Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@01:45:05 GMT

روایت رهبر انقلاب از جشن مشترک شیعه و سنی

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۰۵۲۸

روایت رهبر انقلاب از جشن مشترک شیعه و سنی

باشگاه خبرنگاران جوان: در ماه پر خیر و برکت ربیع الاول قرار داریم؛ ماهی که ولادت حضرت خاتم الانبیاء محمد مصطفی (ص) در آن قرار دارد.

اهل تسنن دوازدهم ربیع‌الاول و شیعیان هفدهم این ماه را روز ولادت رسول اکرم (ص) می‌دانند که از سال ۱۳۶۰ به بعد با تدبیر تاریخی حضرت امام خمینی (ره)، فاصله بین این دو روز به عنوان هفته وحدت اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با آغاز هفته وحدت، کانال ریحانه، از کانال‌های وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، روایت حضرت آیت اللّه خامنه‌ای در خصوص جشن مشترک شیعه و سنی در ایام ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول را در قالب یک پوستر منتشر کرد که در ادامه مشاهده می‌کنید:

رهبر معظم انقلاب: من خودم در بلوچستان تبعید بودم. دستگاه‌ها نمی‌خواستند بگذارند تلاشی از سوی ما انجام بگیرد؛ اما در عین حال گفتیم بیایید کاری کنیم که یک نشانه‌ای از اتحاد شیعه و سنی را در این شهر نشان بدهیم که این مسئله‌ هفته وحدت - ولادت نبی اکرم در ۱۲ ربیع الاول به روایت اهل سنت و در ۱۷ ربیع الاول به روایت شیعه - آن روز به ذهن ما رسید و در ایرانشهر آن را عمل کردیم؛ یعنی از دوازدهم تا هفدهم جشن گرفتیم. این یک فکر عمیقی بوده است، مال امروز و دیروز نیست.

منبع: فردا

کلیدواژه: رهبر انقلاب جشن مشترک شیعه و سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۰۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از دیدار‌های خصوصی مرحوم صابری با رهبر انقلاب + فیلم

مرحوم صابری ملقب به گل آقا از نظر رهبر انقلاب نمونه طنزپردازی متعهد است که در زمان ریاست جمهوری معاون فرهنگی ایشان بوده است.

ویدئوی یکی از دیدار‌های خصوصی مرحوم صابری با آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت سالگرد درگذشت مرحوم کیومرث صابری منتشر شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • جمعی از معلمان فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار خواهند کرد
  • فیلم/نمونه طنزپرداز متعهد به روایت رهبر انقلاب
  • یکی از دیدار‌های خصوصی مرحوم صابری با رهبر انقلاب + فیلم
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • توصیه‌ای که رهبر انقلاب برای پژوهشگاه رویان داشته‌اند
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند