Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدپور گفت: زنده‌یاد ابراهیم آبادی از هنرمندن برجسته‌ کشور در حوزه‌ی سینما، تلویزیون و تئاتر بود و آثار ماندگاری از وی برجای مانده و افتخارات بسیاری را برای جامعه‌ هنری ایران و آذربایجان کسب کرده بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «محمد محمدپور» در آیین بزرگداشت زنده یاد ابراهیم آبادی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز برگزار شد، اظهار داشت: باید قدردان بزرگانی که در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری منشاء‌ اثر بوده‌ و خدمات ارزشمندی را در این حوزه داشته‌اند، باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: زنده‌یاد ابراهیم آبادی از هنرمندن برجسته‌ کشور در حوزه‌ی سینما، تلویزیون و تئاتر بود و آثار ماندگاری از وی برجای مانده و افتخارات بسیاری را برای جامعه‌ هنری ایران و آذربایجان کسب کرده بود.

وی افزود: این استاد گرانقدر نمونه‌ای از صدها هنرمند شاخص و برجسته‌ای است که از دامن تبریز و آذربایجان برخاسته و موجبات بالندگی فرهنگ و هنر این مرز و بوم را فراهم آورده‌اند.

محمدپور گفت: حضور مستمر،‌ با پشتکار و مداوم زنده یاد آبادی در عرصه‌ی هنر می‌تواند برای نسل جوان الهام بخش باشد.

وی تصریح کرد: زنده‌ یاد آبادی در فردیت خود منشاء اتفاقات بزرگی بود و چون رودی جاری مسیر هنر را سیراب می‌کرد، و اگر تک تک این هنرمندان چون رودهای جاری در کنار هم قرار گیرند به اقیانوسی بدل خواهند شد که می‌توان درها‌ی بسیاری را از آن صید کرد و تمدن عظیم اسلامی و ایرانی را به جهانیان شناساند.

گفتنی است، ابراهیم آبادی، از بازیگران معروف سینما، تئاتر و تلویزیون ایران، متولد ۲۴ مرداد ۱۳۱۳ در تبریز بود. وی از جمله هنرمندان پیشکسوت ایران بود که کارنامه پربار و درخشانی داشت.

ابراهیم آبادی از سال ۱۳۳۲ وارد عرصه بازیگری تئاتر و در سال ۱۳۶۳ با بازی در فیلم زائر خلف (یدالله نوعصری) اولین تجربه سینمایی خود را کسب کرد و بیش از پنج دهه در چندین فیلم و سریال بازی کرده است‌.

آخرین سریالی که ابراهیم آبادی برای تلویزیون بازی کرد «پادری» محمدحسین لطیفی است، اما بار‌ها بازی درخشان ابراهیم آبادی در سریال‌هایی همچون «مختارنامه» و «آپارتمان شماره ۱۳» دیده شده است.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد راهپیمایی 13 آبان مجلس هفته وحدت شیراز کانون های مساجد نماز جمعه هفته وحدت ابراهیم آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۵۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: حال عمومی مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان که به تبریز منتقل شده‌اند، مساعد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، اصغر جعفری روحی صبح امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران تعداد مصدومان این حادثه را ۱۴ نفر اعلام و اظهار کرد: تمام این افراد بامداد امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ از طریق مرز نوردوز میان ایران و ارمنستان و از طریق چندین دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس وارد آذربایجان شرقی شدند و بلافاصله به بیمارستان امام رضا تبریز انتقال پیدا کردند.

وی با بیان اینکه یکی از مصدومان این حادثه رانندگی از بیمارستان مرخص شده است، افزود: ۱۳ نفر در بخش‌های مختلف بیمارستان امام رضا (ع) مراحل درمانی خود را سپری می‌کنند که بیشتر آن‌ها دچار ضرب‌دیدگی و مصدومیت از ناحیه سر، پا و دست هستند.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: چهار نفر از مصدومان را زنان و سایرین را مردان در سنین مختلف تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایمنا، اتوبوس ایرانی شامگاه _شنبه نهم اردیبهشت_ در نزدیکی روستای خوتانان در استان سیونیک ارمنستان از جاده خارج و واژگون شد. بر اثر این حادثه پنج نفر جان باختند.

کد خبر 749029

دیگر خبرها

  • تمایل زیمبابوه به استفاده از صنعت تراکتورسازی ایران
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان
  • «به یادِ ماموستا فخری»
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • تحریم‌ها در ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای راههای آذربایجان شرقی