Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:56:48 GMT

هویت افشاگر پرونده «اوکراین‌گیت» فاش شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۷۲۲۵

هویت افشاگر پرونده «اوکراین‌گیت» فاش شد

به گزارش تارنمای خبری نشریه واشنگتن اگزماینر، چاراملا اکتبر ۲۰۱۶ میلادی میهمان «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا در ضیافت ناهار وزارت امور خارجه ایالات متحده برای نخست وزیر وقت ایتالیا بود.

بایدن به همراه «جان کری» وزیر امور خارجه سابق آمریکا میزبانی ضیافت آن زمان برای «متیو رنزی» نخست وزیر وقت ایتالیا را برعهده داشت و چاراملا که ایتالیایی تبار است، جزو مقام های آمریکایی بود که دعوت برای شرکت در آن میهمانی را پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

چاراملا در حال حاضر معاون مدیر اطلاعات ملی در بخش روسیه و اوراسیا در شورای اطلاعات ملی آمریکا است که به مدیر اطلاعات ملی آمریکا گزارش می دهد.

وی که تحلیل گر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ست، در پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، مدیر شورای امنیت ملی آمریکا در امر اوکراین بود و در ماه های اول ریاست جمهوری ترامپ در همان سمت باقی ماند.

وی اکنون متهم به تنظیم شکایتی در مورد تماس تلفنی ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین است. در این شکایت عنوان شده که ترامپ از همتای اوکراینی اش خواسته است در مورد فعالیت های مالی جو بایدن و پسرش تحقیق کند.

شکایت این افشاگر، نگرانی ها در مورد سوءاستفاده ترامپ از قدرت را مطرح کرده و فرآیند تحقیقات استیضاح در مجلس نمایندگان آمریکا را کلید زده است.۹۱۰۹

ترامپ و «رودی جولیانی» وکیل شخصی اش مدعی اند که بایدن از سمت خود به عنوان معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا برای اعمال فشار بر اوکراین استفاده کرده تا «ویکتورشوکین» دادستان ارشد سابق اوکراینی را در سال ۲۰۱۶ اخراج کند تا پسر بایدن از تحقیقات در مورد شرکت انرژی اوکراینی «بوریسما هولدینگ» در امان ماند. پسر بایدن در گذشته عضو هیات مدیره این شرکت بود.

برچسب‌ها اریک چاراملا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا اوکراین‌گیت افشاگر پروندهٔ خبری آغاز فرآیند استیضاح ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا اوکراین گیت افشاگر دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا اوکراین گیت افشاگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۷۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا

سنای آمریکا با اکثریت آراء بسته حمایتی ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، رژیم اسرائیل و تایوان را تصویب کرد تا برای تصویب نهایی به امضای جو بایدن برسد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، 4 روز پس از تصویب بسته حمایتی 95 میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس نمایندگان این کشور، مجلس سنا نیز آن را تصویب کرد.

خبرگزاری رویترز نوشت که نمایندگان سنا، این لایحه را برای تأیید نهایی به جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا ارائه می‌کنند. جو بایدن پیش از این گفته بود که به بلافاصله پس از تصویب این بسته حمایتی، آن را امضا خواهد کرد.

از میان این 95 میلیارد دلار، بیش از 60 میلیارد دلار سهم اوکراین خواهد بود و حدود 26 میلیارد دلار نیز به رژیم اسرائیل اختصاص می‌یابد؛ 8 میلیارد دلار نیز به تایوان می‌رسد.

گفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی پس از تصویب کمک بزرگ به اوکراینواکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌هاپس از تصویب این بسته حمایتی، جو بایدن نیز در بیانیه‌ای گفت که  امروز آن را امضا خواهد کرد تا به سرعت وارد روند اجرایی شود.

چهار روز پیش قانون‌گذاران مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام پس از ماه‌ها انتظار با غلبه بر جمهوری‌خواهان سرسخت مخالف، یک بسته قانونی کمک 95 میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان را در جریان یک رأی‌گیری گسترده دوحزبی ارائه کردند.

پس از اینکه کاخ سفید بودجه پیشنهادی خود را برای سال مالی 2025 منتشر کرد، دولت جو بایدن از کنگره خواست درخواست کمک 61.4 میلیارد دلاری به اوکراین را تأیید کند.

اما جنبش حماس نیز در واکنش به تصویب کمک 26.38 میلیارد دلاری مجلس نمایندگان برای رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای گفت: «این اقدام آمریکا تأییدی بر همدستی و مشارکت رسمی واشنگتن در جنگ نسل‌کشی است که ارتش اشغالگر و فاشیست صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه به‌راه انداخته است».

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا