Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:15:13 GMT

ورود دو کاروان بزرگ نظامی آمریکایی به شرق سوریه

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۹۲۹۹

ورود دو کاروان بزرگ نظامی آمریکایی به شرق سوریه

به گزارش خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه، این دو کاروان نظامی آمریکایی روز یکشنبه از مرز عراق وارد سوریه شدند و پس از آن با عبور از  شهرک "تل تمر" در غرب حسکه، راهی جاده مواصلاتی حسکه – رقه –حلب هستند.

براساس این گزارش،مقصد این دو کاروان نظامی آمریکایی ابتدا پایگاه‌های این کشور در حومه "حلب" و رقه" خواهد بود و پس از آن یا به سوی خاک عراق برخواهند گشت و یا راهی پایگاه‌های واشنگتن خواهند شد که در نزدیکی میدان‌های نفتی سوریه مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سایه این تحرّکات، روسیه درچارچوب اجرای توافق سوچی با ترکیه درخصوص سوریه، حضور نظامی خود در استان حسکه و رقه را تقویت کرده است.

این کار با ایجاد یک مرکز نظارت و پیگیری در فرودگاه بین‌المللی قامشلی در شمال شرق سوریه و احداث مرکز دیگری در شهرک "عین عیسی" درحومه رقه و نیز استفاده از بالگرد برای مراقبت از مرزها صورت گرفته است.

مسکو بدنبال سفر "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه و دیدار وی با "ولادیمیر پوتین در ۳۰ مهرماه در سوچی، یک تفاهم‌نامه ۱۰ بندی برای توقف عملیات نظامی با آنکارا منعقد کرد.

ترکیه در ۲۵ مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرده بود که پس از توافق آتش بس‌میان آنکارا و واشنگتن به طور موقت متوقف شد و ارتش ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

برچسب‌ها ترکیه سوریه ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری اقدام نظامی ترکیه در خاک سوریه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکیه سوریه ایالات متحده آمریکا ترکیه سوریه ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۹۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان کاروان نظامی اشغالگران را در کمین پیچیده‌ای به دام انداخت

مقاومت اسلامی لبنان - حزب‌الله - اعلام کرد که رزمندگان آن ساعت ۲۳:۱۰ پنجشنبه شب در نزدیکی پایگاه «رویسات العلم» در تپه‌های کفرشوبا در لبنان، کمین پیچیده‌ای را تدارک دیدند که از طریق آن یک کاروان مکانیزه اسرائیلی را هدف قرار دادند.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی در بیانیه کوتاهی که بامداد روز جمعه منتشر شد، مسؤولیت این عملیات را بر عهده گرفت و توضیح داد که مبارزان آن کاروان اسرائیلی را با موشک‌های هدایت شونده، توپخانه و سلاح‌های راکتی هدف قرار دادند.

در جزئیات بیشتر، مقاومت لبنان فاش کرد که زمانی که کاروان به نقطه کمین رسید، «با سلاح‌های هدایت شونده، توپخانه و موشک هدف قرار گرفت که منجر به انهدام ۲ خودروی آنها شد».

مقاومت لبنان همچنین تاکید کرد که دشمن اسرائیلی برای ایجاد پرده دود جهت بیرون کشیدن تلفات از محل و پاکسازی آنجا تلاش کرد.

قبل از آن مقاومت اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان آن، نیروهای ارتش اشغالگر را در پایگاه نظامی در المالکیه اشغالی هدف قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده بود که پس از مشاهده نیروهای اسرائیلی در مرز و در حالی که نیروهای نظامی آنها وارد مقر المالکیه اشغالی شدند، توپخانه آنها را هدف قرار داد و حملات مستقیماً به آن اصابت کرد.

منابع المیادین نیز فاش کردند که یک کامیون نظامی متعلق به گردان ۱۲ در تیپ گولانی رژیم صهیونیستی در میان نیروهای مکانیزه اسرائیل بود که در نزدیکی مقر رویسات العلم در کمین مقاومت قرار گرفت.

این منابع تاکید کردند که کامیون‌های نظامی اشغالگران «در اثر اصابت مستقیم موشک هدایت‌شونده در مجاورت پایگاه رویسات العلم به طور کامل منهدم شدند».

این منابع افزودند که گلوله‌های شلیک شده توسط مقاومت «در داخل مقر اسرائیلی فرود آمد و تجمع سربازان اشغالگر را دچار جراحات قطعی کرد».

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که در زمان وقوع این رویداد، آتش مستقیم به سمت مقر رویسات العلم رژیم صهیونیستی در تپه‌های لبنانی اشغالی کفر شوبا شلیک شد.

این خبرنگار در آن زمان تاکید کرد که آتش همچنان به سمت مقر اسرائیلی‌ها در پی هدف گیری از جانب رزمندگان مقاومت شلیک می‌شد.

خبرنگار المیادین در جنوب افزود: نیروی مکانیزه اسرائیل تا رسیدن به نقطه کمین تحت نظر بودند و در معرض انواع آتش‌ها قرار گرفتند.

وی اعلام کرد که ارتش اشغالگر با هدف از بین بردن آثار تلفات و خروج آنها از منطقه برای پاکسازی اطراف منطقه اقدام کرد، این همزمان بود با اینکه نیروهای پیاده نظام آن در معرض یک کمین در مجاورت مقر نظامی در المالکیه اشغالی قرار گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا
  • حزب‌الله لبنان کاروان نظامی اشغالگران را در کمین پیچیده‌ای به دام انداخت
  • کمین ترکیبی حزب الله برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در «کفرشوبا»
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند