Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@22:07:35 GMT

راه غلبه بر دشمنان نظام حفظ و تقویت وحدت است

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۲۷۱۹

راه غلبه بر دشمنان نظام حفظ و تقویت وحدت است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری یکشنبه شب در آیین جشن وحدت در مسجد جامع اهل سنت ارومیه برشمردن نتایج تفرقه افکنی دشمن در خاورمیانه و کشته و آواره شدن میلیون ها مسلمان افزود : دشمن برای رسیدن به اهداف خود اعم از نفت و سلطه بر جهان اسلام از حربه تفرقه بین مسلمانان سود می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سیاستهای جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مظلوم با هر دین و مذهبی و عصبانیت دشمن از فراگیر شدن این تفکر مقدس ادامه داد: دشمن از رویکردهای نظام در دفاع از مظلوم عصبانی و احساس ترس می کند و در این راستا به دشمنی با نظام برآمده است و راه غلبه بر دشمن حفظ و تقویت وحدت است.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز حمایت از هر انسانی در هر کجای جهان از هر دین و مذهبی که مورد ظلم واقع شوند مورد تاکید واقع شده است افزود: وظیفه شرعی و ملی ایران اسلامی دفاع از مسلمانان است چنانکه در برمه، بوسنی هرزگوین، هند و فلسطین نیز به حمایت از مظلومان پرداخته است.

وی به نقش وحدت و همدلی در توسعه استان اشاره کرد و گفت: اگر می‌خواهیم زمینه اشتغال در استان فراهم شود و به عنوان استانی الگو در این زمینه در کشور مطرح شویم باید مقوله وحدت روز به روز در جامعه تقویت شود.

وی هفته وحدت را نقطه عطفی برای تقویت هرچه بیشتر همدلی و یکپارچگی در جامعه دانسته و افزود: دشمنان اسلام می‌دانند اگر دنیای اسلام را اگر  ۱۰ سال به حال خود رها کنند قدرتی خواهد شد که تمام دنیا را فتح خواهد کرد بر همین اساس برای اختلاف افکنی و زدودن وحدت از میان آنان تلاش می‌کنند.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه  هم در این مراسم با بیان اینکه وجود پیامبر اسلام (ص) محور وحدت مسلمانان است و باید شکرگزار این نعمت بوده و به آن افتخار کنیم اظهارداشت: اهل تسنن و تشیع سالیان متمادی است که زندگی توام با صمیمیت و مهربانی در استان دارند و اتحاد و همدلی همواره در بین آنها ساری و جاری است.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی خاطرنشان کرد: باید زندگی و سیره نبی مکرم اسلام، اسوه و الگوی ما در زندگی سیاسی، اجتماعی و شخصی قرار گیرد و همه ما با جزئیات زندگی آن بزرگوار به خوبی آشنا شویم.

 وی به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: برخی سعی می‌کنند از این فضا برای اختلاف‌افکنی استفاده کنند که ضروری است با هوشیاری تمام اجازه تفرقه افکنی به چنین افرادی داده نشود.

شهردار ارومیه هم در این مراسم وحدت و وفاق را رمز توسعه استان دانسته و گفت: برای توسعه استان باید وحدت و یکپارچگی محور قرار گیرد و نباید به اختلافات دامن زده شود.

محمد حضرت‌پور ادامه داد: وحدت زمینه‌ساز توسعه استان است ولی برخی بدخواهان و افرادی که دنبال مطامع اقتصادی و سیاسی هستند و یا در مسیر برنامه‌های هدف‌دار شمنان حرکت می‌کنند با تفرقه‌افکنی مانع وحدت جامعه می‌شوند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز ضمن گرامیداشت سالروز میلاد نبی مکرم اسلام گفت: اسلام دین مودت و دوستی است بنابراین پیروی از سیره و منش پیامبراسلام باید الگوی جامعه اسلامی باشد.

ماموستا ملاعبدالقادر بیضاوی با بیان اینکه یکپارچگی امت اسلام فتنه‌های دشمنان را خنثی کرده و موجب رشد و بالندگی جامعه اسلامی می‌شود  افزود: حفظ وحدت و توجه به این مهم باید اولویت مهم جامعه اسلامی قرار گیرد زیرا وحدت امت اسلام است که دشمنان را مایوس کرده و توطئه هایشان را خنثی می‌کند.

در این مراسم باشکوه که همزمان با ۱۲ ربیع الاول سالروز میلاد نبی مکرم اسلام به روایت اهل سنت برگزار شد شمار زیادی از مسوولان و علمای اهل تسنن و تشیع آذربایجان‌غربی نیز حضور داشتند.

کد خبر 4768797

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی وحدت اسلامی یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه قزوین یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۲۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید المشاط بر آگاهی و وحدت یمنی‌ها در برابر توطئه دشمنان

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در جریان مشارکت در مانور نظامی سران کشور از حضور دولتمردان در مانور نظامی و روحیه‌ای که آنها به نمایش گذاشتند قدردانی و آن را سوپاپ اطمینانی برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: مردم یمن در نهادهای دولتی همراه با رهبری خود تا آزادی کل کشور و تا رفع محاصره و بی‌عدالتی تحمیل شده بر مردم ما در غزه به مسیر و رویکرد خود ادامه خواهند داد.

براساس گزارش شبکه المسیره، وی تصریح کرد که یمنی‌ها تا رسیدن به آزادی کامل برای کشورشان به میدان رویارویی در همه زمینه‌ها خواهند رفت.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن خاطرنشان کرد که توانمندی‌های پیشرفته نظامی کشورش به لطف خداوند و تصمیم حکیمانه رهبر انقلاب یمن است.

وی تصریح کرد که یمنی‌ها همه می‌دانند که کشور در گذشته کجا بوده است، اما به لطف رهبری شجاع و خردمند به سطح پیشرفته‌ای رسیده‌اند.

المشاط نسبت به خطراتی که آمریکایی‌ها برای یمن ایجاد می‌کنند، هشدار داد و این را آزمونی بزرگ در رابطه با دین و کرامت یمنی‌ها توصیف کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن فاش کرد که یمنی‌ها پیشنهادات وسوسه‌کننده‌ بسیاری برای توقف تصمیم حمایت از غزه دریافت می‌کنند، اما آنها آن را رد می‌کنند زیرا این تصمیم با دین، ارزش‌ها و اصول آنها در تضاد است.

وی تصریح کرد: دشمن در رویارویی نظامی شکست خورد، اما روی سیاست‌های دیگر شرط بندی می‌کند و برادران نهادهای دولتی باید این را متوجه شوند.

المشاط تاکید کرد که نبردی که یمنی‌ها با آن روبه‌رو هستند سلاحش آگاهی و پاکسازی نهادهای دولتی از نفوذی‌ها و عواملی است که برای تحریک اوضاع داخلی تلاش می‌کنند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پایان سخنان خود تاکید کرد که یمنی‌ها به عنوان سدی غیرقابل نفوذ برای خنثی کردن همه توطئه‌هایی که کشورشان را هدف قرار می‌دهد، خواهند ایستاد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دو عامل کاهش مشارکت در دور دوم انتخابات
  • تلاش برای تحقق وحدت و تقریب جزء اولویت های ماست
  • وحدت اسلامی؛ راهکار مقابله با توطئه دشمنان/ لزوم تمسک مسلمانان به قرآن کریم و مساجد
  • تاکید المشاط بر آگاهی و وحدت یمنی‌ها در برابر توطئه دشمنان
  • موفقیت معلمان در تربیت جوانانی در تراز انقلاب اسلامی است
  • سرلشکر سلامی: همه راه‌های نفوذ دشمنان باید بسته شود
  • معلمان افسران پیشتاز در مقابله با هجمه‌های فرهنگی هستند
  • نشست هیات عالی شورای وحدت برگزار شد
  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس