Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته درگیری های شدیدی بین ارتش سوریه و نیروهای وابسته به ترکیه در شمال شرقی سوریه اتفاق افتاد که در پی آن دست کم 4 سرباز سوری کشته شدند. پس از حمله ترکیه به مناطق شمالی سوریه برای عقب راندن شبه نظامیان کرد، ارتش سوریه برای عقب راندن نیروهای وابسته به ترکیه وارد میدان شدند.

به رغم توافق آنکارا با مسکو و میانجیگری روسیه برای کاهش تنش ها، درگیری میان دو طرف همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری سانا گزارش کرد که در درگیری های دیروز از تسلیحات سنگین استفاده شد.  

در این درگیری ها که در استان حسکه اتفاق افتاد، ارتش سوریه یک روستای تحت تصرف ترکیه را آزاد کرد. به گزارش خبرگزاری سانا، یگان‌های ارتش عربی سوریه روستای «ام شعیفه» را از وجود نیروهای ترکیه و عناصر وابسته به آن آزاد کرده و در حال تعقیب عناصر باقیمانده آنها به سمت روستای المحمودیه در راس العین است.

این منطقه از نقاطی است که ترکیه برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه در حدفاصل شهرهای راس العین و تل ابیض تصرف کرده بود.

وزارت دفاع ترکیه اما در بیانیه دیروز خود بدون اشاره به درگیری ها بین دو طرف، تنها به نقض آتش بس از سوی شبه نظامیان کرد اشاره کرد. در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده که "نیروهای کرد با موشک و راکت حمله کرده اند"، اما این بیانیه اشاره ای به محل درگیری ها نکرده است.

این در حالیست که در اوایل روز شنبه پیش از تلاش های ارتش سوریه برای آزادسازی روستای ام شعیفه در استان حسکه، روسیه و ترکیه سومین گشت زنی مشترک را در قامیشلی واقع در شمال حسکه به پایان رساندند. براساس گزارش ها، این اقدام در چارچوب توافق سوچی با همراهی پهپادها و در منطقه ای میان قامیشلی و دریک صورت گرفت.

17 مهرماه ترکیه برای ایجاد منطقه امن و عقب راندن شبه نظامیان کرد در شمال سوریه به خاک این کشور حمله کرد. پیش از این عملیات، نیروهای نظامی آمریکا از مناطق شمالی سوریه تخلیه شده و موقتا وارد خاک عراق شدند. انتقال موقت نیروهای آمریکایی پیشتر توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور صورت گرفته بود. اما گزارش های اخیر نشان می دهد که آمریکا نیروهای خود را به منطقه بازگردانده و پایگاه های جدیدی را نیز در استان دیرالزور ایجاد کرده است.

برخی رسانه ها گزارش داده اند که عقب نشینی نظامیان آمریکایی اقدامی تاکتیکی بود تا نقشه حضور آنها در سوریه تغییر کند و در مناطقی که میادین نفتی سوریه در آن قرار دارد استقرار گسترده تری داشته باشند. واشنگتن ادعا می کند که اعزام دوباره نظامیان آمریکایی برای حفاظت از چاه های نفت سوریه و عدم تعرض گروهک تروریستی داعش به این مناطق است.

مولود چاووش اغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز شنبه نسبت به این اقدام آمریکا انتقاد کرد و گفت که فقط سوریه حق استفاده از ذخایر کشور را دارد. وی افزود: آمدن از هزاران کیلومتر آنطرفتر و گفتن اینکه از ثروت و ذخایر نفتی کشور (سوریه) استفاده می شود، خلاف قوانین بین المللی است. این ذخایر متعلق به مردم سوریه است و باید به سود مردم سوریه مورد استفاده قرار گیرد.

با عقب نشینی نظامیان آمریکایی از پایگاه هایش در الرقه، منبج و عین العرب، تنها نظامیان این کشور در منطقه سرشار از نفت دیرالزور و پایگاه های مستقر در میادین نفتی الحسکه باقی ماندند. طبق گزارش آناتولی، آمریکا نظامیان خود را فقط از پایگاههای تل البیدر، صوامح، صباح الخبیر و الوزیر در الحسکه و الطبقه، حاوی الهوا، معمل السکر و عین عیسی در الرقه و خراب العشق، الجلبیه، السبت، مشتی نور و صرین در عین العرب و السعیدیه، الدادات و الصوامح در منبج خارج کرده است.

برچسب‌ها ترکیه سوریه آنکارا ارتش سوریه ایالات متحده آمریکا وزارت دفاع ترکیه الحسکه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکیه سوریه آنکارا ارتش سوریه ایالات متحده آمریکا وزارت دفاع ترکیه الحسکه ترکیه سوریه آنکارا ارتش سوریه ایالات متحده آمریکا وزارت دفاع ترکیه الحسکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس

 رسانه های تصویری آمریکایی همچون «سی‌ان‌ان» و «ان‌ بی‎ سی نیوز» بطور زنده یورش نیروهای پلیس به محوطه دانشگاه لس‌آنجلس ایالت کالیفرنیا را به تصویر کشیدند، این درحالی بود که نیروهای پلیس از اوایل شب گذشته برای سرکوب با تمام قوا خود را آماده کرده بودند.

به گزارش ایرنا، سی‌ان‌ان گزارش داد که نیروهای پلیس اوایل بامداد امروز پنجشنبه به وقت محلی پس از مهلت دادن به دانشجویان هوادار فلسطین، وارد عمل شده و درحال برداشتن موانع ایجاد شده توسط دانشجویان هستند.

این رسانه تصویری آمریکایی افزود: دانشجویان مدت یک هفته در صحن این دانشگاه دست به اعتراض زده و پلیس با دادن هشدار درباره ترک محل، اعلام کردند در صورت ورود اقدام به بازداشت دانشجویان خواهند کرد.

سی ان ان در ادامه گزارش داد: هم اکنون دانشجویان با نیروهای پلیس که با برداشتن موانع قصد ورود و متفرق و بازداشتن کردن آنان را دارند، به مقابله پرداخته اند.

شبکه خبری «سی ان بی سی نیوز» نیز با پوشش این خبر گزارش داد: دانشجویان حامی فلسطین به مقابله با نیروهای پلیس پرداختند و تلاش دارند تا خطوط خود را حفظ کنند، دانشجویان می گویند تا زمانی که خواسته آنان مبنی براینکه دانشگاه اقدام به محروم ساختن اسرائیل نکند، این مکان را ترک نخواهند کرد.

 در ادامه اعتراضات دانشجویی به اقدامات غیربشری رژیم صهیونیستی در غزه که در دانشگاه‌های آمریکا فراگیر شده و کاخ سفید را تحت فشار قرار داده، از شب گذشته (چهارشنبه) پلیس لس‌آنجلس با به کار گرفتن تمامی قوا، به دانشجویان حامی فلسطین هشدار ترک محل تحصن داده است.

برای پاکسازی تحصن صورت گرفته در این دانشگاه از چندین رسته نیروی پلیس استفاده می شود که شامل اداره پلیس لس آنجلس، پلیس بزرگراه های کالیفرنیا و اداره کلانتری لس آنجلس در صورت برهم خوردن وضعیت در شهر می باشند.

سرکوب های دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین در دانشگاه های آمریکا همچنان ادامه داشته و تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در کمتر از ۱۵ روز از آغاز اعتراض های توسط نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

تنها در روز سه شنبه گذشته بیش از ۴۰۰ معترض دستگیر شدند که از این تعداد، حدود ۳۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا و دانشکده سیتی کالج نیویورک را در بر می گیرند.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی