Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:15:59 GMT

دادرسی‌ها در زمان مناسب انجام شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۷۲۴۵

دادرسی‌ها در زمان مناسب انجام شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی ظهر یکشنبه در همایش ملی تبیین نقش وکلا و کارشناسان رسمی در دادرسی عادلانه که در سالن علامه طباطبایی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان برگزار شد، افزود: بی‌تردید دخالت یکی از کارشناسان رسمی و یا وکلای دادگستری در اغلب پرونده‌های دادگستری می‌تواند نقش این دو قشر را به وضوح در دادرسی عادلانه نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم نگاه عمقی به مسئله دادرسی عادلانه بیاندازیم، باید از این موضوع به‌عنوان یک هدف مقدس در نظام جمهوری اسلامی یاد کنیم، تصریح کرد: در این حرکت مقدس نباید از نقشی که وکلا و کارشناسان دادگستری ایفا می‌کنند غافل باشیم؛ چرا که با توجه به پیشنیه فقهی و اسلامی این دو قشر، برخی از حکومت‌های عرفی دنیا نیز به دنبال دادرسی عادلانه هستند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان یادآور شد: وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری به همان اندازه که در ثواب و اجر حکم عادلانه سهیم هستند، به همان اندازه نیز در عقوبت احکام ناعادلانه سهیم خواهند بود. با همه این اوصاف معتقدیم وکلا در جامعه به عنوان سهامداران عدالت خوانده می‌شوند.

صادقی‌نیارکی در ادامه با اشاره به اینکه همه باید در راستای عملی شدن برنامه‌های تحولی قوه قضائیه تلاش کنند، یادآور شد: برنامه تحولی قوه قضائیه برنامه‌ای است که مورد تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و این موضوع یکی از ارکان حفظ و تداوم نظام به‌شمار می‌رود.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با تاکید بر اینکه حضور وکیل مدافع در کنار مردم در دعاوی حقوقی و کیفری باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: امروز مهم‌ترین کاری که باید انجام دهیم، ترویج این فرهنگ در جامعه است و این از آن جهت حائز اهمیت است که حضور وکیل مدافع در کنار مردم که به مسائل حقوقی آشنایی کامل ندارند، یک ضرورت است.

صادقی‌نیارکی با بیان اینکه امروز یکی از مطالبات مردم، کم کردن زمان رسیدگی به پرونده‌های دادگستری است، خاطرنشان کرد: در همین راستا باید اطاله دادرسی به حداقل ممکن برسد.

کد خبر 4768324

منبع: مهر

کلیدواژه: اطاله دادرسی دادگستری زنجان یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان ایلام شهرکرد گرگان پدافند غیرعامل تئاتر کودک و نوجوان بیرجند خطبه های نماز جمعه شیراز قزوین یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۷۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا عسگریان در این باره اظهار کرد: از ابتدای طرح کالابرگ تسویه حساب با فروشندگان با فاصله اندک انجام می‌شد؛ به این معنی که از زمان اجرای طرح کالابرگ، به محض انجام خرید و به تناسب فاکتورها و براساس دقت‌هایی که بر فروش محصولات در فروشگاه‌ها صورت می‌گرفت، بین دو تا سه روز با فروشگاه‌ها تسویه می‌شد.

طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد + جزئیات

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه معمولا تا ساعت ۱۲ هرشب تمام فعل و انفعالات مالی با فروشگاه‌ها نهایی می‌شد، گفت: نوزدهم هر ماه با فروشگاه تسویه حساب صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: اما در مرحله سوم طرح فجرانه در تسویه دولت با فروشگاه‌ها فاصله‌ای افتاده که قرار است طی چهار روز آینده تسویه نهایی انجام شود.

به گفته عسگریان، بدهی دولت به فروشندگان کمتر از ۲ همت است.

کد خبر 849591 برچسب‌ها يارانه معيشتي وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خبر مهم کالا برگ (کوپن) یارانه

دیگر خبرها

  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • پیگیری طرح وکلا در مساجد از سوی رئیس قوه قضاییه
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص شد