Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ علیرضا کاظمی در نشست تشریح دستاوردها و آسیب شناسی فعالیت های راهپیمایی اربعین که با حضور مسئولان دانشگاه فرهنگیان و مدیران آموزش و پرورش، ستاد عتبات عالیات و رادیو ایران در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا و کسانی که این مسیر را برای امروز جامعه و نسل جدید هموار کردند، افزود: اگر نبودند شهدا امروز این حرکت عظیم معنوی که مقدمه یک تمدن بزرگ اسلامی در خاورمیانه است، نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از رویکردهای فرهنگی و تربیتی مدیریت دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: دانشگاه فرهنگیان سرچشمه و نقطه آغاز در نظام تعلیم و تربیت است، حتی اگر همه چیز فراهم باشد، اما در صورت نداشتن معلم تحول گرا و تحول خواه موثر در تربیت دانش آموزان، موفق نخواهیم شد.

کاظمی تصریح کرد: براساس سند تحول بنیادین باید موقعیت تربیتی خلق شود و دانش آموزان در معرض موقعیت های تربیتی این چنینی قرار گیرند. راهپیمایی اربعین بزرگترین و جامع ترین اجتماع تربیتی، سیاسی و دینی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، حضور معلمان در راهپیمایی اربعین را الگو و هدف تعلیم و تربیت دانست و افزود: دانشجومعلمانی که در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند فردا یک مدرسه را متحول می کنند؛ ما به دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان نه به عنوان یک معلم،‌ بلکه به عنوان یک عنصر تحول گرا در یک مدرسه  و حتی در یک منطقه و ناحیه نگاه می کنیم.

وی اضافه کرد: اگر به دنبال تحول هستیم معلم است که می تواند تمدن نوین اسلامی را رقم بزند و اگر به دنبال انتقال ارزش ها، فرهنگ ها و حفظ میراث شهدا هستیم همین معلمان هستند و مسیر همین ها است.

کاظمی با بیان اینکه وجه ممیز راهپیمایی اربعین در دانشگاه فرهنگیان حضور همه مسئولان دانشگاه در خط مقدم بود و این اثربخشی کار تربیتی را بیشتر می کند، خاطر نشان کرد: وقتی یک دانشجومعلم می بیند مسئول تربیتی دانشگاه، رئیس و معاون دانشگاه بدون توقع و انتظار در کنار دانشجو خدمت و از این فرصت استفاده می کنند درس های زیادی می گیرد.

وی تصریح کرد: پیاده روی اربعین آورده های بسیار زیادی دارد، آورده های فردی، سازمانی، سیاسی و اجتماعی فراتر از خودمان برای نظام به همراه دارد، قدر این فرصت را باید بدانیم، هرچه دانشگاه فرهنگیان در این زمینه و این دست موقعیت های تربیتی سرمایه گذاری کند، ارزشمند است.

علی محمدی معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان پیشتر درباره آیین های مختلف این دانشگاه در اربعین حسینی به ایرنا گفته بود: حدود هفت هزار نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان امسال در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کردند.

محمدی اجرای طرح خبرنگاران افتخاری با عنوان «چشم ها می گویند»، اجرای طرح سوگواره مسیر عشق ویژه اربعین، طرحی با عنوان ۱۲۰۰ دانشجومعلم نائب الزیاره ۱۲۰۰ دانشجو معلم شهید، اجرای طرحی با عنوان جاماندگان اربعین، راه اندازی موکب دانشگاه فرهنگیان در کربلا و  پایانه های مرزی کرمانشاه، خوزستان و ایلام را از جمله طرح های دانشگاه فرهنگیان در راهپیمایی اربعین ۹۸ عنوان کرد.

برچسب‌ها دانشگاه فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش اربعین ۹۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش اربعین ۹۸ دانشگاه فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۶۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان

علی خسروی اظهار کرد: قرارگاه مشترک هفته معلم با همکاری بسیج فرهنگیان و اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: در فضای جنگ نرم و سخت کنونی همکاری بسیج در حوزه آموزش پرورش را در پیشبرد اهداف انقلاب امری لازم و ضروری است
مسئول بسیج فرهنگیان لرستان، برنامه‌های بسیج رو به عنوان دغدغه‌های آموزش و پرورش دانست و بر حل موانع جهت پیشبرد اهداف تاکید کرد.
خسروی، حضور در نماز جمعه، برپایی میز خدمت، غبارروبی گلزار شهدا و برگزاری جلسه بزرگداشت و تجلیل از مقام شامخ معلم را هز جمله برنامه‌های هماهنگ شده در جهت اجرا به مناسبت هفته معلم عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان