Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@03:36:34 GMT

چطور بعد از حمله قلبی، زندگی سالمی داشته باشیم؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۰۹۷۲

چطور بعد از حمله قلبی، زندگی سالمی داشته باشیم؟

 خبر خوب این است که با اتخاذ یک شیوه زندگی سالم از جمله رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم برای کنترل وزن بهتر و تماس منظم با پزشک، می‌توان فشار خون، کلسترول بالا و قند خون بالا را برای بهبود سلامت قلب، کنترل کرد.

به تمام بیماران بعد از تجربه اولین حمله قلبی، توصیه می‌شود فعال و آگاه بوده و در انجام حرکات ورزشی محتاط باشند، اما نترسند! چون ورزش یکی از بهترین کار‌هایی است که بعد از حمله قلبی برای تقویت قلب و حفظ سلامت کلی بدن می‌توان انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت در برنامه‌های توانبخشی: یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ فعالیت بدنی بعد از حمله قلبی، شرکت در برنامه‌های توانبخشی قلبی تحت نظارت است. برنامه‌های توانبخشی قلبی یک رویکرد چند رشته‌ای برای بهبود وضعیت بیمار است. این برنامه‌ها شامل تربیت بدنی، برنامه‌های روان پزشکی و تغذیه‌ای است. به تدریج با افزایش سطح تمرینات توانبخشی، به بیمار این اعتماد به نفس بازگردانده می‌شود که چطور با خیال راحت فعالیت‌های روزمره زندگی را از سر بگیرد.

انتخاب ورزش‌های مناسب برای تمام بدن: ورزش بعد از حمله قلبی می‌تواند منجر به تقویت قلب شود. البته باید ورزش‌های مناسب را برای افزایش انرژی، کنترل وزن و کاهش استرس انتخاب کرد. بهترین ورزش برای قلب، تمرینات هوازی با استفاده از کل بدن است؛ شامل پیاده روی، دو چرخه سواری و شنا. بیماران همچنین ممکن است تمریناتی برای افزایش قدرت، تعادل و انعطاف پذیری را نیز دنبال کنند.

رعایت سرعت در ورزش: طبیعی است که انجام فعالیت بدنی بعد از حمله قلبی با خستگی همراه باشد. برای همین به بیماران استراحت و خواب کافی در دوران بهبودی توصیه میشود. داشتن چرت بعد از ظهر نیز مهم است. پزشک شما انجام یک برنامه ورزشی تدریجی شامل ۱۰ تا ۳۰ دقیقه سه بار در هفته را توصیه خواهد کرد. تعداد و طول مدت حرکات ورزشی باید کاملا تدریجی باشد.

اجتناب از بلند کردن اجسام سنگین: هل دادن، کشیدن، یا بلند کردن اجسام سنگین در شش تا ۱۲ هفته اول بعد از حمله قلبی را باید کاملا فراموش کرد. پزشک شما ممکن است شما را برای اجتناب از انجام تمرینات ایزومتریک راهنمایی کند. این نوع ورزش‌ها ممکن است منجر به افزایش ناگهانی فشار خون و ضربان قلب شود.

انجام محتاطانه کار‌های خانه: کار‌های خانگی می‌تواند در طول دوره توانبخشی یک نوع ورزش محسوب شود، اما اقدامات خانگی باید امن باشند و درست مانند ورزش شدت و سرعت آن‌ها تدریجی باشد. به طور کلی در شش هفته اول بعد از حمله قلبی، از بلند کردن اجسام سنگین باید به شدت خودداری شود.

توجه به علائم هشدار دهنده: پس از تجربه حمله قلبی، شما باید از علائم قلبی که شاید تجربه کنید، آگاه باشید و آن‌ها را به پزشک تان اطلاع دهید. در طول هر نوع فعالیت توانبخشی، اگر شما تجربه اشکال در تنفس، درد قفسه سینه، سرگیجه، تهوع، عرق سرد و یا ضربان قلب نامنظم را داشتید، باید فعالیت خود را متوقف کرده و با پزشک تان تماس بگیرید. این علائم شاید شما را مجبور کند تحت یک برنامه توانبخشی تحت نظارت مستقیم قرار بگیرید.     منبع:آوای سلامت

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حمله قلبی سلامت بدن قلب ورزش مناسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۰۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند گفت: رفتارهای نادرست در شیوه زندگی به طور جدی باعث تهدید سلامتی انسان با بیماری‌های مختلفی شده است.

