Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:43:06 GMT

مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی مشکل برق ندارند

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۸۸۴۰

مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی مشکل برق ندارند

اکبر فرج نیا، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه اجرای این طرح از اول مهر امسال در این استان آغاز شده است، افزود: در شهرستان های تحت پوشش این شرکت در این استان به جز شهرهای تبریز، اسکو و آذرشهر ۸۶۳ هزار مشترک برق وجود دارد که سالانه برای آن ها ۴.۵ میلیون صورتحساب کاغذی برق صادر می شد.

وی با بیان اینکه سالانه در سطح کشور بیش از ۲۲۰ میلیون قبض برای ۳۶ میلیون مشترک برق چاپ می شد که کاغذ مصرفی آن بیش از یک هزار و ۱۰۰ تن بود، یادآوری کرد: با حذف قبض کاغذی برق در راستای تحول دیجیتالی فضای کسب و کار صنعت برق علاوه بر حفظ محیط زیست و جلوگیری از قطع درختان از اتلاف این منبع ملی جلوگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون ۹۸ درصد شماره تلفن های مشترکان استان در سامانه این شرکت ثبت شده و هزینه برق مصرفی آن ها از طریق پیامک به آن ها ارسال می شود و آن ها می توانند با استفاده از روش های دهگانه اقدام به پرداخت هزینه برق خود کنند.

فرج نیا، ادامه داد: این روش ها شامل استفاده از پیوند پیامک تلفن همراه متصل به اینترنت، استفاده از اپ های صنعت برق، سرویس های پرداخت و اپ بانک ها با ثبت شناسه قبض، وب سایت ها و وب سایت شرکت های توزیع، شماره گیری *۷۳۳*۱۵۲۱# یا *۷۴۱*۱۵۲۱#  در تلفن همراه های غیرهوشمند، مراجعه به دستگاه های خودپرداز یا ATM و انتخاب گزینه پرداخت قبوض، با ثبت شناسه قبض در POS، با شماره گیری ۱۵۲۱ و دنبال کردن کدهای دستوری، دفاتر پیشخوان و  ICT روستایی بوده و در صورت استفاده نکردن از روش های ۹ گانه فوق مشترک می تواند شناسه قبض خود در اختیار افراد معتمد مانند بستگان خود قرار دهند تا آن ها هزینه قبض را پرداخت کند.

وی صدور کارت هوشمند انرژی را جزو برنامه های وزارت نیرو اعلام کرد و اظهار داشت: صدور این کارت ها تا ۲ هفته آینده به مرحله اجرا می رسد و مشترکان می توانند از طریق این کارت ها با مراجعه به دستگاه های خودپرداز قبض خود را پرداخت کنند و از سایر مزایای آن بهره مند شوند.

زلزله بامداد جمعه ۱۷ آبان ۲۰ میلیارد ریال خسارت بر شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی تحمیل کرده است

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی با اشاره به زلزله بامداد جمعه ۱۷ آبان در شهرستان های میانه و سراب گفت: براساس برآورد اولیه این زلزله حدود ۲۰ میلیارد ریال خسارت بر تاسیسات این شرکت وارد کرده است.

فرج نیا، با بیان اینکه این خسارت برای مراحل بعدی مانند آواربرداری و جابجایی تیرهای برق پیش بینی شده است، افزود: وقوع زلزله آسیب جدی به تاسیسات برق شرکت توزیع نیروی برق استان وارد نکرده است.

وی یادآوری کرد: ۲۷ روستای سراب و ۱۳ روستای میانه در این زلزله خسارت دیده است در ساعات اولیه صبح روز وقوع زلزله برق در تمامی روستاها به جز روستاهای «الله‌حق» و «ورنکش» به علت رعایت نکات ایمنی برق دایر بود و تا ظهر همان روز نیز برق این روستاها نیز برقرار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی گفت: در روز اول حادثه تمام چادرهای اسکان موقت برق دار شد و همکاران این شرکت با حضور در روستاهای زلزله زده آماده اند درصورت احداث چادر جدید به ان ها برق رسانی کنند.

