Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@00:14:36 GMT

اجرای fatf برخلاف قوانین و مصلحت کشور است

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۲۱۴۹

اجرای fatf برخلاف قوانین و مصلحت کشور است

دانشور خدابنده‌لو در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با انتقاد از سیاست های دولت اظهار کرد: ناکارآمدی سیاست‌های دولت رابطه دو سویه دارد یعنی رئیس جمهور در اتخاذ سیاستها و اجرای آنها ناتوانی خود را اثبات کرده و وزرا نیز عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند.

وی درباره فاصله گرفتن اصلاح‌طلبان از مهره‌های خود در داخل دولت اظهار کرد: سیاست‌ این جریان سیاسی در مقاطع انتخاباتی، برائت از وزرا و نمایندگانی است که دوره‌های قبل روسای ستادهایشان بوده‌اند، با توجه به این رویکرد انتظار بیشتری هم از این جریان نباید داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرار رو به جلو یکی از سیاستهای مشخص این طیف است که در ماه‌های منتهی به انتخابات کاربرد دارد.

دبیر واحد سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت با تأکید بر اینکه کارنامه دولت، حاصل سیاست‌ اصلاح طلبان است گفت: ضعف مدیریتی دولتمردان نباید فراموش شود و مطالبه گری دانشجویان تا مشخص شدن ناتوانی آنها برای ملت ادامه خواهد داشت. اصلاح‌طلبان همیشه به دنبال این بوده‌اند که برای پوشش ضعف خود اشخاص و نهادها را مقصر جلوه دهند.

خدابنده لو با اشاره به اینکه برنامه‌های دولت در سیاست داخلی و خارجی نتیجه نداده گفت: دولتمردان با علم به موثر نبودن fatf و cft برای حل مشکلات کشور به دنبال مقصر جلوه دادن منتقدان در مسائل موجود هستند.

به گفته خدابنده‌لو اجرای fatf برخلاف قوانین و مصلحت کشور بوده و هرچه سریعتر باید توسط مسئولین رسیدگی و با خاطیان برخورد شود. همچنین نمایندگان مجلس نیز باید از اجرای آن جلوگیری کنند.

وی با اشاره به دور زدن قانون توسط دولت در بعضی موارد خاطرنشان کرد: دولت زمانی که قدرت اقناع مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلح نظام را ندارد؛ رو به فشار رسانه‌ای از طریق رسانه‌‌های زنجیره‌ای می‌آورد. تشکیل وزارت بازرگانی یکی از خواست‌های دولت بود که بعد از تصویب آن در مجلس حالا ناکارآمدی‌های آن در حال بروز و ظهور است. دولت اکنون همان سیاست دور زدن قوانین را در پیش گرفته و در جلسات خود به دنبال تصویب و اجرای قوانین متناسب با نظام ‌fatf است.

انتهای پیام/

171 / 320 fatf دولت سیاست دانشگاه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دولت سیاست دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۲۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی

دومین نشست بررسی مسائل ارزی شامگاه چهارشنبه با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در مجلس برگزار شد.

 قالیباف در این نشست با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد گفت:، زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید بر روی اصل موضوع بحث و گفتگو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکار‌ها به جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: واقعیت این است که ناترازی‌ها در قیمت ارز تاثیرگذار است بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت و دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با یادآوری اینکه حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش تشخیص علمی و دیگری تصمیم سیاسی است؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تاثیر تصمیم‌های سیاسی قرار دارد درحالی که اگر ترکیب آنها را با هم رعایت کنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم، اما اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: همچنین اگر به تشخیص علمی بدون شرایط سیاسی کشور توجه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تعادل این موضوع مهم است.

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیار‌های موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم، اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

وی با اشاره به تورم کالا‌های اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکرد‌های اقتصادی در این زمینه، گفت: به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

قالیباف خطاب به مسئولان اقتصادی حاضر در نشست گفت: ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

در این جلسه محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارائه کرد.

همچنین وزیر اقتصاد و روسای کمیسیون‌های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکار‌های خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند.

حجت‌الاسلام بحرینی نماینده مشهد نیز در این جلسه صدای فردی را پخش کرد که در تماس با دفتر ارتباطات مردمی خود، انتقادات صریحی را علیه سیاست‌های کنونی مطرح کرده و تاکید می‌کرد که این رویکرد به تولید کننده و مصرف کننده آسیب زده است.

منبع: فارس

tags # محمد باقر قالیباف ، سید ابراهیم رئیسی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی
  • آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی رشد متوازن است
  • همراه داشتن چه وسایلی در فرودگاه استانبول جرم است؟
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • رادان: طرح نور را با همراهی دولت وقوه قضائیه ادامه می‌دهیم
  • سکانس‌هایی از فیلم مصلحت