محسن محمدنیا در گفت و گو با ایسنا ورزش را یکی از عوامل سلامتی انسان و محیط‌زیست دانست و افزود: امروزه به علل متعددی مانند زندگی ماشینی، توسعه آپارتمان‌نشینی، تماشای بیشتر تلویزیون و بازی‌های رایانه‌ای، تحرک افراد کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: علل فوق موجب شده تا بسیاری از انسان‌های امروزه به کالری کمتری نسبت به انسان‌های گذشته نیاز داشته باشند ولی با گرایش افراد به غذاهای پرکالری، آماده، با چربی، قند و نمک بالاتر از میزان نیاز بدن و کاهش مصرف لبنیات، رسیدن ریزمغذی‌ها به بدن دچار اختلال شده و شیوع اضافه وزن و چاقی رو به افزایش است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین مطالعه STEPS حدود ۶۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال در کشور ما دچار اضافه وزن و چاقی هستند که نتیجه این وضعیت افزایش شیوع بیماری‌های غیر واگیر از جمله دیابت و فشارخون بالا بوده است.

وی بیان کرد: رفتارهای نادرست در شیوه زندگی به طور جدی باعث تهدید سلامتی انسان با بیماری‌های مختلفی شده است که اتفاقاً بخش زیادی از آنها قابل پیشگیری است. یکی از راه‌های پیشگیری، ورزش منظم است.

محمدنیا تصریح کرد: از ورزش‌های در دسترس می‌توان به پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و ورزش‌های کششی و قدرتی اشاره کرد که می‌تواند به صورت فردی یا گروهی انجام شود.

وی افزود: هر فرد برحسب شرایط زندگی و سلامتی می‌تواند پیاده به محل کار برود، پیاده به خرید برود، به جای آسانسور از پله استفاده کند، در منزل به گل کاری بپردازد، یا در پارک‌ها و جاده‌های سلامتی به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بپردازد.

این کارشناس ورزش برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در طول زندگی برای ورزش را بسیار مهم دانست و گفت: این ورزش‌ها فواید بسیار زیادی برای انسان و محیط‌زیست دارد به طوری که یادگیری، خلاقیت و بازدهی انسان را افزایش می‌دهد.

وی اظهار کرد: ورزش در سالمندان می‌تواند با افزایش خون‌رسانی به مغز، احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد، همچنین با کنترل قند، چربی و فشارخون، باعث کاهش بیماری‌ها می‌شود.

محمدنیا عنوان کرد: ورزش در کنار دیگران مزایای زیادی دارد؛ چراکه سرمایه‌های اجتماعی (دوست، مربی، همراه و هم صحبت) را افزایش داده و باعث کاهش بیماری‌های روحی روانی نیز می‌شود. ورزش با حفظ توده عضلانی و مصرف انرژی پایه، پدیده سالمندی را به تأخیر انداخته و عمر انسان را طولانی‌تر می‌کند.

وی در همین خصوص از همه شهروندان خواست حتماً در زندگی پرمشغله امروزی وقتی برای ورزش بگذارند تا سالم‌تر پیر شده و دوران سالمندی مستقل‌تری داشته باشند. افراد مبتلا به بیماری که تاکنون ورزش با شدت متوسط و بالاتر نداشته‌اند، قبل از شروع ورزش باید با پزشک خود مشورت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلسوفان بزرگ دربارۀ «ورزش» چه می‌گویند؟
  • مسعود اسکویی تا آخرین نفس در رادیو ورزش به عشق مخاطبان زندگی کرد
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌: بعد از حمله به اسرائیل دلار تسلیم شد و افزایش نیافت
  • ترزیچ: ما برای فینال گرسنه‌تر از پاریسیم!
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