پیک تابستان سال جاری با وجود رشد بار در حوزه های کشاورزی و صنعتی بدون خاموشی طی شد 

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی گفت: در پیک تابستان امسال با وجود رشد بار ۹.۵ تا ۱۰ درصدی مصرف انرژی در بخش صنعت، ۱ تا ۱.۵ درصدی در بخش کشاورزی و ۳.۵ تا ۴ درصدی در بخش خانگی با برنامه ریزی در قالب برنامه ۰۹۸ بدون خاموشی در سطح استان سپری شد در حالی که در پیک تابستان سال ۹۷ به دلایل مختلف از جمله کمبود بارندگی خاموشی های محدودی به مشترکان تحمیل شد.

فرج‌ نیا، افزود: در سال جاری به دلیل برنامه‌ریزی منسجم در قالب برنامه ۰۹۸ وظایف مدیریت های استانی و شهرستانی مشخص و به شهرستان‌ها ابلاغ شد و با اجرای این برنامه و همکاری مشترکان خاموشی برق در استان روی نداد.

وی با بیان اینکه در سال جاری به هیچ کدام از بخش‌های تولید ثروت و صنعت استان لطمه‌ای از ناحیه برق وارد نشده است، گفت: برنامه سال ۹۹ وزارت نیرو در قالب ۰۹۹ به صورت برش ملی و استانی در حال تنظیم است تا سال آینده نیز بدون خاموشی سپری شود.

واحدهای صنعتی استان به کنتورهای هوشمند مجهز شده اند

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی گفت: واحدهای صنعتی استان به کنتورهای هوشمند مجهز شده اند و میزان مصرف برق آن ها از راه دور کنترل می شود و برای محاسبه هزینه برق مصرفی آن ها نیازی به مراجعه مستقیم به این واحدها وجود ندارد.

فرج نیا، ادامه داد: از سال گذشته کنتورهای هوشمند برای مشترکان پر مصرف نیز نصب می شود تا امکان کنترل برق مصرفی آن ها از را دور فراهم شود.

وی از ایجاد سامانه دوسویه ارتباط با مشترکان خبر داد و اظهار داشت: در مرحله اول این طرح ابتدا مشترکان صنعتی به این سامانه وصل می شود تا میزان مصرف و هزینه برق خود را مشاهده کند و آن را مدیریت کند و در مرحله بعدی نیز تمام مشترکان به آن وصل می شوند.

تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار آذربایجان شرقی برق دار شده است  

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی گفت: در زمان کنونی تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان برق دار بوده و ضریب نفوذ برق در این استان نزدیک ۱۰۰ درصد است.

فرج نیا، با بیان اینکه سال گذشته ۱۱ روستای بالای ۱۰ خانوار برق دار شدند، ادامه داد: امسال به ۱۲ روستای دارای بیش از ۷، ۸ خانوار استان که دارای سکونت های دایم و فصلی هستند برق رسانی می شود.

وی یادآوری کرد: با برق رسانی به روستاهای دارای سکونت دایم و فصلی، مهاجرت معکوس در آن ها روی داده است به وطوری که روستایی که قبل از داشتن برق دارای ۱۰ خانوار بود پس از برق رسانی به آن تعداد خانوارهای آن به ۳۰ خانوار رسیده است.

شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در ۱۹ شهرستان و ۳۵ شعبه خود در حال خدمات‌رسانی شبانه‌روزی به مردم است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی انرژی برق قبض کاغذی شركت‌ توزيع نيروی برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی انرژی برق قبض کاغذی شركت توزيع نيروی برق آذربایجان شرقی انرژی برق قبض کاغذی شركت توزيع نيروی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۸۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه جهت افتتاح پروژه‌های راه و شهرسازی در استان آذربایجان شرقی وارد فرودگاه شهید مدنی تبریز شدند.

دیگر خبرها

  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • قطعی موقت آب در برخی مناطق همدان