Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارمهر، محمدجواد کبودآهنگی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در کشور، تئاتر همدان را با جشنواره می‌شناسند، اظهار داشت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با نام همدان عجیبن شده است.

وی برگزاری جشنواره را یکی از افتخارات همدان دانست و افزود: مسئولان و هنرمندان استان همدان در سال های اخیر با عشق، تمام تلاش خود را به کار گرفتند که همدان میزبان خوبی برای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کبودرآهنگی با بیان اینکه این جشنواره حاصل تئاتر کودک و نوجوان کشور است، یادآور شد: اگر جشنواره قوی برگزار می‌شود، حاصل یک سال تلاش گروه‌های نمایشی کودک و نوجوان کشور است.

وی همچنین تصریح کرد: اگر بتوان شرایطی را فراهم کرد که جشنواره، تولیدات نمایش کشور را مدیریت و پیگیری کند، شاهد وضعیت بهتری در تئاتر خواهیم بود.

این کارگردان تئاتر برگزاری جشنواره را یک نوستالژی برای هنرمندان پیشکسوت برشمرد و گفت: هنرمندان بسیاری اولین دوره از جشنواره را در همدان برگزار کردند و حالا جشنواره به طور گسترده و در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.

کبودرآهنگی تأکید کرد: این جشنواره یکی از معتبرترین رویدادها در عرصه تئاتر کشور و جهان است و سالهاست در بخش بین‌الملل نیز خودنمایی می‌کند و به طور قطع بازتاب آن را در دیگر کشورها نیز خواهیم دید.

وی با بیان اینکه جشنواره در رشد تئاتر کودک و نوجوان اثرگذار است، یادآور شد: خوشبختانه جشنواره برای هنرمندان معتبر است و گروه‌های زیادی تلاش می‌کنند تا در آن حضور داشته باشند.

این هنرمند همدانی همچنین تصریح کرد: کارگردانان بزرگی در تئاتر کودک و نوجوان، در سالهای اخیر متقاضی شرکت در جشنواره بوده‌اند.

کبودرآهنگی با تأکید بر اینکه باید به هنرمندان پیشکسوت و بزرگ تئاتر، سفارش کار داده شود، گفت: حضور این هنرمندان می‌تواند الگوی خوبی برای گروه‌های نمایشی جهت تولید آثار با کیفیت باشد.

استقبال از تئاتر در همدان کم نظیر است

تکنسین تئاتر «شنل قرمزی» از ایتالیا که در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان شرکت کرده است نیز استقبال از تئاتر را در همدان کم نظیر ارزیابی کرد.

دیلان لوریمر با توضیح اینکه در تئاتر ما، شنل قرمزی در سفری است که در آن بزرگ می شود، اضافه کرد: شنل قرمزی در این سفر به این نتیجه می رسد که باید بر ترس هایش غلبه کند و در دنیای واقعی پا بگذارد.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز، دنیای واقعی را برای کودکان پنهان می کنیم، در حالی که کودکان باید یاد بگیرند در زندگی بر ترس ها غلبه کنند، اضافه کرد: با وجود تلویزیون و سایر رسانه بچه ها نمی توانند در دنیای واقعی قوی باشند.

لوریمر با توضیح اینکه حدود ۶ سال پیش کمپانی آن ها برای اجرای تئاتر پینوکیو به ایران آمده است، افزود: ایرانیان مردم بسیار خونگرمی هستند و ما دوست داریم با کارها و نمایش هایی که داریم آن ها را خوشحال کنیم.

وی با بیان اینکه در روز اجرای نمایش ساعات خیلی کمی استراحت داشتند اما این مردم پرشور ارزشش را داشته است، اضافه کرد: خیلی دوست داریم که دوباره به ایران آمده و برای این مردم پرشور اجرا کنند.

تکنسین تئاتر «شنل قرمزی»   با توضیح اینکه فرهنگ استقبال از تئاتر در حال کاهش است، اضافه کرد: تلویزیون، کارتون و رسانه ها موجب کم رنگ شدن حضور مردم در تئاتر شده است.

تئاتر شنل قرمزی از کشور ایتالیا در دومین روز بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا به روی سن رفت.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «کودک، طبیعت، تئاتر» از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۸ در همدان برگزار می شود.

کد خبر 4768020

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر کودک و نوجوان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان ایلام شهرکرد تئاتر کودک و نوجوان گرگان پدافند غیرعامل بیرجند شیراز خطبه های نماز جمعه قزوین یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار،  پیش از این در چهاردمین جشنواره بین المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه رفته بود، رتبه‌ی دوم بخش نقاد «منتقدین» جشنواره بین‌المللی مونودراما تونس را از آن خود کرد.

جشنواره مونودراما تونس در این دوره با محوریت مقاومت و صلح در حالی برگزار شد که ۱۶ کشور دنیا در آن حضور داشتند و در نهایت نمایش «آلاء» رتبه‌ی دوم بخش نقاد «منتقدین» را کسب کرد.
گفتنی است این بخش از جشنواره برگزیده‌هایی مجزا در کارگردانی، بازیگری، نویسندگی و... نداشت و لوح تقدیر و نشان ویژه خود را به بهترین آثار برای کامل‌ترین نمایش به لحاظ فنی، طراحی، بازیگری، متن، میزانسن و طراحی صحنه اهدا کرد.

از دیگر عوامل نمایش می‌توان از: صدا: فرهاد قائمیان، محمدرضا آزادفرد، طراح صدا و موسیقی: علی خاتمی، مدیر تولید: حامد گودرزی، دستیار تولید: محسن صفری، طراح نور: حسین نادری، دستیار کارگردان: محمد قیاسی، علیرضا افیونی، مبین آریا، مشاور طراحی صحنه: سینا ییلاق بیگی منشی صحنه: رضوان مقدسی، طراح پوستر و بروشور: رامین رستمی، مشاور رسانه: ناصر ارباب، مربی اریال یوگا: سپیده صمد پور، طراح حرکت: امیر آقاجان و طراح لباس: سمیه پسندیده خواه نام‌برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • «آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال