اجرای سخت‌گیرانه قانون در گیلان برخلاف سایر استان‌های همجوار گفت: گاهی اوقات در استان‌های همجوار، قانون اجازه اجرای طرحی را که در گیلان منع کرده، داده و تسهیلات نیز جهت اجرای آن ارایه می‌دهد.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه قانون محیط زیست باید در مازندران و گلستان هم سخت‌گیرانه باشد اظهارداشت: انتظار تخطی از قانون نداریم بلکه طالب اجرای یکسان قانون هستیم و مقامات کشوری باید رویه عادلانه‌ایی در برابر همه استان‌ها داشته باشند تا موجب فرار سرمایه‌گذار از گیلان نشود‌.


وی تاکید کرد: هیچ سرمایه‌گذاری در گیلان قادر به سرمایه‌گذاری نیست چون عزم واحدی در استان وجود نداشته و سرمایه‌گذار در ادارات مختلف با موانع روبرو می‌شود.

 

*عرصه‌های منابع ملی قابلیت واگذاری به سرمایه‌گذار را دارند

« محسن یوسف پور» نیز در این حلسه با بیان اینکه عرصه‌های منابع ملی قابلیت واگذاری به سرمایه‌گذار را دارند تصریح کرد: این اماکن از طریق مزایده واگذار شده و سه دوره امکان واگذاری با مدت زمان ۱۵ و ۳۰ ساله را دارد.


مدیرکل منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه ۳۱ پارک جنگلی در گیلان وجود دارد افزود: پارک‌های جنگلی امروز مشمول موافقت اصولی میراث فرهنگی هستند که مسیر را برای سرمایه‌گذار مشکل کرده و در چهار سال اخیر با مشکلاتی مواجه هستیم.

 

*۵ پروژه فنی و حرفه‌ایی قابل واگذاری به بخش خصوصی است

«محمد حسینی» نیز با بیان اینکه پنج پروژه از پروژه‌های مصوب قابل واگذاری استان به بخش خصوصی متعلق به آموزش فنی و حرفه‌ایی است افزود: برخی پروژه‌ها صرفا جنبه آموزشی دارد و ورود سرمایه‌گذار مشکل است.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ایی گیلان با اشاره به پروژه مرکز توسعه کشاورزی و بوم گردی استان گفت: این پروژه به مساحت ۱۴ هکتار با هدف ارایه آموزش‌های اثربخش منجر به اشتغال در مرکز آموزش و سنجش مهارت‌های کشاورزی و گردشگری روستایی استان افتتاح شده است.

 

وی اذعان داشت: در این پروژه علاوه بر آموزش و سنجش صلاحیت حرفه‌ای متقاضیان در حوزه‌های کشاورزی و گردشگری روستایی، احیای مشاغل بومی و کهن‌پیشه‌ها، برگزاری رویدادها و جشنواره‌های بومی- محلی در حمایت از مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، همکاری مشترک با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در اجرای پروژه های آموزش منجر به اشتغال، ارایه آموزش‌های تلفیقی با هدف توسعه منابع درآمدی روستاییان، ایجاد فضای مناسب برای حمایت از استارتاپ‌های حوزه کشاورزی و گردشگری روستایی انجام می‌شود.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد راهپیمایی 13 آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد 13 آبان مجلس هفته وحدت مسجد مسجد روز 13 آبان یوم الله ۱۳ آبان دغدغه محیط زیستی پارک جنگلی سرمایه گذاری در گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است

ایسنا/فارس شهردار شیراز گفت: پاکبانان با تلاش خود توانسته‌اند شهر شیراز را به‌عنوان تمیزترین شهر کشور، شهر پایتخت زیست‌محیطی آسیا و شهری که در یک سال حتی یک روز آلودگی هم نداشته شناخته شود، تبدیل کنند.

محمدحسن اسدی امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در آیین تقدیر و تجلیل از پاکبانان سطح منطقه ۷ شهرداری شیراز گفت: عشق، محبت و دوستی در دل پاکبانان موج می‌زند و با تلاش خود توانسته‌اند شهر شیراز را به‌عنوان تمیزترین شهر کشور، شهر پایتخت زیست‌محیطی آسیا و شهری که در یک سال حتی یک روز آلودگی هم نداشته شناخته شود، تبدیل کنند.

وی ضمن تشکر از یاوران پای‌کار شهرداری منطقه ۷ شیراز که پیش‌قدم هستند، بیان کرد: این منطقه از مناطق کم برخوردار است اما طی چند ماه گذشته شهرداری شیراز، بزرگراه سرلشکر شهید استوار را به بهره‌برداری رسانید و دو تقاطع شهید استوار ـ نصر شرقی و شهید استوار -خلیج‌فارس نیز  کلنگ‌زنی شد که قول دادیم طی ۱۵ ماه آینده به بهره‌برداری و افتتاح برسانیم و قطعاً امسال و سال‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی در این منطقه خواهیم بود.

اسدی با بیان اینکه پاکبانان از زحمتکش‌ترین قشر شهرداری هستند، گفت: ما فصل جدیدی در شورای اسلامی شهر و شهرداری شروع می‌کنیم و آن‌هم توجه بیشتر به شما پاکبانان است و مسوولان مناطق با استفاده از ظرفیت قانون، برای همه پاکبانان برنامه‌های مختلف شود.

علی امینی، شهردار منطقه ۷ شیراز نیز گفت: سال گذشته پروژه‌های متعدد و بزرگ در منطقه ۷ افتتاح و کلنگ زنی شد که در سال ۱۴۰۳ حتماً می‌توانیم  این پروژه‌ها را تقدیم شهروندان در منطقه کنیم که نشان‌دهنده همت شورا و شهردار است. اگر پاکبانان و کارگران نبودند، شهر به زیبایی خود نمی‌رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فاجعه زیست محیطی؛ خلیج فارس شورتر شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند