Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@16:40:34 GMT

هفته وحدت فرصتی برای اتحاد و همدلی بیشتر است

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۱۴۸۶

هفته وحدت فرصتی برای اتحاد و همدلی بیشتر است

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: هفته وحدت یک اتفاق مهم و یک تجربه ارزشمند است و جهان اسلام زمانی می تواند موفق باشد که از این الگو استفاده کند.

وی افزود: امروزه مسلمانان از تفرقه و تشتت رنج می برند و با کمک همین مدل (هفته وحدت) و وحدت عملی می توان ساختار جامعه را به سمت همدلی، همگرایی، هماهنگی و هم افزایی پیش برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی نژاد گفت: آنچه در دنیای اسلام در حال اتفاق بوده، نزاع و جنگ و درگیری است که به ضعیف شدن کشورهای اسلامی و تقویت آمریکا و اسرائیل منجر می شود.

وی اضافه کرد: همه مسلمانان باید بدانند از اختلاف نظر و تفرقه چیزی نصیب آن ها نمی شود و تنها این عمل به نفع دشمنان است.

ولی نژاد ادامه داد: عقل حکم می کند که از اقداماتی که به خسران مسلمانان و تقویت دشمنان منجر می شود، پرهیز کرد.

وی بیان کرد: با تفرقه مسلمانان اسرائیل به وجود آمد و با اختلاف مسلمانان آمریکا، کشورهای مسلمان را غارت می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان توضیح داد: یک و نیم میلیارد جمعیت مسلمان در جهان وجود دارد که می توانند با وحدت نقش تعیین کننده ای در دنیا داشته باشند.

وی افزود: وحدت توصیه پیامبر(ص)، ائمه معصومین، علما و بزرگان و در زمان معاصر توصیه بنیانگذار انقلاب (ره) و رهبری است.

ولی نژاد گفت: با وحدت آرامش به کشورهای اسلامی برمی گردد و با تفرقه سرزمین های اسلامی را به آتش و خون می کشانیم.

وی ادامه داد: بیشترین منابع جهان در اختیار کشورهای مسلمان است ولی کمترین بهره را از آن می بریم اگر وحدت رخ دهد می توان از این منابع بیشترین سود نصیب مسلمانان شود.

ولی نژاد بیان کرد: با وحدت مسلمانان می توان ام القری داشته باشیم و مکه و مدینه مأمن مسلمانان باشند اما زمانی که عربستان برای نابودی یمن همه توان خود را پای کار آورده دیگر نمی تواند مکه و مدینه را ملجا جهان اسلام قرار دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اظهارکرد: آرامش هدیه الهی است و باید تلاش کنیم آن را عموماً به همه و مخصوصاً به مسلمانان برگردانیم.

وی با بیان این که اگر آرامش باشد تحصیل، عبادت، رونق اقتصادی و غیره حاصل می شود، گفت: امام راحل از اختلاف نظر در خصوص تاریخ ولادت پیامبر استفاده کرد و آن را به هفته وحدت تبدیل کرد و این عمل باید در جهان اسلام الگو شود.

کد خبر 4768674

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز پدافند غیرعامل بیرجند خطبه های نماز جمعه قزوین یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۱۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است

اسدالله عباسی  در جلسه ستاد ارتحال امام راحل(ره) در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: هم اینک شاهد روش شدن اذعان عمومی مردم در جهان هستیم و هر سال نیز  بیشتر می شود که این امر به واسطه چراغی است که امام راحل افروختند.

 نماینده عالی دولت در گیلان افزود: البته چراغی که امام راحل(ره) افروختند و انقلاب اسلامی را بنیاد نهادند, این مشعل همیشه روشن خواهد ماند و راه امام و شهدا هر ساله پر رهروتر خواهد بود.

 وی ادامه داد: از سوی دیگر شاهدیم که استکبار جهانی با غول های رسانه ای خود مترصد سانسور جنایتهای رژیم جعلی صهیونیستی است اما باز شاهدیم که بخشی از این جنایتها برملا می شود و در این راستا شاهد واکنش مردم آزاده در سراسر جهان نسبت به این جنایتها هستیم.

 استاندار گیلان در ادامه به سالگرد ارتحال امام (ره) نیز اشاره و بیان کرد: امسال نیز کاروانهای پیاده و سواره از استان گیلان عازم مرقد مطهر می شوند که کاروان پیاده روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از روز چهارم خرداد حرکت خود را از رشت  آغاز می کنند.

 وی اضافه کرد: به همین دلیل باید بسته های فرهنگی را برای این کار فرهنگی بزرگ آماده سازیم تا این کاروان بدون کوچکترین مشکلی عازم مرقد مطهر شود تا در مراسم سالگرد ارتحال حضور یابند.

 عباسی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عظمت و پیام این کار نیز باید به خوبی انعکاس داده شود و به خصوص سعی شود که جوانان بیشتر در کاروان پیاده روی حضور یابند زیرا آنان زمان انقلاب را درک نکردند و با حضور در این کار  فرهنگی , می توانند با آرمانهای امام راحل بیشتر آشنا شوند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تجلیل ازاعضای شوراهای اسلامی شهرستان نقده
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • شوراهای تنگستان باید مظهر وحدت و همدلی باشند
  • برای رفع مشکلات نیازمند اتحاد و وحدت میان دستگاه‌های مختلف هستیم
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود