Web Analytics Made Easy - Statcounter

پای زعفران به جلسه شورای فرهنگ عمومی هم باز شد، اعزام نخستین گروه دانش آموزان دختر شیروانی به اردوی راهیان نور و پرداخت بیش از ۲۶ میلیارد ریال تسهیلات گردشگری در اسفراین؛ بخشی از تیترهای امروز یک شنبه را شامل می شود.

رییس حوزه هنری کشور؛
هنر کاریکاتور، یک هنر انتقادی است/ هنر ما باید امید آفرین باشد


رییس حوزه هنری کشور با اذعان بر این نکته که هنر کاریکاتور، یک هنر انتقادی است، گفت: همانطور که هنرمندان کارتونیست با آثار خود دشمنان را سیلی می‌زنند طبیعتا لازم است مسیل و مشکلات جامعه را هم به تصویر بکشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری کشور شب گذشته (18 آبان) در آیین اختتامیه دهمین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور «جوان ایرانی» در بجنورد، گفت: هنرمندان کاریکاتور نقش ممتازی در ترسیم آینده‌ای که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم مدنظر دارند، می‌توانند ایفا کنند.

  وی شهامت و شجاعت هنرمندان کاریکاتوریست را ستود و به وضوح افزود: بارها همین شهامت‌ها باعث شده که خیلی از مسئولان کشورهایی که با ایران اسلامی دشمنی دارند، نسبت به حضور برخی هنرمندان و آثارشان در این رشته واکنش نشان دهند و تلاش کنند تا مانع حضورشان شوند.

مومنی‌شریف، با اذعان بر این نکته که هنر کاریکاتور، یک هنر انتقادی است، گفت: همانطور که هنرمندان کارتونیست با آثار خود دشمنان را سیلی می‌زنند طبیعتا لازم است مسیل و مشکلات جامعه را هم به تصویر بکشند.

وی در تکمیل مطلب فوق با استناد به برخی توصیه‌ها و بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در توصیه به هنرمندان، اضافه کرد: همانطور که معظم له هم سفارش کردند باید حواسمان باشد انتقاد ناصحانه در پیش بگیریم نه خاصمانه و مرز ما با کسانی که دشمن نظام اسلامی هستند، روشن باشد.

رییس حوزه هنری ضمن مورد توجه قرار دادن وجود بارقه‌های امید در این مرز و بوم، گفت: در کشور ما سرچشمه‌های امید واقعی زیاد است؛ هنر ما باید هنر امید آفرین باشد.
محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی هم گفت: همین تلاش و عشق هنرمندان است که امروز شاهد برگزاری دهمین دوره از جشنواره کاریکاتور در این استان هستیم، هنرمندانی که در مقابل تمام نامهربانی‌ها و ناملایمات ایستادند و این سنگر را تا به اکنون حفظ کردند.

وی با اعلام آمادگی کامل برای برگزاری این جشنواره در سطح بین‌المللی به پاس قدردانی از هنرمندان این عرصه در استان، از رییس حوزه هنری و هیئت همراه حاضر در مراسم خواست تا دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی کاریکاتور و کارتون «جوان ایرانی» را به استان خراسان شمالی واگذار کنند.

وحید نمازی، رییس حوزه هنری خراسان شمالی هم به تبیین ویژگی‌های منحصر به فرد هنر کاریکاتور و مردمی بودن این هنر در کنار نگاه موشکافانه آن پرداخت و آن را دلیلی برای راه‌اندازی جشنواره‌ای جریان‌ساز دانست و گفت: این‌جشنواره از نخست برای ما یک فرایند بود و بر این اساس ماموریت‌های ویژه تعریف و بر اساس آن حرکت کردیم.

وی، تولید‌محور بودن جشنواره و توجه به دغدغه‌های مردم را از جمله ماموریت‌های این جشنواره برشمرد و افزود: بر این اساس با ذهن هنری هنرمندان توانستیم دست به تولید آثاری بزنیم تا دغدغه‌ها را عمومی کنیم‌.

در این آیین برگزیدگان جشنواره تجلیل شدند.

 

 

برگزیدگان دهمین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور معرفی شدند
دهمین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ بر اساس رأی هیئت داوران جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور با موضوع «جوان ایرانی» متشکل از مسعود ضیائی، علی پاک‌نهاد، حمیدرضا مسیبی، جلال پیرمرزآباد و عباس ناصری به عنوان داوران اصلی و حسین طاهرپرستار، سالار عشرت‌خواه و مینا طافی نیز به عنوان کمک داور، در بخش کارتون مهدی عزیزی از استان گلستان رتبه نخست را به دست آورد.

بر این اساس منصوره دهقانی از استان اصفهان و محمود نظری از استان همدان به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم این بخش از جشنواره را از آن خود کردند و در نهایت از ۱۰ اثر برگزیده در این بخش تقدیر به عمل آمد.

براساس این گزارش، در بخش کاریکاتور نیز، ابوالقاسم طهانیان،سعید نوروزی و پیام وفاتبار از استان‌های بوشهر، تهران و گیلان توانستند به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به دست آورند.

همچنین هیئت داوران آثار حانیه ابراهیمی از سمنان، حامد مرتضوی علوی خراسان شمالی، علی شعبانی مرکزی، محمدرضا ثقفی البرز، علیرضا پاکدل خراسان رضوی، مهناز یزدانی، مصطفی ستاریان و آیت نادری اصفهان، طاهر شعبانی همدان و پویا عبدلی کرمانشاه را در بخش کارتون و حمیدرضا حیات‌روشنایی ازتهران، عارف نیازی کرمانشاه و شهرام شیرزادی از تهران را شایسته تقدیر دانست.

در آیین اختتام جشنواره، از استاد «بهمن عبدی» چهره کارتونیست و کاریکاتوریست و هنرمند پیشکسوت تقدیر به عمل آمد.

این گزارش حاکی است، ۱۶۰ هنرمند از ۲۴ استان با ۵۶۳ اثر در این دوره از جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور شرکت کردند، که ۴۰۳ اثر مربوط به بخش کارتون و ۱۶۰ اثر نیز مربوط به بخش کاریکاتور بود.

این جشنواره با همکاری موسسه سپهر سوره هنر و به همت حوزه هنری خراسان شمالی برگزار شد و شب گذشته با حضور رییس حوزه هنری کشور در تالار حافظ بجنورد به کار خود پایان داد.

 

 

سالانه ۲ درصد آب در بخش کشاورزی شیروان جبران می شود
مدیر امور آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: شهرستان شیروان کمبود آب در بخش کشاورزی دارد که در صورت بارندگی‌های موثر و نبود خشکسالی، سالانه دو درصد آن جبران می‌شود.

سیدابراهیم سیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با تاکید بر مدیریت مصرف آب اظهارداشت: با اجرای طرح های نوین آب و خاکٰ و آبیاری های نوین، تلاش می‌شود تا کمبود آب جبران و از اضافه برداشت آن جلوگیری شود.

مدیر امور آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه ۸۷ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود، گفت: هم اینک راندمان آبیاری در این استان ۴۵ درصد است که با اجرای طرح های آبیاری نوین به ۷۵ درصد خواهد رسید.

سیدی افزود: تاکنون، سامانه آبیاری تحت فشار در سطح حدود هفت هزار هکتار اراضی این شهرستان انجام شده که اجرای آن در ۲۵۰ هکتار دیگر هم تا پایان امسال در دستور کار است.

مدیر امور آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سیستم های آبیاری نوین موجب افزایش راندمان تولید در اراضی کشاورزی، بهره وری بالا و موجب صرفه جویی در مصرف آب نیز می شود.

عملیات اجرای سامانه آبیاری تحت فشار به روش آبیاری بارانی، کم فشار و قطره ای از سال ۹۶ آغاز شده است که این سازمان به ازای هر هکتار آبیاری قطره ای حداکثر مبلغ ۱۳۰ میلیون ریالٰ و آبیاری بارانی حداکثر ۸۴ میلیون ریال و آبیاری کم فشار ۵۸ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می کند.

بر اساس قانون، ۸۵ درصد از هزینه اجرای طرح های آبیاری نوین از سوی دولت و ۱۵ درصد نیز سهم کشاورزان است.

بر اساس گزارش شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در محدوده شهرستان های شیروان و فاروج، ۸۳۹ دهنه چشمه، ۱۲۳ رشته قنات و ۶۸۴ حلقه چاه دارای پروانه بهره‌برداری با حجم تخلیه حدود ۱۹۹ میلیون متر مکعب در سال برای مصارف کشاورزی، شرب و صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

پرداخت بیش از ۲۶ میلیارد ریال تسهیلات گردشگری در اسفراین
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسفراین گفت: امسال ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی در حوزه گردشگری اسفراین پرداخت شده است.

محمد محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اسفراین اظهار داشت: بیشترین تسهیلات پرداخت شده به حوزه ایجاد بوم گردی بوده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسفراین افزود: 9 واحد بوم گردی، یک سفره خانه سنتی و 10 واحد گردشگری از این تسهیلات اشتغالزایی استفاده  کرده اند.

محمدی با اشاره به اینکه اولویت سرمایه گذاری بخش گردشگری اسفراین، زیرساخت اقامتی و مجتمع های رفاهی بین راهی است، گفت: دو سرمایه گذار برای ایجاد مجتمع های رفاهی بین راهی اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: در حوزه ساخت هتل در اسفراین به دلیل توجیه اقتصادی نداشتن برای سرمایه گذاران، این امر باید به صورت مجتمع رفاهی و دارای سوئیت اجرا شود و دو سرمایه گذار در این حوزه وارد شده اند.

 

 

اعزام بیش از ۴ هزار دانش آموز خراسان شمالی به اردوی راهیان نور
مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی از اعزام بیش از ۴ هزار دانش آموز استان به اردوهای راهیان نور جنوب کشور در سال جاری خبر داد.

رسول نکویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد، گفت: امسال بیش از 4 هزار دانش آموز دختر و پسر خراسان شمالی به اردوهای راهیان نور جنوب کشور اعزام خواهند شد.

مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی افزود: بیش از 80 راوی دفاع مقدس و روحانی نیز امسال در این اردوها جهت انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس و تبیین موضوعات دینی شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان به مدت 6 روز از مناطق جنگی بازدید خواهند کرد، اظهارداشت: دانش آموزان از یادمان های فتح المبین، شلمچه، اروند کنار، دهلاویه، بیت المقدس و معراج الشهدا بازدید خواهند کرد.

نکویان خاطرنشان کرد: عصر دیروز (18 آبان) اولین کاروان راهیان نور دانش آموزی خراسان شمالی از شهرستان اسفراین به جنوب کشور اعزام شد.

 

 

پای زعفران به جلسه شورای فرهنگ عمومی هم باز شد
این روزها، زعفران پرتکرارترین کلمه در گفتگوی مردم شهرستان فاروج است، به حدی که پای این واژه به جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هم باز شد و امام جمعه فاروج، دیدگاه های فرهنگی برای حل مشکلات ایجاد شده را برای فعالان این حوزه ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فاروج؛ ‌امام جمعه فاروج امروز یک شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: نداشتن روحیه همکاری اعضای خانواده به ویژه خانوارهای بهره بردار در حوزه کشاورزی یک نقص فرهنگی است که به نبود نیروی کار در زمان برداشت محصول زعفران دامن زده است.

حجت الاسلام عباسعلی نوروزی افزود: در طرحی که در یکی دو مدرسه شهرستان برای پاک کردن محصول زعفران با کمک دانش آموزان اجرا شد، دانش آموزان خانواده های زعفران کار با ابراز نارضایتی از انجام این کار اعلام داشتند که در خانواده هم در این بخش مشارکت ندارند.

وی با اشاره به اینکه زیر کشت زعفران  رفتن دوهزار و 400 هکتار از زمین های کشاورزی یعنی ایجاد زمینه کار برای حداقل 24 هزار نفر که این یعنی نیمی از جمعیت شهرستان و با این شرایط برای روی زمین نماندن کار، همه اعضای خانواده ها باید همت کنند.

امام جمعه فاروج با اشاره به اینکه شرایط برداشت و فرآوری این محصول یک فرصت است، بیان داشت: می توان از بخش های مختلف مثل مدارس، پادگان ها و... که فراغتی هست، استفاده کرد و علاوه بر کمک به کشاورزان، در آمدی هم برای اقشار مختلف ایجاد شود.

وی افزود: این نقص فرهنگی است که فرزند به پدر کمک نکند و اینها باید در همین نشست ها بررسی و راهکار ارائه شود.

حجت الاسلام نوروزی، کاهش آستانه تحمل مردم را از دیگر آسیب ها برشمرد و افزود: هریک از اعضا با شناسایی آسیب های جامعه هدف و حوزه کاری خود و ارائه راهکار به تدوین برنامه ای هدفمند برای شورای فرهنگ عمومی کمک کنند.

فرماندار فاروج هم گفت: در عملیاتی کردن شاخص های فرهنگی ضعف داریم آنهم در شرایطی که به همه امور فرهنگی در دین توجه شده است.

مسعود صادق تیتکانلو افزود: در بعضی شاخص های فرهنگی در شهرستان، شرایط خوبی نداریم  و با توجه به قرار داشتن در صدر استان های دارای پرونده های درگیری، باید بررسی این آسیب ها در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

وی با ضعیف ارزیابی کردن عملکرد شورای شهر در حوزه فعالیت های فرهنگی گفت: کار فرهنگی به صورت جزیره ای تاثیرگذار نیست و همه دستگاه های فرهنگی باید با هم مشارکت داشته باشند.

در این نشست مصوب شد اداره کتابخانه های شهرستان برای نشست بعدی شورای فرهنگ عمومی گزارشی از وضعیت کتابخانه ها در زیرساخت ها، شاخص های کتابخانه ای و توانمندی ها و ضعف های شهرستان در این بخش ارائه کند.

در این نشست احکام اعضای اصلی شورای فرهنگ عمومی شهرستان ارائه شد.

 

 

گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمان استکبار ستیزی، استقامت و پایداری است
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: گفتمان امروز ما، گفتمان استکبار ستیزی، استقامت و پایداری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، حجت الاسلام حسین زحمتکش امروز (19 آبان) در مراسم معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی خراسان شمالی که در محل نمازخانه دانشگاه آزاد بجنورد برگزار شد، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری اصل و اساس بیانیه گام دوم انقلاب را ایستادگی در مقابل دشمن می دانند و می فرمایند دشمن در 40 سال گذشته بزرگترین هجمه ای که برملت روا داشته ایجاد روحیه یاس و ناامیدی و آن هم در قالب یک برنامه عظیم  بوده است، ماهم با پیروی کامل از بیانات مقام معظم رهبری نباید به دشمن اجازه دخالت را داده و باید با تمام قدرت در مقابل استکبار ایستاد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی افزود: ما امروز با ایجاد روحیه امید بخشی در جامعه و تقویت آن می توانیم با قدرت بیشتر در مقابل فشار هایی که دشمن بر ما وارد می کند ایستادگی کرده و با ادامه دادن این مسیر شکست سختی را به دشمن وارد کنیم.

حجت الاسلام زحمتکش اظهارداشت: یکی از مهمترین نشانه های امید بخشی در جامعه این است که برای مردم تبیین شود که رویش های انقلاب بیشتر از ریزش ها بوده و این که اصل و اساس این انقلاب برای حمایت از مظلومان بوده و با تمام قدرت در راستای تحقق اهداف مردم جامعه گام بر می دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی بیان داشت: ما جوانان پاک و شایسته ای داریم که در دنیا  نمونه بوده و مقام معظم رهبری هم تکیه زیادی بر این جوانان دارند و اگر شرایط مناسبی برای این جوانان فراهم شود ظرفیت جوانان ما چندین برابر افزایش خواهد یافت که با این وجود بسیاری از مشکلات مملکت حل خواهد شد .

گفتنی است، در این مراسم حجت الاسلام نجفعلی صداقتی به عنوان مسئول جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه دانشجویی معرفی شد.

 

 

اعزام نخستین گروه دانش آموزان دختر شیروانی به اردوی راهیان نور
مدیر آموزش و پرورش شیروان گفت: در سال تحصیلی جدید نخستین گروه دانش آموزان دختر متشکل از ۲۳۰ نفر در قالب ۵ اتوبوس بیستم آبان ماه به اردوی راهیان نور اعزام می شوند.

علی ابراهیمیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با بیان اینکه اردوی راهیان نور اهداف مختلفی دارد، اظهارداشت: مهم ترین هدف برگزاری این اردوها زنده نگه داشتن و احیای فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک باور دینی و ارزش ملی است.

مدیر آموزش و پرورش شیروان با بیان اینکه اعزام کاروان های راهیان نور بالاترین وجه تربیتی برای دانش آموزان است، گفت: هم اکنون نوبت دانش آموزان و جوانان است تا راه اسلام ،قرآن و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را ادامه دهند.

ابراهیمیان افزود: دانش آموزان اعزامی در مدت حضور خود در مناطق عملیاتی از برخی مناطق نظیر شلمچه، طلاییه، یادمان شهدای هویزه، یادمان شهید چمران در دهلاویه، یادمان شهدای اروندکنار و سایر مناطق عملیاتی بازدید خواهند کرد.

هم اینک ۲۸ هزار دانش آموز در ۴۲۱ آموزشگاه شهری و روستایی شیروان زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند.

 

 

یادداشت خبرنگار؛
حرمت امامزاده با متولی آن است/ وقتی اقتصاد بر فرهنگ می چربَد
نشست شورای فرهنگ عمومی فاروج در حالی با ۵۵ دقیقه تاخیر شروع شد که غیبت شمار زیادی از متولیان این بخش ما را به یاد مثل قدیمی «حرمت امامزاده را باید متولی آن نگه دارد» انداخت.

خبرگزاری شبستان _ فاروج؛ ‌از ابتدای سال، فقط یک نشست شورای فرهنگ عمومی در شهرستان فاروج برگزار شده که آنهم اما و اگرهایی داشت که اینجا مجال پرداختن به آن نیست. بعد از ماه ها،  نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان با دستور کار ابلاغ احکام اعضا و هم اندیشی آسیب شناسی فرهنگی و ارائه راهکار مناسب! برگزار شد.

از همین دستور کار شروع کنیم، هم اندیشی آسیب شناسی فرهنگی (در نشست یک تا دو ساعته این قطار کلمات آیا به ایستگاهی می رسد؟)، ارائه راهکار مناسب! آیا همه اعضا در جلسه ای که باید ابتدا در آن آسیب های فرهنگی را شناسایی و اولویت بندی کنند، تخصص ارائه راهکار را دارند؟

اینجا هم پای زعفران در میان بود، در شرایطی که دعوتنامه شورای فرهنگ عمومی به دستگاه های مرتبط ارسال و روز قبل از جلسه هم تلفنی اطلاع رسانی شده بود، اما شماری از مدیران فرهنگی غیبت داشتند (شاید آنها هم در حال رتق و فتق امور زعفران مردم بودند)

دستگاه هایی که باید در حوزه های مختلف فرهنگی پاسخگو می بودند حضور نداشتند، نماینده یکی از دستگاه ها به رغم تاخیر نزدیک به یک ساعته در برگزاری نشست؛ باز هم با تاخیر رسید! و...

دلیل دیر شروع شدن جلسه هم ربط مستقیمی به زعفران داشت (باز هم می توان به این مثل رسید که بی مایه فطیر است)، مسئولان ارشد شهرستان برای فرهنگ سازی  ایجاد روحیه کار در دانش آموزان در مدرسه ای حضور یافته بودند تا در کنار دانش آموزان، دستی بر آتش چرخه فرآوری زعفران داشته باشند اما انگار این مسئله، زمان برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی که به تعبیر امام جمعه شهرستان محل رصد آسیب ها و مشکلات فرهنگی شهرستان است را از یاد آنها برده بود و این شد که نشست با تاخیر شروع شد.

اینجا هم انگار اقتصاد بر فرهنگ چربیده و باز هم فرهنگ، همان گوشه عُزلت مظلومیت را برگزیده است.

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت مسجد راهپیمایی 13 آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد 13 آبان شیراز مجلس شبستان یزد نماز جمعه هفته وحدت راهیان نور زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۸۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۶۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند

دریافت 19 MB

محمدباقر قاصری در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ۱۲۶۰ زائر در قالب ۹ کاروان از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند.

کد خبر 6096366

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • ۱۲۶۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم