Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به تاکید بزرگان دینی به استفاده از ظرفیت‌های هنری در فرهنگسازی گفت: باید به سمت هنرهای پرظرفیت و تاثیرگذار حرکت کنیم ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید موسی حسینی‌کاشانی،ظهر امروز در نشست خبری با موضوع اختتامیه بیست و یکمین جشنواره تئاتر قم که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت:از وظایف مهم سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی و از مطالبات جدی جامعه،فرهنگ‌سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود:در این میان،هنریکی از ظرفیت‌های خوب در فرهنگ‌سازی به شمار می‌رود،وقتی پیامی فرهنگی در قالب هنر قرار بگیرد،مخاطب آن را به‌خوبی می‌پذیرد و می‌توانیم شناخت مخاطبان را بالا ببریم و به مرحله باور برسانیم.

وی تصریح کرد:بزرگان دین،درباره استفاده از ظرفیت‌های هنری در فرهنگ‌سازی تأکید کرده‌اند، چراکه گاهی یک اثر هنری به‌اندازه یک سخنرانی،می‌تواند اثرگذار باشد.

حسینی‌کاشانی عنوان کرد:هنر تئاتر یکی از هنرهای زنده و پویاست، اگر می‌خواهیم در هنرهای مختلف ظهور و بروز خوبی داشته باشیم، باید به سمت هنرهای پرظرفیت و تأثیرگذار حرکت کنیم، علاقه‌مندان تئاتر به‌خوبی می‌دانند تأثیر یک تئاتر بیش از فیلم است.

وی بیان کرد: زنده‌بودن یک هنر نیز بر روی تماشاچی اثر می‌گذارد و او را درگیر می‌کند،با توجه به اینکه اکثر هنرمندان نمایش دارای دغدغه‌های فرهنگی هستند و توجه جدی به موضوعات اجتماعی دارند،می‌توان باهنر نمایش در عرصه‌های مختلف به فرهنگ‌سازی پرداخت.

12 اثر نمایشی در سی‌امین دوره جشنواره تئاتر فارس با هم رقابت می‌کنندجشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ـ همدان| 13 اثر نمایشی در روز چهارم به روی صحنه می‌رود411 اثر نمایشی از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره تئاتر مهر کاشان رسید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: هنرمندان قمی خود را موظف به حرکت درمسیر فرهنگ‌سازی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌دانند و در این مسیر به تولید آثار هنری می‌پردازند.

وی گفت:تولید اثر، کار ساده‌ای نیست، به‌ویژه در تولید یک نمایش،تلاش‌های زیادی انجام می‌شود، به‌ویژه در قم با حداقل امکانات به تولید نمایش می‌پردازند و سختی‌های زیادی متحمل می‌شوند.

حسینی‌کاشانی ادامه داد:یکی از برنامه‌ها‌ و هدف‌گذاری‌های شورای سیاست‌گذاری، تدوین سند تئاتر و آشتی مردم با این هنر است،در این مسیر،تدوین سند تئاتر،اولویت‌های نمایش در قم را مشخص می‌کند،ازاین‌رو درصدد تدوین این سند با همراهی پیشکسوتان و اساتید نمایش در قم هستیم.

وی تصریح کرد:اگر مردم به تئاتر علاقه‌مند شوند،فروش بلیط آن افزایش پیدا می‌کند و با گرایش مردم به این هنر،کار جدی‌تری دنبال می‌شود و جایگاه تئاتر در قم ارتقاء می‌یابد،دراین‌باره تقویت نمایشنامه‌نویسی و ارتقای کیفی در حوزه نمایشنامه از دیگر اولویت‌ها در حوزه هنر نمایش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عنوان کرد:یکی از ظرفیت‌های مهم هنری در نمایش،اجرای تئاتر خیابانی است که باید بیش از گذشته موردتوجه قرار گیرد.

وی بیان کرد:در جهت تبیین برنامه‎های فرهنگی و توسعه زیرساخت‌های لازم،مجتمع فرهنگی و هنری واقع در خیابان امام(ره)را تصویب کردیم که بیش از ده و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و برای سال اول مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان تخصیص پیدا کرد،البته درصدد افزایش دو برابری اعتبار امسال در پیشبرد طرح هستیم.

حسینی‌کاشانی خاطرنشان کرد:چندی قبل اعلام کردیم هنوز نقشه راه و سند فرهنگی در قم ترسیم نکرده‌ایم،تهیه سند فرهنگی تنها بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیست و بیش از 20 دستگاه مختلف در مقوله فرهنگی تأثیرگذار هستند.

وی تصریح کرد: تدوین سند فرهنگی قم نیازمند مشارکت تمام دستگاه‌های مؤثر است و دراین‌باره به دنبال ترسیم نقشه راه فرهنگی و تدوین این سند در استان هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در رابطه با توهین اخیر یک جامعه‌شناس به قم توضیح داد:هیچ‌کس حق ندارد در جایگاه خود سخنی را بگوید که تبعات و چالش‌هایی به همراه دارد و اصلاً صحت نیز نداشته باشد،از ابتدای انتشار این مطلب،بنده چندین بار پیگیری کرده‌ام اما در رسانه این پیگیری و موضع خود را رسانه‌ای نکردیم.

انتهای پیام/

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۵۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی

به گزارش قدس آنلاین از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم. شادروان حاج عیسی قلی‌پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب،عشق،عرفان،حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

وی اضافه کرد: اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.

استاد عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان جمعه- ۱۴ اردیبهشت‌ماه- پس از تحمل یک دوره‌ بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.

قلی پور خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی، بیش از شصت سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. وی در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند گواهینامه درجه یک هنری را سال ۱۳۹۵ از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دریافت کرد و سال ۱۳۹۸ اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نخستین کاشی ماندگار در بجنورد را بر سردر منزل عیسی قلی پور نصب کرد.

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول